Opera Žorža Bizea „Karmen“, posle kraće pauze, vraća se 30. aprila i 4. maja (19,30), pod dirigentskom upravom Dejana Savića, na redovan repertoar Velike scene.
Ovo remek delo slavnog francuskog kompozitora predstavlja jedan od najsnažnijih umetničkih izraza trijumfa strasti nad sentimentalnom ljubavlju.
Priča o fatalnoj Cigančici Karmen, simbolu senzualne, strastvene, nezavisne žene čija ljubav prema slobodi opstaje i pred licem smrti, nastala je po noveli Prospera Merimea.
Opera je komponovana na libreto koji su sastavili poznati majstori svoga zanata, Mejak i Alevi, koristeći pomenutu novelu, po porudžbini pariske Opere komik 1872. godine.
U odnosu na Merimeovu pripovetku, opera predstavlja moćnu poetsku nadgradnju kao plod smislenih strukturnih pomaka.
Reditelj Nebojša Bradić izmestio je radnju u vreme građanskog rata u Španiji, a posebna atmosfera dobila se angažovanjem dela ansambla Baleta (koreograf Emilija Jovanović), korišćenjem nekih tradicionalnih borbi koje se uvek vezuju za “Karmen”, kao i ubacivanjem elemenata flamenko muzike.
Na izvođenju 30. aprila naslovnu ulogu pevaće Dragana del Monako, Mikaelu, devojku sa sela, dočaraće Aleksandra Stamenković, rolu narednika Don Hozea tumačiće Janko Sinadinović, a toreadora Eskamilja, Miodrag D. Jovanović.
U ansamblu su i Ivanka Raković Krstonošić (Fraskita), Ivana Živadinović (Mercedes), Darko Đorđević (Remendado), Pavle Žarkov (Dankairo), Miroslav Markovski (Morales) i Vuk Matić (Zuniga).
Na izvođenju 4. maja u podeli će biti Ljubica Vraneš (Karmen), Nevena Bridžen (Mikaela), Dejan Maksimović (Don Hoze), Vladimir Andrić (Eskamiljo), Ivanka Raković Krstonošić (Fraskita), Ivana Živadinović (Mercedes), Darko Đorđević (Remendado), Pavle Žarkov (Dankairo), Miroslav Markovski (Morales) i Mihailo Šljivić (Zuniga).
U predstavi učestvuju Orkestar, Hor i baletski ansambl Narodnog pozorišta.
Scenografiju je uradio Geroslav Zarić, a kostime Katarina Grčić Nikolić.
Predstava je premijerno izvedena 24. i 25. marta 2012. godine.
Foto: Narodno pozorište u Beogradu