HP istraživanje: Poslovni putnici sve češće rade „u hodu“
Poslovni ljudi širom Evrope sve češće rade „u hodu“, a čak 93% njih završava pripreme za sastanak tokom poslovnog putovanja, pokazuje novo istraživanje koje je sprovela kompanija HP.
Upitnik sproveden među poslovnim ljudima iz devet zemalja Evrope(1) koji redovno putuju, pokazuje da 54% ispitanika provede bar pola putovanja radeći. Britanci najčešće rade „u hodu“, sa 67% njih koji provedu više od pola putovanja pripremajući se za sastanak, u poređenju sa 43% Nemaca.
Korišćenje tehnologije za 88% poslovnih putnika omogućava da ostanu produktivni proveravajući elektronsku poštu (31%), pretražujući informacije (24%) i radeći na materijalima (22%).
Najveća prepreka produktivnosti su nedostatak povezanosti na Internet (62%) i nemogućnost da pristupe alatima za rad i aplikacijama (51%). Međutim, 77% ispitanika kaže da rade na putu kako ne bi zaostajali sa poslom.
Britanci najčešće imaju potrebu da rade na putu, jer 46% njih ističe da moraju da nadoknade posao koji su propustili, u poređenju sa 22 % Nemaca. Francuzi vole da završe što više obaveza unapred (62%), kako bi više vremena iskoristili za mesto koje posećuju (39%).
„Rad „u hodu“ je postao realnost za poslovne ljude. Naše istraživanje pokazuje nove trendove u informacionim tehnologijama, budući da korisnici imaju sve veća očekivanja od mobilnih uređaja i sve veću potrebu da budu povezani. Zbog toga je HP početkom godine predstavio ElitePad 900, prvi tablet uređaj posebno dizajniran za poslovne korisnike, koji ima funkcionalnost koju korisnici očekuju od standardnih notebook računara, sa baterijom koja traje čitav radni dan, a ne samo nekoliko sati.
Takođe, poslovne korisnike frustrira da nose više uređaja, stoga nudimo nove forme uređaja kao što je HP EliteBook Revolve, konvertibilni računar koji kombinuje snagu i grafičke mogućnosti notebook računara, sa potencijalom za prezentaciju i deljenje sadržaja koje poseduje tablet. Ovaj inovativan dizajn pomaže HP-u da smanji troškove i poveća produktivnost na račun svojih korisnika“, rekao je Milan Zrnić, direktor HP grupe za štampu i personalne sisteme u Srbiji.
Istraživanje HP-a pokazuje da kancelarija više nije mesto u kome se zaposleni osećaju najproduktivnije. Zapravo, 73% poslovnih putnika koristi putovanje da nadoknadi propušteni posao i poveća produktivnost. Pored toga, 56% ispitanika kaže da do najboljih ideja dolaze kada nisu u kancelariji.
Kako bi bili maksimalno produktivni, poslovni putnici pokušavaju da rade tokom svake faze putovanja, pa tako prosečan poslovni čovek koji putuje avionom provede 17% vremena radeći na putu za aerodrom, 17% na aerodromu, 20% u avionu i 31% u hotelu.
Istraživanje HP-a obuhvatilo je više tipova poslovnih putovanja, od korporativnih rukovodilaca koji putuju iz zemlje u zemlju radeći na aerodromima i u avionima, do „drumskih ratnika“ koji sami upravljaju vozilom ili pak putuju vozom u posetu klijentima i kolegama. Njihove različite mogućnosti za rad reflektuju se na način na koji upotrebljavaju tehnologiju. „Drumski ratnici“ preferiraju pametne telefone i notebook računare, dok čak 67% korporativnih rukovodilaca redovno koristi tablet uređaje.
U proseku, većina poslovnih putnika u Evropi nosi tri uređaja – najčešće su korišćeni notebook računari (71%) i pametni telefoni (70%), mada neki nose do čak pet uređaja, i 50% njih kaže da im je teško da sve uređaje nose sa sobom.
Potrebe poslovnih putnika postaju veće od mogućnosti uređaja. Uprkos brojnim mogućnostima tehnologije, osam od deset korisnika se oseća ograničenim:
• 59% ispitanika kaže da je internet spor ili se konekcija povremeno prekida
• 56% ispitanika kaže da baterija prekratko traje
• 51% ispitanika smatra da su njihovi uređaji prespori
• 50% ispitanika kaže da je konekcija na internet ili na njihovu mobilnu mrežu preskupa ili
komplikovana
Imajući u vidu da se sve više oslanjaju na tehnologiju, poslovni putnici su sve više svesni sigurnosnih rizika. Gotovo dve trećine ispitanika (72%) zabrinuto je zbog moguće krađe uređaja, dok je sličan procenat (71%) zabrinut za sigurnost na internetu i gubitak podataka.
„Primetili smo da poslovni korisnici očekuju istu lakoću upotrebe, kvalitetan dizajn i performanse kao kod korišćenja uređaja za kućne korisnike. Korisnici unose sve više kućnih uređaja u poslovni život, mada oni pokazuju nedostatke u oblasti sigurnosti, pouzdanosti i dužini trajanja baterije. Fokus naše inovacije u oblasti uređaja za poslovne korisnike je na kreiranju proizvoda koji pružaju vrhunsku povezanost sa funkcionalnošću koja im je potrebna za posao, a pritom zadržavaju sjajan dizajn proizvoda za kućne korisnike“, zaključuje Milan Zrnić, direktor HP grupe za štampu i personalne sisteme u Srbiji.
Napomena:
1 – HP je naručio istraživanje „The Upgrade to Elite Class“ kako bi istražio navike, preference i izazove u vezi sa produktivnošću, sa kojima se susreću poslovni putnici u Evropi. Istraživanje je sprovela nezavisna kompanija za istraživanje Vanson Bourne putem online upitnika, tokom juna 2013. Intervjuisano je 600 rukovodilaca koji putuju poslom, iz devet evropskih zemalja (Danska, Francuska, nemačka, Italija, Holandija, Rusija, Španija, Švedska i Velika Britanija).
Ispitanici su radili u nizu ključnih sektora, uključujući proizvodnju, IT i tehnologije, finansije i zdravstvo. Kako bi bili uključeni u istraživanje, trebalo je da, ili provode više od pola radnog vremena na putu („drumski ratnici“), ili putuju poslovno u inostranstvo bar dvaput mesečno („korporativni rukovodioci“).