Premijera „Zagonetka revolucije“ DAH Teatra 20. i 21. decembra 2018. u 20.00 časova u Ustanovi kulture  Stari grad, Kapetan Mišina 6a, Beograd.
Rezervacije su obavezne na imejl [email protected] zbog ograničenog broja mesta.

Godina koja se polako završava, u kojoj se obeležava sto godina od završetka Prvog svetskog rata, uokvirena je, s jedne strane godinom kad se obleležavala stogodišnjica Ruske revolucije i godinom kada će se obeležavati sto godina od revolucije u Nemačkoj, ali i sto godina od ubistva Roze Luksemburg. Roza Luksemburg je i dalje inspiracija na pobunu, u dobu gde je pobuna, protiv svega što je nečovečno, nasilno i izrabljivački, nevidljiva. Ona nam i dalje postavlja pitanje: gde je pobuna i da li je moguća?

Radnja predstave je predstavljena susretom četiri revolucionara: Ulrike Majnhof, pripadnice Frakcije Crvene armije, Kamila Sijenfuegosa, Kastrovog saborca, Fanji Kaplan, atentatorke na Lenjina i “Crvene Roze” – Roze Luksemburg. Ova četiri revolucionara se u predstavi šetaju kroz vreme i pričaju jedni sa drugima, ali i sa nama “sa one strane”. Šta nam to oni poručuju u svetu Harmsovskog apsurda, kome je, inače, u podtekstu i posvećena ova predstava; gde je sve moguće i ništa nije moguće, gde ljudi nestaju, gde se pijano nazdravlja revolucijama i pevaju hitovi Lejdi Gage i Boni Em; gde se tela ubijenih revolucionara bacaju u kanal, spaljuju, nestaju u okeanu; gde povremeno prosijavaju svetle duše koje nas i pozivaju na uznemiravanje, na borbu za smisao van nametnutog matriksa.

Povezana vest:  Stiven King "nervozan" zbog reakcija na nastavak Isijavanja

Susret ovih likova dešava se u stanovima koji služe kao revolucionarne ćelije, u zatvorskim ćelijama ali i u pozorištu tokom probe. Prostor UK Starog grada nudi idealnu situaciju u tom smislu – daje DAH Teatru mogućnost, uz minimalne scenografske intervencije, da pozove publiku na kretanje kroz te ćelije, gde će moći da da se opredele za onu revoluciju u koju oni sami veruju ili da se ne opredele uopšte. Gledaoci više nisu samo “nevini” posmatrači ili konzumenti pozorišnog čina već su i potencijalni saučesnici. Oni biraju ili su izabrani da učestvuju u radu pojedinih ćelija. Ako Roza Luksemburg predstavlja princip nenasilja po svaku cenu onda nam Ulrike Majnhof nudi ozbiljno pitanje – šta dovede, osobu, sa idejama da svet treba da se menja nabolje, kada  shvati da je sve ćorsokak, da samo udara o zidove, da prava revolucija nije moguća, da postane članica terorističke grupe koja opravdava ubijanje ljudi?

Povezana vest:  Petu godinu zaredom, Erste Banka i BCIF raspisuju Centrifugu – program donacija kulturi u lokalu

Režija: Dijana Milošević
Dramaturgija: Duca Knežević
Gluma: Evgenija Eškina Kovačević, Ivana Milenović Popović, Ivana Milovanović, Ivan Nikolić
Scenografija: Neša Paripović
Muzika: Uglješa Majdevac

Saradnica na pevanju: Ljubica Damčević
Kostim: DAH Teatar   Oslikavanje kostima: Snežana Arnautović
Šminka: Snežana Arnautović
Video-koncept: Dijana Milošević i Amy Sarno
Video-snimanje i montaža: Anja Turanski

Svetlo: Milomir Dimitrijević
Organizacija: Nataša Novaković
Marketing i PR: Marko Milojević
Savetnica za semiotiku predstave: Amy Sarno
Asistentkinja rediteljke: Jelena Risteljić

Povezana vest:  Sabrani Andrićevi romani u jednoj knjizi

Predstavu podržalo Ministartsvo kulture Republike Srbije

PHOTO:Marija Ćalić