Gostujuća predstava „Krajputaši ‒ Plava linija života“, po knjizi Branka V. Radičevića, u režiji Ružice Anje Tadić i organizaciji Gradske biblioteke Čačak i projekta „Čačanska rodna“, biće izvedena 4. decembra (20:30) na Sceni „Raša Plaović”.

Predstava je premijerno izvedena 31. avgusta ove godine u Čačku, a u podeli su Ljubivoje Tadić, Jelena Tjapkin i Marta Mikić, dok se za muziku pobrinuo Aleksandar Alempijević.

Pre tačno četiri decenije, Tadić je zajedno sa profesorom Predragom Bajčetićem postavio svoju diplomsku predstavu „Krajputaši 1804‒1918”, inspirisanu Radičevićevom knjigom „Plava linija života“. Od 26. maja 1984. godine odigrana je 326 puta, što je čini najviše puta izvedenom diplomskom predstavom u istoriji Fakulteta dramskih umetnosti.

Povezana vest:  Program Dečjih dana kulture

„Igrao sam je još dva puta toliko, izvodeći odlomke, u različitim oblicima i formama. Predstava je umnogome odredila moj put stvaraoca i prikazivača, ideju da se bavim literaturom, da igram u pozorištu koje dugovečno gradi odnos sa publikom i ostaje u pamćenju“, kaže Ljubivoje Tadić povodom nove dramatizacije.

Rediteljka Ružica Anja Tadić objašnjava da su krajputaši spomenici podignuti onima kojih više nema i kojima se ne zna grob ili su sahranjeni daleko od svoje kuće.

Povezana vest:  Izložba "Yugotip" kreativnog tima bloga Yugodrom

„Na epitafima klesari uklesaše raznorodne zgode i nezgode, u ime pokojnika i ožalošćenih. Važno je pomenuti koliko je svaki od njih pojedinačan, a istovremeno i zajednički, dakle krajputaš je svojevrsni medijum za društvo. Branko V. Radičević je književnik kome posthumno, beskrajno zahvaljujemo za istraživački rad, jer bez njega ova predstava ne bi mogla da nastane. Ispred Apolonovog hrama u Delfima stoji natpis „Spoznaj samoga sebe“. Ideja je da, uz pomoć odabranih epitafa sa krajputaša i stihova Brankove poezije, svako ima priliku da iskusi spoznaju kroz zajednički čin gledanja predstave“.

Povezana vest:  „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva" - predstava koja preispituje naš odnos prema azilantima

Foto: Katarina Alempijević