Dugi redovi ispred prodavnica elektronike za kupovinu pametnih telefona najnovije generacije možda postaju samo daleka uspomena. Izgleda da se navike potrošača menjaju, pa iako su donedavno bili spremni na sve kako bi prvi imali najnoviji model svog omiljenog brenda, sada to više nije tako.

Ovo pokazuju rezultati novog istraživanja koje je Wiko, francusko-kineski brend pametnih telefona koji je uvek bio osetljiv na trendove digitalnog sveta, sproveo među svojom Instagram zajednicom kako bi istražio navike korisnika u vezi sa „promenom pametnog telefona“.

Zapravo, 75% ispitanika potvrđuje promenu uređaja svake 3 ili više godina i to samo ako je neophodno. Privlačnost najnovijih trendova na tržištu mobilnih uređaja više nije odlučujuća: 80% smatra da se ne rastaje od svog vernog digitalnog saputnika dok na to ne budu primorani. Glavni razlog koji podstiče potrošače na sudbonosnu promenu, zapravo je opšte usporavanje rada uređaja (74%). A među karakteristikama koje se najviše pogoršavaju i prisiljavaju na novu kupovinu je, za 80% učesnika ankete, baterija.

Povezana vest:  „Philips Innovation Day" u Srbiji - predstavljene inovacije u oblasti medicine, osvetljenja i unapređenja kvaliteta života

U slučaju kvara samo 39% korisnika je spremno da ga odnese na popravku, dok za većinu (61%) kvar ne vredi troška.

Ako uređaj i dalje radi, gotovo svi (91%) bi više voleli da se ne odvajaju od njega čak i nakon što su prestali da ga koriste. Posle toliko dugo vremena zajedno, nemoguće je ne vezati se za telefon: zašto ga preprodavati ako ga možemo čuvati ili dati prijateljima i rođacima? Možda sentimentalni izbor, ali onaj koji istovremeno pokazuje pažnju i svest. U doba ličnih podataka na mreži, zapravo, većina ispitanika (79%) ne zaboravlja da napravi rezervne kopije svojih datoteka na novom uređaju, a 63% brine o pažljivom brisanju svih privatnih fotografija, poruka i dokumenata iz starih pametnih telefona nakon prestanka korišćenja.

Povezana vest:  Kompanija Lenovo prodala 60 miliona ThinkPad laptopova

A briga o privatnosti nije ništa manja od brige za životnu sredinu! Više od 30% anketiranog uzorka, zapravo, sve više i više pažnje posvećuje izboru ekološke ambalaže pri kupovini novog pametnog telefona.

Kako vam telefon ne bi pregazilo vreme, Wiko je sastavio nekoliko jednostavnih, korisnih saveta koji važe u svakoj prilici:

  1. Ne zaboravite da instalirate ispravke za operativni sistem i nove dostupne aplikacije. Ažurirani uređaj je sigurniji i garantuje mirnije iskustvo!
  2. Proverite učestalost upotrebe aplikacija na telefonu i deinstalirajte aplikacije koje ne koristite. Takođe je važno redovno uklanjati i nezaobilazne milione gif slika dobijenih putem ćaskanja i sprečiti prenatrpavanje memorije.
  3. Napunite bateriju kada nivo padne ispod 20%, a da ne dostigne 0%. U tome vam od velike pomoći može biti kružni indikator trajanja baterije ugrađen u Wiko View 5! Kada je energija ispod praga od 15%, indikator svetli crveno kako bi podsetio korisnika da napuni telefon.
  4. Izbegavajte da držite mobilni telefon predugo pod suncem ili u blizini izvora toplote. Pregrevanje – osim što šteti kompaktnosti baterije – takođe ugrožava i njen životni vek.
  5. Uvek se toplo preporučuje zaštitni poklopac i, ako je moguće, kaljeno staklo za ekran.
Povezana vest:  Saradnja i razmena poruka bez ograničenja: Kaspersky Security for Microsoft Office 365 štiti SharePoint Online i Microsoft Teams

Ukratko, potrebno je vrlo malo mera predostrožnosti da biste svog digitalnog prijatelja zadržali što duže uz sebe. Jer pravi pametni telefon traje zauvek (ili skoro zauvek)!