Najpre su počeli aerodromi da koriste „Self-Check-in“ sistem a nedavno su i bečki hoteli napravili mesto za „Aleksu“. Pametni roboti koji odgovaraju gostima na pitanja ili obavljaju prijem gostiju.
„U koje vreme je doručak?“, „Do kada se mora napustiti soba?“ Ova i slična pitanja gosti mogu izgovoriti i ubrzo dobiti odgovore. Hotel „Caitgaist“ (Zeitgeist) kod bečke glavne železničke stanice već ima u upotrebi digitalnog portira po imenu „Gustaffo“. Hotel testira virtuelnog asistenta kao dodatnu ponudu od decembra 2017. godine. „Gustaffo“ nudi gostima sve informacije u vezi sa hotelom a postavljena pitanja može i da analizira. Tako vlasnici hotela mogu da saznaju šta gosti najčešće pitaju tj. koje informacije treba učiniti još jasnijim. Iza svega toga stoji digitalni sistem „Aleksa“ (Alexa).
Bečko startap preduzeće „Gustaffo“ prenosi digitalne hotelske usluge na pametne telefone. Konkretno radi se o internet stranici koja izgleda kao aplikacija. „Gustaffo“ nudi informacije o hotelu na različitim jezicima. Putem internet strane može se pozvati i sobna posluga, naručiti taksi ili rezervisati restoran.
Ukupno 38 hotela u Evropi ima digitalnog portira. U Beču za sada dva hotela nude takvu uslugu: hotel „Zeitgeist“ i „ARCOTEL Donauzentrum“. Hotelijeri smatraju da će ova novost u hotelima svakako biti sve više u upotrebi ali da nikako neće zameniti zaposlene. Mnogi gosti žele da im se neko obrati, dok drugi vole sve sami da obave putem interneta.
PHOTO: www.arcotelhotels.com i www.zeitgeist-vienna.com