Gigant društvenih mreža Fejsbuk izmenio je svoju funkciju „Teme u trendu“ (Trending) da obezbedi više automatizovan izbor tema posle kritika da promoviše levičarske stavove i portale.

Fejsbukovih 1,7 milijardi korisnika vide izbor vesti i tema koje se biraju algoritmom i koje kontrolišu ljudi, prenosi Bi-Bi-Si (BBC).

Prema novim promenama opise priča više neće praviti uredjivački tim Fejsbuka, navela je kompanije.

Ranije ove godine Fejsbuk je optužen da potiskuje konzervativne stavove, što je podstaklo žalbe američkih republikanaca.

Povezana vest:  Kompanija Kaspersky ispred konkurenata prema Canalys merilu zadovoljstva

Bivši novinar koji je radio za kompaniju naveo je da zaposleni u Fejsbuku redovno potiskuju vesti koje su interesantne za konzervativne čitaoce.

U objavi na svom blogu Fejsbuk je napisao da unutrašnja istraga nije našla dokaze da postoji sistemska pristrasnost u biranju sadržaja. Medutim kompanija je navela da uvodi promene da bi se omogućilo njihovom timu „da donosi manje pojedinačnih odluka o temama“.

Povezana vest:  HONOR najavljuje globalnu dostupnost HONOR 20 modela i nastavlja da postiže rekordnu prodaju u Kini

Korisnici će videti personalizovane vesti, na osnovu faktora kao št su stranice koje oni vole, njihove lokacije i šta su vodeće teme na Fejsbuku, ali tekst će biti pojednostavljen i biće usmeren na to koliko ljudi govore o toj temi.

Zaposleni će i dalje biti uključeni da osiguraju da su objavljene priče aktuelne i zasnovane na dogadjajima.

Povezana vest:  Samsung podiže lestvicu sa novim Galaxy S10 uređajima

„Fejsbuk je platforma svih ideja i mi smo posvećeni održavanju Trendinga kao načina da ljudi imaju pristup širini ideja i komentara o raznim temama“, navela je kompanija.

Kako raste broj korisnika tehnološke firme kao što je Fejsbuk sve više su podvrgnute isptivanjima o tome da li su njihove platforme neutralne.