Online platforma „Na drugi pogled // Auf den zweiten Blick // At Second Glance” na kojoj je izloženo po 10 radova vizuelnih umetnika i umetnica iz Srbije i iz Austrije, u aprilu predstavlja video instalaciju „Štimung” dve srpske umetnice – Ivane Ivković i Marine Marković, kao i  instalaciju „Sve moguće” Hane Štipl iz Austrije.

„Štimung” je priča o Branki, narodnoj pevačici, i Vladici, umetnici i vlasnici bara u kom Branka nastupa. Branka je poznata zvezda eklektičnih mesta „na ivici” u kojima peva pred najširom publikom: od radničke klase do akademika, nacionalista do levice, od homofoba do LGBT i kvir populacije. Vladica je mlada, napredna žena odrasla u Švedskoj koja probija tabue lokalnih zajednica i često je na meti predrasuda. Ove dve naizgled potpuno različite žene zajedno nastupaju na sceni, ostavljajući utisak snažnog sestrinstva koje osnažuje ne samo žene već i sve ostale. O svom delu autorke kažu: „Atipičan, ali sasvim autentičan spoj Branke i Vladice, međusobno razumevanje i podrška koju razmenjuju na sceni ali i van nje, inspiriše i oslobađa otvarajući jedan sasvim nov prostor slobode unutar koga je, sa jasnom porukom, nastao naš rad”. Video instalaciju „Štimung” moguće je pogledati na online platformi Na drugi pogled: https://www.secondglance.rs/sr/gledista/ivana-ivkovic-i-marina-markovic/112 .

Povezana vest:  Gala koncert 30. juna u Narodnogm pozorištu

Austrijska umetnica Hana Štipl o svojoj video instalaciji „Sve moguće” kaže: „Već godinama, od 2005, prikupljam oglase za posao. Prisvajajući tačne formulacije ujednačavam formu i štampam ih na indeks-karticama. U suženom obimu, u ovom projektu fokusiram se na oglase Srpkinja i Austrijanki. Oglasi koji se pojavljuju u dnevnim novinama i na internetu govore o normalnosti, o navodno bezbednom nivou gde vlada dogovor. Pogled izbliza nam otkriva strukturalno nasilje masovnog oglašavanja: u pitanju je nuđenje samoeksploatacije. Izjave koje deluju činjenično zapravo ciljaju na predrasude i klišee. Postoji životna priča iza svakog od ovih oglasa, sa svim nesigurnostima i identitetskim promenama”. Njen rad moguće je pogledati na platformi Na drugi pogled: https://www.secondglance.rs/sr/gledista/hannah-stippl/174

Dela ovih umetnica prethodno su izabrana na konkursu za radove koji ukazuju na načine na koje evropska društva posmatraju sebe i „druge”, kao i one koji referišu i prevazilaze klišee i predrasude koje Austrijanci i Srbi imaju jedni o drugima uprkos – ili upravo usled – bliskih istorijskih odnosa i isprepletenih istorija migracija. Pokretanjem onlajn platforme obeležava se 20 godina od osnivanja Austrijskog kulturnog foruma Beograd i 185 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa između Austrije i Srbije.

Povezana vest:  Promocija knjige „Šta bi dao da si na mom mjestu" u Vranju

Marina Marković (1983) završila je osnovne i master studije slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu u Beogradu gde trenutno pohađa doktorat iz oblasti Novih medija. Telo i otelotvorenje su centralni motivi Marinine umetničke prakse, koja se proteže od suočavanja sa ličnim iskustvima do razmatranja složenih socijalnih pitanja postavljenih u odnosu na žensko telo. Ivana Ivković (1979) stekla je međunarodno priznanje uglavnom problematizujući neslavne klasične uloge između žena i muškaraca u svojim crtežima, performansima i site-specific radovima. Pojam identiteta i rodnog iskustva igra ključnu ulogu u njenom radu.

Povezana vest:  Memoari dobitnika Nobelove nagrade 2010. godine u prodaji od 12. juna

Hana Štipl je savremena austrijska umetnica i teoretičarka pejzaža. Poznata je po svojim impresivnim pejzažima koji razigrano balansiraju na interfejsu ukrasa i slike. U svom radu povezuje istraživanja iz polja mitologije, feminizma i ekologije sa individualizmom, emocijama i lepotom. Zajedno, ove strukture prizivaju dvosmislene predele prirode koji je zanimaju, a koji su istovremeno poznati i strani. Rođena u Beču, Hanna Stippl je studirala filozofiju, istoriju umetnosti i slikarstvo na bečkom Univerzitetu primenjenih umetnosti. Doktorirala je u oblasti teorije pejzaža 2011. godine. Njena teoretičarska preokupacija kulturno-istorijskim i ekološkim aspektima biljaka, vrtova i predela suštinski utiče na njen umetnički rad.

Nova onlajn platforma Austrijskog kulturnog foruma nastala je imajući u vidu trenutne neizvesne okolnosti, ali i mogućnosti koje se otvaraju sa novim vidovima umetničkog stvaranja i komunikacije. Zamišljena je kao izlagački prostor za tematski i kurirani umetnički sadržaj koji u inicijalnoj fazi čine radovi po 10 vizuelnih umetnika/umetnica iz Srbije i iz Austrije pristiglih na konkurs koji je za ovu priliku bio raspisan.