Predstava „Ženski orkestar“, prema poznatom tekstu francuskog dramskog pisca Žana Anuja, u režiji Juga Radivojevića, obeležiće 19. novembra (20,30) na Sceni „Raša Plaović“ važan jubilej – deset godina od premijere.

Biće to, ujedno, i 94. izvođenje ovog komada koji je, zahvaljujući adaptaciji, od komediaje postao savremena drama sa društvenom kritikom.

Naime, reditelj Radivojević i dramaturg Ivana Dimić, u saradnji s kompozitorom Vladimirom Pejkovićem, adaptirali su poznati komad menjajući žanr u dramu kako bi ukazali na ozbiljnost i dramatičnost teme umetnika na tržištu.

Povezana vest:  Kecmanović u užem izboru za Vitalovu nagradu

Ovo delo, koje je praizvedeno pre šest decenija, je komedija o ženskom ansamblu koji svira u banji, a pomenuta adaptacija ponudila je priču o simfonijskom orkestru čiji članovi ostaju bez posla zbog finansijske krize, pa usled takvih okolnosti pokušavaju da se snađu u tržišnom svetu.

Oko 80 procenata originalnog teksta je zadržano, dok je ostatak dopisan kako bi se uspostavili mostovi ka tematsko-idejnoj liniji komada čiji je moto da umetnost nije na prodaju.

U predstavi je zadržana originalna muzika, a songovi, za koje je tekstove napisala Ivana Dimić, izražavaju intimno stanje likova.
„Sama činjenica da jedna predstava doživi desetogodišnjicu igranja u brojnoj konkurenciji, govori sama za sebe. To znači da je Orkestar svirao pravi repertoar, da je stvarao harmoniju koja je prijala gledaocima, da je slao poruku koja je bila značajna. Ovo je ona vrsta predstave koja je objedinila mišljenje publike i stručne javnosti i koja, kada doživi svojih prvih 10 godina, sigurno ima perspektivu da dočeka bar novih deset“, kaže reditelj Radivojević.

Povezana vest:  Novi koncept „Borine nedelje“ izazvao veliko interesovanje publike

U podeli će, kao i na premijeri održanoj 3. novembra 2012. godine, biti ista glumačka ekipa – Bojana Stefanović (Patricija), Daniela Kuzmanović Pavlović (Pamela), Nela Mihajlović (G-đa Ortanz), Kalina Kovačević (Suzana Delisija), Zlatija Ocokoljić Ivanović (Ermelina), Jelena Helc (Leona), Vuk Kostić (Pijanist) i Branislav Tomašević (G. Lebonz/ Političar).

Scenograf je Boris Maksimović, kostime je kreirala Marina Vukasović Medenica, Radovan Knežević bio je zadužen za scenski govor, a Tamara Antonijević za koreografiju.

Povezana vest:  „Od akcije do glumačke interpretacije - Smernice Jana Fabra za izvođača XXI veka” u Institute za umetničku igru