Izložba fotografija domaće i strane rok scene sedamdesetih i osamdesetih godina 20. veka, “HEROES: Hajsbert Hanekrot i Goranka Matić, otvorena je uz prisustvo oba autora u četvrtak 29. februara u Galeriji DOTS na Donjem Dorćolu.

Izložba HEROES: Hajsbert Hanekrot i Goranka Matić predstavlja paralelno opuse dvoje fotografa koji su tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka zabeležili značajne trenutke domaće i strane rok scene. Od portreta Dejvida Bouvija, Roling Stonsa, Fredija Merkjurija pa sve do legendarnih koncerata Idola, EKV, Električnog orgazma i ostalih rok grupa sa prostora bivše Jugoslavije.

Hajsbert Hanekrot osvrnuo se na vreme u kome je napravio svoje poznate fotografije: “U to vreme rok scena je eksplodirala. Ponekad ih zovem zlatnim godinama rokenrola. Sedamdesetih, kada su grupe snimale svoje druge ili treće albume, sve to je bilo zaista veliko. Takođe je, u tehničkom smislu, bilo dosta drugačije nego danas. U to vreme nije bilo LED svetla, koncerti nisu bili toliko osvetljeni, nije bilo foto aparata sa velikim mogućnostima zumiranja ili automatskim fokusom. Sada je lakše napraviti dobru fotografiju. Ali da biste napravili onu koja nešto znači, morate da se koncentrišete i potrudite, kao što sam i ja radio. To je i dalje isto”.

Povezana vest:  Pikasov muzej u Parizu biće ponovo otvoren u junu

Goranka Matić je o svojim fotografijama iz osamdesetih godina prošlog veka rekla: ”Prošlo je 35 godina otkad sam ih napravila, i to su sada već arhivske fotografije. To je dobro, zato što izgledaju bolje nego onda kad su napravljene. Kada bih se vratila kući i razvila negative pa birala fotografije, iz celog filma bih izabrala eventualno dve. Nedavno sam za retrospektivnu izložbu ponovo skenirala sve, i bila sam izdašnija nego onda na početku, kad sam bila stroga. Tako da to čuva jedan lep sentiment. U slučaju da je još i dobra fotka – gde ćeš lepše!”

Povezana vest:  Stefan Milenković i dr Nele Karajlić održali spektakularni koncert u Dubaiju

Holandski fotograf Hajsbert Hanekrot je, krajem šezdesetih i tokom sedamdesetih godina, bio sa svojom kamerom skoro svuda gde je u tom trenutku u svetu rok muzike trebalo biti, i to ne samo u Holandiji, gde je u prvom muzičkom magazinu „Oor“ započeo svoju karijeru. Kroz njegov objektiv ostali su zabeleženi brojni koncerti i zvezde, od Abbe do Frenka Zape, odnosno neke od najznačajnijih imena internacionalne rok scene sedamdesetih godina.

Jedna od naših najpoznatijih fotografkinja, Goranka Matić je objavljivala svoje fotografije u gotovo svim novinama i časopisima bivše Jugoslavije (Duga, Politika, Omladinske novine, Beorama, Ritam, Liberation, Polet, (New)Moment, Delo,…) Tokom osamdesetih godina, njen najznačajniji rad je bio baš u oblasti rok fotografije, naročito u okviru scene Novog talasa. Ona je takođe autor nekih od kultnih omota ploča vodećih muzičara tog perioda (ldoli, U škripcu, Bajaga i instruktori, Đorđe Balašević i dr).

Povezana vest:  Crnogorsko narodno pozorište gostuje sa dramom „Šćeri moja“

Kustoskinje izložbe su Mirjana Dušić i Ljuba Jovićević, autorka teksta u katalogu je Snežana Golubović, dok je za dizajn izložbe i kataloga zadužena Isidora M. Nikolić.

Izložba je otvorena za posetioce do 27. aprila 2024. godine.

Izložbu su podržali Ambasada Holandije u Beogradu, Levi9 Technology Services, KLM – Royal Dutch Airlines, i Heineken Srbija.

Foto: Zorana Mandić/ATA Images