2016, za nama, godina je kao nijedna druga, čiji smo simbolički kraj priželjkivali u neverici i strepnji. Počela je odlaskom, večitih mladića svetske i nacionalne pop kulture, Bouvija i Gage Nikolića i nakon toga se razdelila na dva toka, na muziku i film. Princ, Leonard Koen, Šeroun Džons, Džordž Majkl na jednoj, a Marinko Madžgalj, Đorđe Jelisić, Milorad Mandić, Bata Živojinović i Mira Stupica na drugoj, ovdašnjoj strani.

Povezana vest:  Pikaso bez Pikasa u Dajhtorhaleu

Kao savremenici ikona te pop kulture, shvatili smo da je vreme prolazna kategorija, ali da smo kao društvo, na autotestu kulture sećanja, spram njihove zaostavštine. A ostali smo bez dovoljno ulica, trgova i dvorana koje bi po njima nazvali.

Pa ipak, Dragan Nikolić dobio je bioskop sa svojim imenom i logom u centru Starog grada, tamo gde smo patili za nedostajućom mrežom sala Beograd filma. Kao repertoarski, zaživeo je sa prikazana 22 premijerna domaća igrana filma, 2 dokumentarca i 22 kinotečka omaža boljoj tv prošlosti televizijskih drama, kroz portrete Nikolićeve, glumačke generacije.

Povezana vest:  U toku je 45. Borina nedelja

Tu gde se taj bioskop nalazi Parobrod Vas poziva na biografsku izložbu sačinjenu od kartica i fotografija Gaginog života, zasnovanu na monografiji “Gospodin mangup” koju je inicirala Grand kafa, autora Radmile Stanković i urednika fotografije Goranke Matić, a u izdanju Lagune. Ovo je prateća revija Nikolićevih odabranih filmova, obogaćena, njegovim ličnim predmetima kroz nesebičnu podršku Draganove supruge, velike Milene Dravić, sve pod metaforičnim imenom “Vikipedija” jer i njemu i sebi dugujemo, to osnovno poznavanje opšte kulture, čiji je on, neizostavni deo.

Povezana vest:  Novi roman Eloize Džejms Vojvoda je samo njen u prodaji