U četvrtak 26.oktobra u 19 časova u Galeriji N.EON (Crnogorska 10 ) otvara se samostalna umetnička izložba slikarke Vere Bikicki Ivezić. Na izložbi će biti izloženo oko 20 radova, ulja na platnu, a svi zainteresovani moći će da je posete do 30.oktobra.

Vera Bikicki Ivezić je član ULUS-a od 2008. godine, a specijalističke studije iz slikarstva završila je na Akademiji lepih umetnosti u klasi profesora Vladimira Veličkovića 2008. godine, na kojoj je diplomirala slikarstvo i grafički dizajn 2004.godine.

Povezana vest:  „Teci kao reka“ – roman koji je nasledio čuveni bestseler „Tamo gde rakovi pevaju“

Iza sebe ima sedam samostalnih i devet grupnih izložbi, a u akciji Za lepši Beograd 2003. i 2005.godine oslikala je klupe kod Nebojšine kule.

Izložbu PANTA REI pripremala je poslednje tri godine. Tema izložbe su maslačci, lokvanji i meduze, koje kao zajednički imenitelj povezuje permanentna promena. Iz toga potiče i naziv izložbe PANTA REI (Sve teče) izveden iz čuvene fraze koju je prvi izrekao srednjevekovni filozof Simplikije, kako bi opisao jedan od koncepata Heraklitove filozofije, koja uzrok svega vidi u promeni.

Povezana vest:  Svetski bestseller “Umetnost za decu” sada i u Srbiji

„Iza lakoće i dekorativnosti Verinih platna, skrivena je čitava paleta proživljenih poteškoća i iskušenja. Ali Vera, kao i sam lokvanj, usudila se da potraži svoj put ka gore. Put ka svojoj pravoj prirodi, ka svetlosti, ka sopstvenom cvetanju, put ka svom likovnom izrazu,“, kaže Jelena Antić, istoričar umetnosti, govoreći o slikama Vere Bikicki Ivezić na kojima je glavni motiv lokvanj.

Za slike sa motivom maslačka Antić ističe da na Verinim platnima i crtežima dominiraju zasebne forme cveta, usamljeni akteri u trenucima svoje prolaznosti.

Povezana vest:  Održana beogradska promocija knjige dobitnika Ninove nagrade Filipa Davida

„Poigravajući se sa koloritom i strukturom pozadine, koja se kreće od monohromatske tamne pozadine iz koje isijavaju nežni krhki oblici cvetova, Vera nam poručuje da i malo svetlosti može da prkosi tami. Rezultat toga je da se pozadina na platnima postepeno rastače i nestaje, stvarajući prostor prožet nitima svetlosti. ”, zaključuje Antić.

Foto: Dalibor Stanković