Istraživači kompanije Kaspersky uočili su značajan porast prevarantskih aktivnosti u sektoru e-trgovine u vreme aktivnog perioda rasprodaje u azijskim zemljama, poznatijeg kao Dan samaca (11. novembar). Iako je Dan samaca nastao u Kini, sada je poznat korisnicima e-tržišta širom sveta, posebno uz neke od najpovoljnijih ponuda koje se promovišu nedeljama pre samog praznika. Usled popularnosti azijskih platformi za kupovinu i ovog perioda rasprodaje, prevaranti targetiraju korisnike širom sveta, koristeći aktuelne fišing prevare i spamove, koji im omogućavaju da ukradu lične akreditive žrtava kako bi pristupili njihovim nalozima – od i-mejl lozinki do bankarskih aplikacija.

Promocije za samu rasprodaju otpočinju nekoliko nedelja pre 11.11. a samim tim i prevaranti počinju sa svojim aktivnostima. Kako bi stekli uvid u to kako dinamika fišinga izgleda pred samu rasprodaju, istraživači su se osvrnuli na situaciju od prošle godine. Analiza detekcija finansijskog fišinga krajem oktobra i početkom novembra 2019. godine, nekoliko nedelja pre Dana samaca, ukazuje na to da je broj pokušaja fišinga znatno porastao kako se praznik približavao, dostižući vrhunac od 803.000 detekcija 28. oktobra, uz dodatne vrhunce broja napada tokom nedelje koja je sledila.

Povezana vest:  Canyon predstavlja tri jedinstvena dizajna, tri uzbudljive nove linije

Prosečan broj detekcija tokom tog perioda iznosio je 554.000, što je za 21% više u poređenju sa prosekom od 457.000 u septembru-oktobru 2019.

“Jesen je period kada dobijamo veliki broj ponuda vezanih za rasprodaje – ljudi se spremaju za sezonu praznika unapred i radnje se ponašaju u skladu sa tim. Povoljna ponuda je uvek privlačna i u turbulentnim vremenima kao što je ova godina, očekuje se da će kupci dobre ponude za rasprodaje dočekati još bolje. Usred ovog mnoštva ponuda bitno je ostati na oprezu jer su prevaranti uvek spremni da iskoriste neoprezne korisnike i dobiju njihove lične podatke, uključujući finansijske informacije,” komentariše Tatjana Sidorina (Tatyana Sidorina), istraživač bezbednosti, Kaspersky.

Povezana vest:  Samsung Electronics predstavio Neo QLED, MicroLED i Lifestyle liniju televizora u susret sajmu CES 2021

Kako biste bili sigurni da spam i fišing neće upropastiti vašu kupovinu 11. novembra, primenite sledeće savete:

  • Ukoliko putem i-mejla dobijete link ka odličnoj ponudi, proverite ugrađen hyperlink – nekada može biti drugačiji od onog koji je vidljiv. Ukoliko to jeste slučaj, stranici sa ponudom pristupite direktno putem legitimnog veb-sajta.
  • Kupujte samo putem zvaničnih prodavnica i obratite pažnju na veb-adrese ukoliko ste preusmereni na njih sa drugih početnih stranica. Ukoliko se razlikuju od stranice zvaničnog prodavca, proverite ponudu na koju ste preusmereni tako što ćete je potražiti na zvaničnoj veb-stranici.
  • Koristite bezbednosno rešenje sa anti-fišing tehnologijama zasnovanim na ponašanju, kao što su Kaspersky Security Cloud ili Kaspersky Total Security, koja će vas obavestiti ukoliko pokušate da posetite fišing veb-stranicu.
  • Nikada nemojte da koristite istu lozinku za nekoliko različitih veb-sajtova ili servisa, zato što će svi nalozi biti ugroženi ukoliko ona bude ukradena. Kako biste kreirali jake lozinke koje je teško hakovati, koristite menadžere lozinki kao što je Kaspersky Password Manager
Povezana vest:  Ponuda ajfona u Srbiji kompletna i sigurna