Još jedno omiljeno druženje u muzejima, manifestacija Noć muzeja koja je održana u subotu 18. maja, sve od 16 časova do ponoći, probudila je publiku širom Srbije u preko 40 gradova, na 155 lokacija sa 225 različitih dešavanja, dokazujući iz godine u godinu da za uzbudljive priče iz kulture, umetnosti, istorije i nauke vlada veliko interesovanje!

Inspirisani ovogodišnjom temom „Sloboda“, muzeji, galerije i brojne ustanove kulture u celoj zemlji, preko šezdeset lokacija širom Beograda otvorilo je svoja vrata brojnoj vernoj, ali i novoj publici svih uzrasta!  Na hiljade posetilaca Noći muzeja u Beogradu istražilo je svet neverovatnih ogledala izloženih u Etnografskom muzeju, otkrivajući zanimljive priče ovih predmeta, ali i njihovu važnu ulogu u narodnim običajima, verovanjima i svakodnevnom životu. Šarenilo hipi pokreta, ali i važne društvene, prilično revolucionarne poruke koje se iza toga kriju, zaintrigirale su posetioce Galerije ULUS gde je u Noći muzeja otvorena izložba „Vudstok – poslednja utopija“.

Povezana vest:  Otvorena izložba radova Ilije Bosilja u Švajcarskoj

Najintrigantnija postavka ovogodišnje Noći muzeja, izložba Uprave carine Republike Srbije o neočekivanim stvarima koje putnici pokušavaju da prokrijumčare preko granice, ujedno je bila i jedna od najposećenijih. Fascinantnim pozorišnim performansom „The Box 2.1“, koji spaja naučne trikove, laserske i svetlosne efekte, Njegoševe poruke i plesne pokrete, domaći reditelj Nikola Zavišić i Radio.Nica oduševili su posetioce Paviljona „Cvijeta Zuzorić“. Veliko interesovanje vladalo je za vođene ture kroz Bajrakli džamiju i sinagogu „Sukat Šalom“, Pedagoški muzej privukao je armiju najmlađih posetilaca, dok su cele večeri znatiželjni posetioci strpljivo čekali u red da zavire u fascinantnu Palatu Srbije (SIV).

Narodni muzej Šabac poveo je svoje posetioce na putovanje kroz vreme uz neverovatne ljubavne priče iz prošlosti, kao i jednu spremnu za budućnost! Izložba „Kako smo se voleli“, uz stalnu postavku koja je ovom prilikom predstavljena, privukla je više od 1.500 oduševljenih posetilaca. Veliki broj Nišlija u Noći muzeja posetio je Univerzitetsku biblioteku „Nikola Tesla“ u kojoj je otvorena izložba „Krila Vilingrada“! Prateći razvoj vazduhoplovstva u tom gradu tokom proteklog veka, posetioci su oduševljeno istraživali padobransku opremu, makete aviona, artefakte vazduhoplovne komande, ali i predmete iz privatnih kolekcija.

Povezana vest:  Jovan Kolundžija održaće koncert 16. decembra na Kolarcu

Za Sombor više od neverovatnih 500 posetilaca zabeležila je izložba radova čuvenog francuskog impresioniste Anrija de Tuluz-Lotreka u Kulturnom centru „Laza Kostić“.  I izložba „Milenina dvorska vizura“ privukla je više od 500 posetilaca u Galeriju Milene Pavlović Barili u Požarevcu, a neke od karikatura naše slavne umetnice ovom prilikom su prvi put prikazane u javnosti.  Fascinantnom pričom o neobičnom novčiću, razglednici, jednom Hadrijanu i poniznoj Sofiji Narodni muzej Veliko Gradište pokazao je da posetioci Noći muzeja umeju da prepoznaju i nagrade zanimljive i inovativne muzejske prakse.

Noć muzeja, koja se održava uz podršku Delegacije Evropske unije u Srbiji i Grada Beograda, predstavlja jedinstven kulturni spektakl u više od 120 gradova širom sveta, među kojima je od 2005. godine i Beograd.

Povezana vest:  Manifestacija „Dani Romulijane“ u rimskoj carskoj palati od 20 do 25. avgusta

Desetu, jubilarnu godinu zaredom kanal Viasat History je ponosni nacionalni sponzor manifestacije Noć muzeja. On se nalazi u vlasništvu internacionalne kompanije Viasat World, koja ima preko 172 miliona pretplatnika i proizvodi i distribuira najkvalitetnije zabavne sadržaje kroz više od dvadeset dokumentarnih, filmskih i sportskih kanala, u preko 50 zemalja širom sveta. Pored kanala Viasat History, kompanija je u regionu prisutna i sa kanalima Epic Drama, TV1000, Viasat Explore i Viasat Nature.

Kako prava prijateljstva treba negovati, tako je i ove godine, 14. put zaredom, mts prijatelj manifestacije. Kao i prethodnih godina, nesebičnu podršku pružili su kompanija Coca-Cola i štamparija Grafix kao sponzori Noći muzeja.

Otvorite oči u noći, vidimo se sledeće godine!