Želite da znate kakav je zaista pogled sa Ajfelovog tornja? Interesuju vas najnovije modne kolekcije? Ne umete da kombinujete namirnice i neodlučni ste u odabiru jela? Voleli biste da zavirite u hotelsku sobu pre nego što otputujete?
Kreativni tim kompanije Ketchum, jedne od vodećih globalnih konsultanskih kuća u oblasti komunikacija, istraživao je bezgranične mogućnosti virtuelne realnosti (VR) i dao odgovore na ovakva pitanje.
Baš kao što je mobilna tehnologija preoblikovala način na koji ostvarujemo kontakt sa potrošačima i drugim influenserima, to isto će učiniti i virtuelna realnost.
„U svetu komunikacija nalazimo se u prelomnom trenutku kada su u pitanju inovacije u promociji brenda. Zahvaljujući tehnologiji virtuelne realnosti, nećemo samo proizvoditi inovativni sadržaj već ćemo oblikovati kompletna iskustva potrošača. Virtuelna realnost neće samo promeniti način na koji gradimo odnos sa potrošačima, već i suštinu toga kako osmišljavamo kreativne i kvalitetne sadržaje“ – istakla je Vera Perović, Client Service direktorka agencije Olaf&McAteer, Ketchum-ovog partnera u Srbiji.
Predstavljamo pet predviđanja kreativnog tima Ketchum-a o tome kako će virtuelna realnost promeniti različite industrije i načine na koji oni ostvaruju kontakt sa potrošačima:
- Turizam i ugostiteljstvo
Kada je turizam u pitanju, virtuelna realnost bi mogla da vam omogući da vidite mesta širom sveta koja vas zanimaju, poput veličanstvenih vodopada u Mauiju, najnovije atrakcije u Disney World-u, kao i sjaj i veličanstvenost Jelisejskih polja. I sa društvenim mrežama takvim kakve su sada, sadržaj virtuelne realnosti će se takođe šerovati u velikim količinama.
Planirate sledeće mesto za odmor? Autentično iskustvo brenda hotela počeće svoj uticaj pre nego što stignete tamo. Virtuelna realnost omogućiće vam da doživite tačan raspored prostorija vaše hotelske sobe pre nego što je rezervišete, a može vam čak dozvoliti i da unesete neke lične izmene u sobi.
- Moda u budućnosti
Virtuelne modne piste postaće spektakularni događaji za ljubitelje mode. Kao što smo mogli da se uverimo kada je u pitanju moć video prenosa uživo, iskustveni događaji u realnom vremenu su sledeći korak u evoluciji marketinga društvenih mreža. Uz virtuelnu realnost, modni blogeri, uticajne ličnosti i brendovi mogu da se informišu o najnovijim trendovima samo uz pomoć slušalica. Trendovi i trgovina koji postaju sve više vizuelni ne mogu se izbeći, bez obzira da li se nalazite u prodavnici, ili u udobnosti sopstvenog doma.
- Zdravlje i wellness usluge
Promena navika kada su u pitanju zdravlje i ishrana neprestani je izazov. Međutim, zahvaljujući virtuelnoj realnosti, u budućnosti će biti lakše napraviti pametniji izbor. Na primer, zamislite da imate virtuelnu interakciju sa hranom na vašem meniju, i da dobijate informacije o hranljivoj vrednosti u realnom vremenu i saznajete više o rizicima, lečenju i prevenciji bolesti. Sa virtuelnom stvarnošću, zdravlje i wellness usluge postaće nam bliže i realnije.
- Asistenti virtuelne realnosti
„Asistenti“ virtuelne realnosti će promeniti način na koji potrošači ostvaruju interakciju sa brendovima na društvenim mrežama kao što je Fejsbuk. Ova usluga pomoći će stvaranju iskustva za korisnike koje uključuje više razgovora i humaniji pristup nego što je to moguće običnom transakcijom. Kako bude postajala pametnija, interakcija putem ovih asistenata virtuelne realnost između čoveka i mašine postaće još ličnija i neizbežno je da neće moći da se razlikuje od one između ljudi.
- Sponzorisani sadržaj i prilagođena reklama
Neizbežno, svetovi virtuelne stvarnosti biće mešavina PESO komunikacije (plaćeni – zarađeni – podeljeni – posedovani mediji). Zamislite da istražujete pomenutu virtuelnu hotelsku sobu, potpuno ste prebačeni tamo, slobodni da komunicirate sa označenim predmetima i otključavate skrivene pogodbe u okviru svog novog iskustva. Zbog toga, brendovi koji ubace „skrivene detalje“ u istraživanje nalik na igricu mogu da ostvare dublje veze sa potrošačima tako što će im ponuditi podsticaje i prilike da otključaju pogodnosti i popuste u okviru svojih markiranih virtuelnih svetova.