Izložba koncertnih rok fotografija sada već ustaljene trojke koja čini fotografsku rock formaciju Rock momenti predstavlja umetničke foto-dokumente naših minulih (u svetlu pandemije covid – 19) koncernih aktivnosti i događaja koji su obeležili proteklu godinu ili čak i deceniju na ovim prostorima. Postavku čine izabrani izražajni scenski (binski) momenti poznatih i manje poznatih, ali na ovoj izložbi istovetno značajnih, muzičkih aktera svetske, regionalne i domaće raznovrsne rokenrol scene.
Svečano otvaranje je najavljeno u petak 26. juna sa početkom od 20h u galeriji Blok na Novom Beogradu. Postavka će trajati do 8. jula.
Ova izložba bi trebalo da proslavi povratak koncertnim aktivnostima i okupljanjima, da donese potrebnu svežinu i novi entuzijazam, kao i da doprinese ponovnom pokretanju scene koja trenutno u svakom pogledu vapi za mogućnostima svojih muzičkih izvođenja i izražavanja pred publikom. Trojka Rock momenti – Anamarija Vartabedijan, Stanislav Milojković i Nemanja Đorđević se ovog puta predstavlja sa skoro 50 fotografija, svako sa svojom koncepcijskom celinom i izborom radova koji do sada nisu prikazani javnosti u galerijskim prostorima.
O izložbi i koncepciji projekta Rock momenti u predgovoru katalogu Anamarija Vartabedijan, pokretač projekta kaže:
„Više od jedne decenije Rock momenti u galerije i muzeje donose svoj izbor fotografija − autentičnih estetizovanih svedočanstava sa nastupa različitih rokenrol muzičara regionalne i svetske scene, posmatrajući rokenrol kao važan kulturni artefakt i dominantnog nosioca društvenih i kulturnih promena druge polovine 20. veka, skrećući pažnju na njegovu postojanost i značaj.
Bunt je uvek u osnovi rokenrola koji je od svojih početaka otvarao mogućnost postojanja boljeg sveta, postavljajući i namećući mnoga sociološka pitanja, boreći se za mir, ravnopravnost, toleranciju, slobodu… Iako, poslednjih decenija, često marginalizovan u društvu spektakularizovane stvarnosti, poljuljanih vrednosti i poremećenosti sveta, gubi svoj širok uticaj, rokenrol je ipak ostao važna i vitalna pojava koja poziva na otvorenost, zdrav razum i istrajnost svojim stavovima.
Kod rok nastupa dolazi do ujedinjenja publike i izvođača − svih prisutnih istomišljenika. Stanje muzičkog zadovoljstva koje se postiže razmenom i sjedinjenjem zvuka i značenja koje unosi i sama publika, nastavlja u čoveku da živi i posle izvođenja koncerta. Dokumentarna fotografija Rock momenata transcendira svoju upućenost ka svetu i svome sada pri nastajanju slika – zaustavljenih neposrednih utisaka, kao i u svome sada pri prikazivanju otisaka tih trenutaka na zidovima galerija, evociranju doživljenog. Ona je za svakog autora ponaosob, traganje za suštinom života i istraživanje snage identiteta samih događaja, čin samoizražavanja, ispoljavanja sopstvene osećajnosti, kao i važnih kulturoloških i društvenih poruka.
U svojoj izlagačkoj koncepciji Rock momenti neguju klasičnu rodnu različitost u pristupu dokumentarnoj fotografiji (Vels, 2006), pomirujući kontrast u izrazu, koji je ujedinjen temom, ali iznad svega, bogatstvom vizuelnih informacija i insistiranjem na likovnosti i estetskom doživljaju. Fotografije često prikazuju mušku potragu za senzacionalizmom, dramatičnim efektom, potenciranjem gesta i krajnje ekspresivnog pokreta, beleženjem stanja izvođača ili njegove duhovnosti, kao i žensko traganje za zapisima koji otkrivaju istinito i emocionalno, otvoreno bivstvo i blistavost duha muzičara. U svojoj sintezi, predstavljajući odlučujuće trenutke sa koncerata, Rock momenti iznose javnosti svoj autentičan pogled na svet ali i sveukupnost onoga što leži u osnovi i pojavi rokenrola.“