Radovi će biti prikazani na grupnoj izložbi, prvoj u sezoni nove umetničke direktorke Mie Ćuk, u galeriji Artget u Kulturnom centru Beograda u periodu 14.4 – 19.5.2022, konkurs je otvoren od 16.2. do 10.3.2022. godine.

Opis:
Gledajući iz tog kuta, možda se treba redefinirati vrijednost slike ili, točnije, stvoriti nova perspektiva za nju. Osim rezolucije i vrijednosti u razmjeni, može se zamisliti drugi oblik vrijednosti koji se definira kroz brzinu, intenzitet i rasprostranjenost. Loše slike su loše zato što su jako komprimirane i brzo putuju. Gube na masi i dobivaju na brzini. Osim toga, one su u stanju dematerijalizacije, što im je zajedničko ne samo s baštinom konceptualne umjetnosti nego nadasve sa suvremenim načinima proizvodnje znakova. (Hito Steyerl, “U odbranu loše slike”, biblioteka 0 Općenito, Zagreb, 2020)

Prošlo je više od jedne decenije od objavljivanja seminalnog eseja “U odbranu loše slike” (In Defence of the Poor Image, 2009) umetnice i teoretičarke medija Hito Štajerl na platformi E-flux. “Loše slike” (u doslovnom prevodu “siromašne slike”) postale su naša sveprisutna stvarnost, sa kulturom brze vizuelne komunikacije, mimova (meme), gifova, skrinšotova (screenshot), slika radikalno smanjene rezolucije, arhiva nađenih i nespretno digitalizovanih fotografija, rasterizovanih, razvučenih, rekontekstualizovanih prikaza, konfiskovanog značenja. Siromašne slike vredne su naše pažnje jer u svojoj slabašnosti i prolaznosti/ poroznosti spadaju u vizuelnu antropologiju sve neuhvatljivije i začudnije svakodnevnice. Bez pretenzije da budu nešto više, slabe slike svedoče o našem nestrpljenu ili inhibiciji, našoj izolaciji ili hiperprisutnosti, upućuju na složene društveno-političke odnose u koje se neprimetno upuštamo njihovim plasiranjem u prostor komunikacije. Siromašne slike društvene su apstrakcije, odrazi kolektivnog treperenja, fusnote različitim fiksacijama, ali i proizvodi demokratizacije digitalnog prostora, tokeni zajedničkog dobra. One se opiru puritanskoj kulturi visoke rezolucije i visokog kapitalizma, svojim svojstvima negiraju imperative jasne čitljivosti i lukretivne investicije u pogled. Ponovo uvode pojam prašine u digitalni prostor, flertuju sa šumom realnog sveta. One jesu realni svet. To je svet najednom osiromašen i prezasićen slikama.

Povezana vest:  Dani Beograda od 16-19. aprila

Tu nailazimo na vibrirajuće slike, pervertirane, umanjene, uvećane ili umnožene do neprepoznatvljivosti, ezoterične, prekrojene, poetizovane, okrnjene. Opasne. Slike-tekstove i tekstove-slike. Proizvoljne prikaze nastale kao nusproizvodi naglog gubitka pažnje, mehaničke greške ili greške u kodu kao i posledice istraživačkih procesa u drugim medijima. Slike koje oklevaju ili tragaju za sopstvenim označiteljem, koje se nalaze u semiološkoj nedoumici. Slike-slučajeve.

Postoje sakupljači siromašnih slika, postoje autodidakti koji ih kreiraju, publika koja ih konzumira i participira u njihovom domišljanju, ceo jedan univerzum vizuelnog podzemlja koji se zapravo nalazi na površini. Zašto je nemoguće ne gledati loše slike? Zašto nas iznova privlače i fasciniraju svojom spekulativnošću više nego vizuelno elokventni prikazi visoke definicije?

Povezana vest:  Kompleksna priča sa istorijskom pozadinom: Parižanin

Pored razumevanja trenutka u kojem siromašne slike oblikuju naš odnos prema intimnoj i(li) društveno-političkoj stvarnosti, interesuje nas takođe na koji način se one mogu transformisati u opipljive manifestacije, gde počinje a gde prestaje ono što doživljavamo kao materijalni svet?

Izložba ima za cilj da ispita post-internet stvarnost zasnovnu na slikama, kao i da kritički redefiniše mesto fotografije u novim konfiguracijama proizvodnje vizuelnog iskustva zasnovanog na komunikaciji, povezanosti i cirkulaciji sadržaja.

Uslovi prijavljivanja

Konkurs je otvoren za radove koji rezoniraju sa pozivnim tekstom a autori mogu biti kreatori, sakupljači ili kradljivci siromašnih slika (pojedinci ili kolektivi), kao i oni koji preispituju njihovo značenje kroz različite forme (fotografija, video, prezentacije, skrinšotovi, kurirani profili na socijalnim mrežama, arhive, kritički tekstovi, hibridne platforme, sve što je u dodiru sa temom a može biti prikazano, izloženo ili izvedeno u galerijskom prostoru).

Prijava treba da sadrži:

    • Vizuelni materijal– fotografije ili video zapise (u .jpg, .png, .gif. .mp4, .wav i drugim formatima) ili link ka platformi na kojoj se rad nalazi (ukoliko je veb platforma sastavni deo rada). Ukoliko veličina dokumenata prevazilazi 25 MB, prijavu poslati preko servisa Wetransfer ili MyAirBridge.com
    • Opisni tekst
    • Kratku narativnu biografiju
    • Kritički tekstovi ili eseji šalju se kao pdf dokument. 
Povezana vest:  Veliko interesovanje za knjige domaćih autora na Sajmu knjiga

Prijave poslati na adresu [email protected]

Budući da budžet izložbe ne predviđa štampanje materijala, ukoliko je rad već produciran (fotografije, objekti, autorske knjige i sl.) može se poslati poštom ili doneti direktno u galeriju Artget u toku radnog vremena, od ponedeljka do subote od 12 do 20č, sa najkasnijim datumom prispeća do 10. 3. 2022. Propratnu dokumentaciju poslati mejlom uz fotografije rada.

Adresa: Artget galerija, Kulturni centar Beograda, Kneza Mihaila 6/I, 11000 Beograd, Srbija
O odlukama selektora autori će biti obavešteni do 20. marta 2022.

Napomena: molimo autore koji šalju originalne radove Galeriji da obrate pažnju na način pakovanja i slanja radova, Kulturni centar Beograda ne preuzima odgovornost za eventualna oštećenja. Po završetku izložbe fizički radovi se preuzimaju isključivo lično.

Za dodatna pitanja ili informacije pisati na [email protected]