Ulaznice za performanse koje potpisuje čuveni francuski umetnik Joan Buržoa, a koji prethode 21. Beogradskom festivalu igre, biće u prodaji od srede, 4. oktobra. Program čine najpoznatije instalacije ovog autora koje će publika videti kroz ukupno šest performansa koji su na programu 7. i 8. marta naredne godine u beogradskom Bioskopu Balkan.
Pozorišna publika ga poznaje kao igrača, ali i kao direktora Koreografskog centra u Grenoblu. U svet visoke mode zakoračio je kao jedan od najdragocenijih saradnika brenda Luj Viton. Tehnološka dostignuća je obogatio brojnim aplikacijama, a na desetine hiljada posetilaca pariskog Luvra očarao čuvenom instalacijom sa ogromnim stepenicama koje se vrte i sa kojih igrači padaju i dižu se kao dečije igračke… Uostalom, ko još nije video muzičke spotove za Harija Stajlsa, Selenu Gomez ili ovogodišnjeg pobednika Festivala u San Remu, Marka Mengonija?
Joan Buržoa je umetnik koji neprestano ruši granice između različitih umetničkih formi, i o čijem kaleidoskopskom talentu kritika uvek govori sa posebnom emocijom. Za prvi susret sa beogradskom publikom Buržoa je izabrao čak 5 različitih instalacija! Da bi prikazali složene radove, svako vođenje kroz prostor Bioskopa Balkan pratiće najviše 100 gledalaca.
Metod ovog umetnika je otelotvoren u nevidljivim fenomenima, dok je njegov umetnički univerzum proizvod trajnog procesa koji on naziva „nedostižnom tačkom odlaganja“. Nakon što je nastupao sa brojnim renomiranim koreografima, Buržoa je 2010. godine osnovao svoju trupu. Od 2016. do 2022. bio je direktor Nacionalnog koreografskog centra u Grenoblu, postavši tako prvi cirkuski umetnik na čelu jednog francuskog koreografskog centra. Posvećen umetnosti koja je radikalno multidisciplinarna, fizička i inovativna, on stvara nadrealne performanse.
Magnetizam nastupa može se pripisati njegovom detinjstvu: „Odrastao sam u malom izolovanom selu u francuskoj planinskoj regiji. Moje detinjstvo je trajalo dugo i mislio sam da će trajati zauvek. Prestalo je onog dana kada sam shvatio da moram nešto da uradim sa životom. Nisam umeo da odgovorim na pitanja koja su me plašila. Srećom, tokom ovog nemilog lutanja na kraju detinjstva, naišao sam na cirkus – Le Cirque Plume – koji mi je pokazao da možemo da rastemo dok ostajemo deca, pretvarajući stvarnost u poeziju… Moji izvođači nikada ne pokreću kretanje. Njihov pokret uslovljavaju nevidljive sile koje nas okružuju – gravitacija, inercija, trenje… Takođe, za mene publika i umetnici dele igralište, imaginarnu planetu i situacije koje pretvaramo u zajednički narativ” kaže Buržoa.
Za najbržih 100 gledalaca u terminu po izboru, Beogradski festival igre nudi posebnu, nižu cenu ulaznica. Kupovina je moguća isključivo na sajtu www.belgradedancefestival.com
Fotografije ustupa Beogradski festival igre, copyright: Geraldine Aresteanu