Vest da Google gasi Univerzalnu analitiku odjeknula je u marketinškim krugovima i svim kompanijama koje se oslanjaju na marketinške kampanje. Google analitika 4 je predstavljena kao rešenje za merenje sledeće generacije i zamenjuje Univerzalnu analitiku zbog mnogobrojnih prednosti. Do 1. jula 2023. možete da koristite i prikupljate nove podatke koristeći UA, a nakon ovog datuma moći ćete da pristupite svojim prethodno obrađenim podacima još najmanje šest meseci. Uzimajući u obzir koliko su istorijski podaci važni, preporučujemo vam da tokom ovog perioda izvezete svoje istorijske izveštaje kako ne biste ostali bez njih, te što pre pristupite migraciji na GA4. Zakasnela reakcija može da vas košta u smislu smera poslovanja, gubitka podataka i prepuštanja prednosti konkurenciji.
Šta podrazumeva gašenje UA?
Pre svega, menja se čitav način funkcionisanja platforme, što znači da će mnoge stvari biti drugačije. Što se procesa gašenja UA tiče, ovog jula će analitika vašeg sajta prestati da radi. Korisnici, pregledi stranica, popunjavanje obrazaca i ciljevi će prestati da se beleže. Na kraju, svi vaši istorijski podaci će biti izbrisani, odnosno istorijska evidencija aktivnosti korisnika i marketinških performansi. Kontrolne table neće funkcionisati i sve automatizovane kontrolne table će prestati da rade. Izveštavanje više neće biti moguće, kao i izveštavanje o učinku, zbog gubitka podataka. Prilagođena merenja i API veze više neće raditi, a doći će i do prekida veze sa e-poštom, Google Ads-om i CRM-om. Praktično, moraćete ponovo da izgradite svoje merne sisteme iz temelja.
Koje su glavne razlike između Univerzalne analitike i Google analitike 4?
Novi model podataka predstavlja osnovnu razliku između ove dve verzije. Univerzalna analitika je imala 7 tipova pogodaka, dok GA4 koristi model podataka zasnovanih na događajima, po principu jednog pogotka. Kada je događaj poslat u svojstva Univerzalne analitike, on je prosleđivao svega tri parametra. Ovo nije slučaj u GA4, gde je moguće dobiti do 25 parametara sa jednim događajem, pri čemu sve definiše korisnik. Važno je napomenuti da prilagođeni aspekti više nisu dostupni u GA4, pa ćete morati da koristite parametre događaja da biste prosledili slične podatke. Sve navedeno govori u prilog tome da je Google analytics 4 migracija važan proces, koji je malo komplikovaniji od promene tipa oznake u Google menadžeru.
Zašto treba požuriti sa migracijom?
GA4 nije samo velika nadogradnja Univerzalne analitike, nego je daleko moćniji, fleksibilniji i precizniji sistem. Ako se ozbiljno bavite analizom podataka, trebalo bi da pređete na GA4 odmah. Ne samo da ćete dobiti pristup svim novim funkcijama i mogućnostima, već ćete i moći da iskoristite poboljšane performanse izveštavanja kako biste svoj posao vodili u pravom smeru. Ukoliko uporedo koristite UA i GA4, nećete imati period zamračenja tokom tranzicije. Ovo može da vam da veliku prednost nad konkurencijom, ukoliko ona ne migrira na vreme i u julu se nađe bez podataka. Ukoliko želite da lakše implementirate GA4 u svoje poslovanje, uvek možete da se obratite stručnjacima, poput Four Dots data tracking & analytics tima kako biste bili sigurni da je sve urađeno kako treba i na vreme.
Zašto Google uvodi promene?
U poslednje vreme je primetan mnogo veći naglasak na privatnosti korisnika u diskusiji o praćenju i merenju na mreži. GA4 je kreiran da bi se preispitale formule u kojima su podaci uređeni bez upotrebe kolačića. Zakon brzo sustiže tehnološki napredak novijeg vremena, a za prekršaje postoje visoke novčane kazne i kazne. Imajući to na umu, Google je kreirao GA4 da donese nove predloge u sadašnje doba informacija, u kojem platforme nastoje da se integrišu sa većom agilnošću i gde su i veštačka inteligencija i mašinsko učenje dobili relevantnost. Novi sistemi analitike više nisu samo tehnologija i prešlo se na strateški nivo komunikacije koji je nemoguće izbeći. Google analitika 4 je dizajnirana sa privatnošću kao primarnom brigom i smatra se najboljom u pogledu privatnosti podataka i usklađenosti.
Svaka promena u svetu marketinga može da znači veliku promenu i u rezultatima poslovanja. Stoga, važno je ostati u toku, blagovremeno reagovati na novosti i biti dobro obavešten. GA4 je promena na bolje koja može da unapredi, razgrana i poboljša vaše poslovanje u svakom smislu, te krenite u proces migracije na vreme.
Tekst: Ljiljana Bugarin
Foto: Chetan Nada from Pixabay i Pexels from Pixabay