Nokia postavila cilj: povezivanje još milijardu korisnika na internet
Kompanija Nokia je danas objavila svoju strategiju povezivanja još milijardu korisnika na Internet, koja će se realizovati kroz snabdevanje tržišta u razvoju odličnim, a ujedno pristupačnim mobilnim telefonima i lokalno relevantnim Ovi servisima. Moto kompanije Nokia “Connecting people” bio je akcenat završnog dana događaja koji Nokia organizuje svake godine – Nokia World, što je upotpunilo jučerašnje predstavljanje nove moćne generacije smart telefona i unapređenih OVI servisa. Kako bi potvrdili svoju posvećenost tržištima u razvoju, Nokia je takođe ažurirala svoj portfolio mobilnih telefona velikim brojem mogućnosti i stavila naglasak na Internet servise namenjene delu sveta gde četvoro od pet ljudi ima pristup signalu mobilne mreže.
Mary McDowell, Izvršni potpredsednik odeljenja za mobilne telephone, u pozdravnom je govoru rekla da je kompanija spremna i odlučna da na najbolji način iskoristi predviđeni rast globalnog tržišta i tako ojača liderstvo u tehnologijama prenosa glasa i podataka za široke mase.
“Sve više ljudi će uhvatiti korak sa informatičkim dobom upravo preko mobilnog telefona, a ne PC računara”, izjavila je Meri MekDauel. Sa 80% svetske populacije koja ima pristup mreži mobilne telefonije, upravo su mobilni telefoni ti koji će prvi ponuditi doživljaj susreta sa računarom najvećem delu od milijarde ljudi koji će se susresti sa internetom.
Ona je naglasila i da će Nokia iskoristiti svoje iskustvo i poznavanje želja i navika potrošača kao i snagu distribucijske mreže i orijentaciju na inovacije, a sve kako bi se potrošačima isporučila vrednost po cenama koje mogu priuštiti.
Inovacija i obnavljanje portfolia
Nakon nedavnog predstavljanja novog telefona Nokia X3 Touch and Type, kompanija je otkrila svoj drugi touch and type telefon: Nokia C3 Touch and Type, koji kombinuje ekran osetljiv na dodir i standardnu tastaturu za telefon. Pored prihvatljive cene i poznatog Series 40 softvera, ovaj telefon karakteriše kućište od nerđajućeg čelika, 3G, WLAN, kamera sa blicem od 5 megapiksela, muzički plejer, FM radio, i sposobnost da podrži memorijske kartice do 32GB. Telefon ima brz pristup porukama i elektronskoj pošti, a podržava i preuzimanje aplikacija i igrica koje se mogu preuzeti sa OVI Store servisa. Sa cenom od 125 eura, bez taksi i dodatnih troškova očekuje se da bude dostupan u četvrtom kvartalu.
Mary McDowell je takođe naglasila da pored dobro napravljenih i pristupačnih uređaja, potrošači žele aplikacije koje su globalno popularne, ali sa lokalno prilagođenim sadržajem. I žele da im pristup tim aplikacijama bude jednostavan, brz i pristupačan.
“Nove vrste servisa i moćni softver koji se najčešće vezuju za smart telefone postaju sve važniji i u klasičnoj mobilnoj telefoniji”, objasnila je ona. “Mi kreiramo i nudimo željene servise kako bismo odgovorili na zahteve potrošača kada su u pitanju povezivanje, pristup informacijama i cenovna pristupačnost.”
Odgovor na rastuće zahteve potrošača za informacijama i servisima
Kompanija Nokia sprema odgovore na sve veće zahteve korisnika na velikom broju polja, proširujući svoje sposobnosti u skladu sa rastom tržišta, što uključuje i Ovi servise. Uz to, Nokia omogućava brojne poslovne mogućnosti programerima koji se bave Series 40 platformom.
Ovi Mail servis
Ovi Mail servis registrovao je više od 14 miliona novoaktiviranih e-mail naloga, od čega su većina novi korisnici sa tržišta u razvoju. Samo u poslednjih šest meseci, 60% novootvorenih naloga Ovi Mail servisa došlo je iz jugoistočne Azije i Afrike, a više od 77% ljudi na Bliskom Istoku i u Africi otvara pre svoj e-mail nalog na Ovi Mail servisu na Nokia mobilnom telefonu, nego na svom PC računaru. Pritom, više od 80% ukupnog broja korisnika Ovi Mail servisa širom sveta sada pristupa svojim sandučićima za poštu preko svojih mobilnih aparata.
Ovi pretraživač u beta izdanju
Zahvaljujući nedavnoj akviziciji kompanije Novarra, Nokia omogućuje cloud servise i za uređaje koje pokreće Series 40 platforma, omogućujući internet korisnicima na tržištima u razvoju da otkriju i iskoriste pogodnosti koje im internet nudi. Ovi pretraživač, iako još u beta izdanju, čini da Series 40 platforma omogućuje brzu pretragu interneta, veću pristupačnost, lakšu upotrebu i bolju personalizaciju.
Ovi Music servis
Hiper lokalni pristup muzičkim servisima omogućio je da Nokia postane najveći izvor digitalne muzike na tržištima poput Brazila, Meksika i Indije kada se digitalni računi za 2009. uporede sa procenama Međunarodnog udruženja fonografske industrije (IFPI-International Federation of the Phonographic Industry). Sa muzičkim servisima prisutnim na više od 38 tržišta, kompanija Nokia sada nudi globalno najrazvijeniji digitalni muzički prostor.
Ovi Store servis na Series 40 platformi
Stotine miliona uređaja zasnovanih na Series 40 platformi je danas u upotrebi, a Ovi Store servis omogućuje lako nalaženje i preuzimanje aplikacija, kao i brojne poslovne mogućnosti za programere. Sa Series 40 platformom, kao najrasporstranjenijom mobilnom platformom na svetu, Nokia veruje da postoje brojne mogućnosti za partnere treće strane da razviju lokalno prilagođene aplikacije i ostvare dobar promet. Kompanija Nokia je nedavno proširila domet svog tržišta otvarajući potpuno komercijalnu zasnovan Ovi Store servis u Kini.
Omogućiti korisnicima iz tržišta u razvoju uvid u bogatstvo sadržaja servisa
Ovi Life Tools i Nokia Money su među najboljim primerima izlaska u susret potrebama tržišta u razvoju. Oni pozitivno utiču na kvalitet života potrošača obezbeđujući pristup internetu u cilju obrazovanja, zabave, unapređenja zdravlja, poslovnog i ličnog usavršavanja.
Ovi Life Tools servis danas je dostupan u Indiji, Indoneziji i Kini i ima preko 4, 7 miliona korisnika.
Nokia Money servis potrošačima nudi pristup osnovnim finansijskim servisima sa mobilnog telefona. Zajedno sa ZES BANK bankom i Obopay, kao i pilot projektom kompanije Nokia u Puneu, Inidiji, pod nazivom Mobile Money Services by YES BANK postao je u celini komercijalan. Naredni korak u osvajanju tržišta Indije je grad Chandigarh.