Nagrada Grifon za najbolji grafički dizajn u Srbiji, Republici Srpskoj i Crnoj Gori u 2018, 2019. i 2020. godini dodeljena je Manetu Radmanoviću za publikaciju „U10: 3/6“ – dvogodišnji katalog Umetničkog prostora U10 u Beogradu.

Žiri 13. konkursa Grifon, koji su činili grafički dizajneri Borut Vild, Miloš Ilić, Velimir Andrejević, laureat 12. Grifona (sa Sofijom Gavrilović), istoričar umetnosti Saša Janjić i autorka pisma Olivera Stojadinović, jednoglasno je dodelio nagradu Radmanoviću, na osnovu kovertiranih predloga Vilda.

Prepoznatljiv stvaralački rukopis Radmanovića, kako je istakao žiri, čita se u osobenom personalnom i generacijskom kodu ideja, a zapažen je kao neodvojiv i integralan deo afirmisanja nezavisne umetničke scene.

Mnogi realizovani projekti nekomercijalnog karaktera, deo ovog promišljenog i zrelog autorskog koncepta, pratila su i potvrđuju i priznanja na prethodnim konkursima Grifona. Nagrađeni rad, publikacija ‘U10: 3/6’, ukazujući na odnegovani kontinuitet i visoke profesionalne standarde u misiji kritičkog kulturnog delovanja, poseduje likovnu plemenitost i decentnost, kao i grafičku jasnoću i komunikativnost, čime se izdvaja kao kompletno i slojevito rešenje savremenog dizajna“, naveo je u obrazloženju žiri 13. konkursa Grifon, saopštio je Grafički kolektiv.

Povezana vest:  Opera "Karmen, jedna tragedija" uskoro pred publikom

Pored nagrade Grifon 2021, žiri je dodelio i specijalno priznanje Moniki Lang za publikaciju „Rejčel Kask-trilogija-Obris-Tranzit-Pohvale“.

Dodeljena su i priznanja po kategorijama: Oliveri Batajić Sretenović za rad „Galerija Jovan Popović, katalozi“ (Knjiga i druge publikacije), Isidori M. Nikolić za rad „Predrag Nešković Sloboda najjačem“ (Knjiga i druge publikacije), Katarini Popović za rad „Muzej Jugoslavije – agenda 2019“ (Promotivni materijal i hartije od vrednosti), Ani Prodanović za rad „Familija fontova Orto“ (Tipografsko pismo), Biljani Stanković za rad „Minea, familija rukopisnih pisama“ (Tipografsko pismo), Zoranu Borenoviću za rad „Sudaruška“ (Vizuelni identitet) i Jani Oršolić za rad „Samo nežno prema sebi“ (Vizuelni identitet).

Povezana vest:  „Krcko Oraščić” u stilu Tima Bartona

Izložba izabranih radova sa 13. konkursa Grifon, otvorena od 16. juna do 14. jula u Grafičkom kolektivu, obuhvata radove 32 autora, odabrane od pedesetak prijavljenih.

Prema navodima Saše Janjića, ovogodišnja selekcija i konkurs će svakako ostati u senci pandemije korona virusa, koja je uticala i na produkciju koja je vidno manja, ali ne nužno i nekvalitetnija.

„Ono što je svakako primetno je manjak dizajnerskih rešenja ambalaža i trodimenzionalnih proizvoda, što se može opravdati činjenicom o usporenoj privrednoj aktivnosti usled pandemije. Ipak ohrabruje praksa da je uprkos nepovoljnoj situaciji, grafička produkcija knjiga, plakata i posebno tipografskog pisma i dalje na zavidnom nivou. Vizuelni identiteti, web kao i TV grafika su takođe prisutni i čine ovogodišnju selekciju u medijskom smislu raznovrsnijom“, naveo je Janjić, dodajući da će iza svega toga ostati primeri uspešnog i inovativnog korišćenja kako novih tehnologija, tako i iskustava starije umetnosti u pogledu kreiranja novih predmeta i grafičkih rešenja. Ti i takvi primeri, kako je izrazio uverenje, sigurno će naći svoje mesto u muzejima primenjnih umetnosti i dizajna, ali ono što je važnije i značajnije, ostaće u sećanju mnogobrojnih ljudi koji su ih koristili ili imali.

Povezana vest:  Osnovan izdavačko knjižarski gigant "Vulkan izdavaštvo"