PLACANJE SVIH RACUNA NA JEDNOM MESTU I BEZ CEKANJAAsseco predstavio virtuelni šalter – plaćanje svih računa na jednom mestu i bez čekanja

Srpski inženjeri uspeli su da razviju kompletan softver za trenutno najsavremenije svetske uređaje za plaćanje, čime će se Srbija približiti ostvarenju koncepta virtuelnog šaltera, koji će omogućiti da građani Srbije račune plaćaju na jednom mestu, kada god požele i bez čekanja, najavili su stručnjaci kompanije Asseco SEE na skupu za novinare. Domaći softver već se primenjuje u nekim od banaka koje posluju u Srbiji, izvezen je u Rumuniju, Sloveniju, BiH i Crnu Goru, dok su u toku pregovori sa više afričkih zemalja koje su izuzetno zainteresovane za srpski poslovni softver.
„Intenzivni razvoj domaćeg softvera učiniće nas globalno konkurentnim, poboljšaće izvoz, ali i doneti značajne uštede gde god se taj softver bude primenjivao“, izjavio je Miodrag Mirčetić, predsednik UO Asseco SEE i dodao da je „posebno značajno što uspevamo da održimo korak sa svetom u tako zahtevnoj i kompleksnoj oblasti, kao što je softver za bankarsko poslovanje“.
„Posebnu pažnju posvetili smo razvoju aplikacija i kompletnih sistema za upotrebu mobilnih telefona u plaćanju i podizanju novca, u čemu vidimo budućnost, pošto se procenjuje da će do 2017. godine broj korisnika mobilnog bankarstva u svetu premašiti jednu milijardu ljudi“, izjavio je Branislav Popović iz kompanije Asseco SEE. On je dodao da „u Srbiji u proseku na dva stanovnika dolaze tri mobilna telefona, i da plaćanje ovim uređajima ima čitav niz prednosti – telefoni su uvek kod građana, usluga je neprekidno dostupna, bez odlaska u banku obavlja se sve što može i u banci, upotreba je jednostavna, a bezbedna.“
Domaći softver omogućava i funkcionisanje prvih „samouslužnih ekspozitura“, koji su postavljeni u zemlji i čiji će broj u narednom periodu značajno porasti. Ovi uređaji koji izgledom podsećaju na uobičajene bankomate, korisnicima omogućavaju da bez prisustva službenika banke plaćaju račune za Infostan, struju, telekom i kablovske operatere, zatim da proveravaju svoje stanje na računu, štampaju izvode stanja, obavljaju menjačke poslove, podižu gotovinu mobilnim telefonom bez kreditne kartice, pa čak i da uplaćuju, odnosno deponuju gotovinu. Pri tom su sve ove funkcije dostupne 24 sata dnevno svih sedam dana u nedelji, nema čekanja u redu, zagarantovani su visok nivo sigurnosti transakcija i privatnost građana.
„U pogledu tehničkih mogućnosti za plaćanje i druge bankarske poslove, zahvaljujući kvalitetnom i pouzdanom domaćem softveru, dostigli smo najviši svetski nivo i sve nove usluge koje nude banke u svetu sada mogu da pruže i naše banke. S druge strane, stojimo na raspolaganju svojim znanjem i iskustvom da se slična efikasnost i jednostavnost primeni i u poslovima građana sa državom, na primer kod izdavanja različitih dokumenata“, rekao je Vladan Atanasijević, član UO Asseco SEE i dodao da će se na taj način „postaviti temelji Elektronske države, koja će potom omogućiti postavljanje države kao servisa građana i privrede, jeftiniju i efikasniju administraciju i transparentnost u radu države“.

Povezana vest:  Jedan od pet korisnika odriče se svoje privatnosti kada instalira novu aplikaciju