Komad Majka Bartleta „Ljubav, ljubav, ljubav“ u režiji Alise Stojanović biće premijerno izveden danas u Ateljeu 212. Dramaturg Dimitrije Kokanov je na konferenciji za novinare rekao da je „Ljubav, ljubav, ljubav“ na neki način odgovor na tradiciju Ateljea 212 u smislu igranja savremene svetske, pre svega engleske dramaturgije.
On je kazao da je to i prirodan nastavak saradnje Ateljea i Alise Stojanović koja je u srpskom pozorišnom kontekstu prepoznatljiva kao rediteljka praizvedbi stranih tekstova velikih pisaca kao što su bili Patrik Marber, Jasmina Reza i drugi.
-Ovo će biti prvo izvođenje Majka Bartleta u regionalnom kontekstu. On je izuzetno značajan i poznat dramski pisac u Velikoj Britaniji i na anglosaksonskom kulturnom području. Značajno je da Atelje 212 inauguriše Bartleta na pozorišnu scenu regiona – istakao je Kokanov, dodavši da Stojanović ume da prepozna i artikuliše tu vrstu dramskog pisca i pozorišnog izraza.
Dramaturg je primetio da je „Ljubav, ljubav, ljubav“ dinamična verbalna komedija koja se zasniva na vrlo oporom, ponekad i crnom humoru.
-Tematski obrađuje probleme osvajanja slobode i pitanja slobode, borbe za ljudske slobode od 60-ih godina 20. veka do danas i to je jedan od načina na koji mi u ovoj sezoni artikulišemo 60. godišnjicu Ateljea i vremena koje pripada životu ovog teatra – rekao je on.
Kokanov je kazao da komad obrađuje probleme slobode za vreme hipi i seksualne revolucije 1960-ih godina, potom komunalne proteste 1990-ih godina i proteste protiv kapitalizma i okupaciju sopstvenih sloboda u 2000-im.
-Radnja vešto postavlja okolnosti kao ljubavne zaplete koji su utemeljeni na relacijama heteroseksualnih normativa i porodičnih vrednosti da bi se kroz ta prepoznatljiva i opšta mesta kasnije bavio pitanjima sistema, društva i kolektivnih sloboda – pojasnio je on i dodao da je drugi nivo značenja predstave bavljenje popularnom kulturom i razvojem tehnologije, problemom nedostatka i nemogućnosti komunikacije.
-Naslov ljubav se ponavlja tri puta kao što ima tri čina i stalno dovodi u pitanje da li je moguće uopšte ostvariti ljubav u borbi za sopstvenu slobodu i slobodu svojih partnera i svog okruženja i društva, da li je moguće realizovati ljubavni odnos u vremenu otuđenosti i nemogućnosti komunikacije – rekao je Kokanov.
U predstavi igraju Dara Džokić, Tihomir Stanić, Uroš Jakovljević, Filip Hajduković, Iva Ilinčić, Radmila Tomović i Dejan Dedić. Džokić je rekla da ispituju „šta se desilo sa nama, sa celim svetom – od novog vrlog sveta do danas, šta smo to uradili i šta smo ovom svetu ostavili“.
Stanić je uveren da su u jednom čvrstom rediteljskom konceptu napravili „lepu i surovu predstavu, kao što je i život najčešće“. On je kazao da je Bartlet na prvi pogled napisao komediju, a u suštini surovu priču o ljudima.
-Prvi put u mom iskustvu predstava će se ticati bukvalno svih gledalca, od školaraca do penzionera – istakao je Stanić.
Rediteljka nije prisustvovala konferenciji za novinare, a direktor Ateljea 212 Branimir Brstina je to okarakterisao kao vrstu protesta.
-Moja pretpostavka ili neka vrsta utiska je da je to jedna vrsta protesta zbog nekoliko poslednjih dana kada su se neke tehničke stvari dešavale onako kako ona nije zamislila ili načina na koji je ona mislila da se to moralo odvijati. Mislim da je to razlog zašto ona danas nije ovde, da pokaže svoj protest, što je legitimno – rekao je Brstina.
-Predstavu je uradila, predstava je spremna za premijeru, bez ikakvih manjkavosti, a ja poštujem njen stav da danas ne bude prisutna, uz zahvalnost što je napravila dobru predstavu – dodao je on.
Scenograf je Darko Nedeljković, kostimograf Jelisaveta Tatić Čuturilo i kompozitor Ivan Brkljačić.