Bečko saobraćajno preduzeće „Wiener Linien“ i kompanija „Wien Energie“ realizovale su ovih dana jedinstveni pilot projekat koji aktivno doprinosi poboljšanju životne sredine: metro stanica Otakring radi uz pomoć solarne fotonaponske energije.
Fotonaponski paneli su prvi put instalirani direktno na krov bečke metro stanice U3 Otakring. Električna energija dobijena pomoću solarnih folija se koristi za osvetljenje stanice, rad lifta i pokretnih stepenica. U poređenju sa klasičnim solarnim pločama, fotonaponske folije su pet puta lakše.
„Fotonaponska tehnologija se brzo razvija. Naša kompanija već koristi dvostrane, vertikalno postavljene ili poluprovidne module. Na krovu metro stanice Otakring smo prvi put upotrebili specijalne folijske module. Budući da su posebno lagani i fleksibilni, oni udovoljavaju lokalnim statičkim zahtevima, a instalacija je zaštićena od udara groma i njegovih posledica. Ovom inovativnom tehnologijom nastavljamo da gradimo fotonaponske sisteme u centru grada“, izjavio je direktor kompanije Karl Gruber. Na površini od 360 kvadratnih metara fotonaponski sistem proizvešće 62 hiljade kilovat časova solarne energije godišnje sa snagom od 60,3 kVp. Time će se svake godine uštedeti 21 tona ugljen-dioksida.
„U postizanju klimatskih ciljeva javni prevoz igra ključnu ulogu. Bečko saobraćajno preduzeće neprekidno ulaže u razvoj javnog prevoza. Takođe napredujemo u oblasti uštede energije. Solarna energija nije dobra samo za našu klimu, već nam sunce neće naplatiti račun“, rekla je direktorka bečkog saobraćajnog preduzeća Aleksandra Rajnagl.
Bilo da je tramvaj ili metro, gotovo sva šinska vozila u Beču su kao male „elektrane“: energija koja se oslobađa kočenjem preusmerava se u elektroenergetsku mrežu čime mogu da se pokreću druga prevozna sredstva u okolini. Tramvaji ovim putem dobijaju 30% energije koja ih pokreće.
Više informacija: https://www.wienerlinien.at/eportal3/
PHOTO: PID/Christian Fürthner
[…] Izvor: atastars.rs […]