Nova predstava “Seks – umetnost – komunizam” u režiji Bojana Ðorđeva biće premijerno izvedena 3. marta u Bitef teatru, a ovaj pozorišnji porjekta u čijem je fokusu nasleđe 20. veka iz perspektive tri revolucije koje su ga obeležile i promenile čovečanstvo kroz značajne figure troje stvaralaca: Margerit Diras, Oskar Davičo i Pjer Paolo Pazolini, danas je u klubu tog pozorištav predstavla autorska i glumačka ekipa.

Potpisnici neobičnog teksta ovog komada o tri revolucije – umetničkoj, komunističkoj i seksualnoj, su reditelj Ðorđev i dve saradnice dramaturškinje – Tamara Antonijević i Tanja Šljivar, a u predstavi igraju – Vladislava Ðorđević, Slaven Došlo, Miloš Timotijević, Tamara Pjević i Ðorđe Galić.

Upravnik Bitef teatra, kao i BITEF festivala Miloš Latinović, književnik i dramaturg, otkrio je da je sam proces rada na ovoj predstavi započet još pre 15 meseci, kada je ideja, odnosno njen koncept ponuđen pozorištu.

Nakon toga probe su krenule, ali je krenula i pandemija, teatri su zatvoreni, tako da su probali iz nekoliko faza, što je omogućilo glumcima da imaju dovoljno vremena na polju istraživanja ove kompleksne i višeslojne teme, što Bitef uvek nudi umetnicima.

Povezana vest:  Skup u SANU o fotonici - tehnologiji 21. veka

“Nakon premijere, na drugoj reprizi 5. marta obeležićemo taj datum dvostruko – tačno godinu dana od naše prve probe ove predstave, i rođendan čuvenog reditelja Pjer Paolo Pazolinija, koji je jedan od aktera naše priče”, predstavio je projekat reditelj Ðorđev.

On je istakao da je sam cilj predstave zapravo preispitivanje današnjeg vremena, u kome ljudi svakog dana umiru od neke nove kuge, i deluje kao “da svi živimo novi srednji vek”.

Reditelj je napomenuo da je celu temu sa glumcima poetično rešavao i napomenuo da je sam tekst neka vrsta eseja na sceni, ali da je tokom svoje karijere uglavnom i radio takva dela sa kojima se uspešno snalazio, jer “ima problema da režira klasično napisan komad”.

Samim tim je veoma zahvalan što mu se pružila prilika da i on piše ovaj komad zajedno sa koleginicama, što mu je sada prvi put da je u toj dvostrukoj ulozi.

Povezana vest:  Izložba "U susret Novoj godini" Doma omladine Pančevo

“Ovde nećete dobiti dramu koja podrazumeva zaplet, rasplet sukobe.

Onaj ko tako nešto očekuje, biće razočaran”, potvrdio je jedan od glavnih glumaca u predstavi Miloš Timotijević.

“Sa rediteljem sam već radio nekoliko projekata, a predstava “Seks – umetnost – komunizam” je na neki način amalgam svega do sada što smo realizovali.

Dug proces rada testiralo je naše strpljenje, komad smo radili u tri navrata, što nam je i znatno pomoglo da nam se tekst slegne.

Ta tema i te reči nisu nimalo naivni za razumevanje i interpretaciju, trebalo je vremena da to sve iznesemo na pravi način”, analizirao je Timotijević, koji je kod Ðorđeva između ostalog igrao u njegovoj predstavi “Režim ljubavi” u Ateljeu 212.

Glumac Slaven Došlo podvukao je da mu je bio veoma zanimljiv rad na ovoj predstavi, da je zajedno sa Timotijevićem uveliko stasao i odomaćio se na sceni Bitef teatra, i da se oseća kao njegov član po mnogim projektima, iako samo pozorište nema stalni ansambl.

Povezana vest:  Javno vođenje i razgovor povodom izložbe “Kraj jezika – Još jednom o Vitgenštajnu” u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Mladom glumacu na početku karijere Ðorđu Galiću, koji kaže da mu je omiljeni reditelj Pazolini, kaže bilo u je inspirativno da procesuira i tri jake ličnosti u jednom komadu, i složio se sa kolegama da je dobro što je to bio dugačak rad .

Zanimljivost i atraktivnost predstave leži u tome da glumci sve vreme tokom trajanja komada slikaju neko delo na velikom hameru na samom podu, što se nalazi u drugom, likovnom planu.

Autorski tim komada čine još i Siniša Ilić (scenografija), Maja Mirković (kostim), Luka Papić (muzika), Čarni Ðerić (scenski pokret) i drugi.

Novi projekat “Seks-umetnost-komunizam” predstavlja koprodukciju Bitef teatra i Udruženog umetničkog rada u okviru projekta “Create to Connect – Create to Impact”, uz podršku Fonda “Kreativna Evropa” Evropske Unije.

PHOTO: Milan Maričić/ATA Images