U galeriji Podroom Kulturnog centra Beograda po treći put Odsek Novih medija sa Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu predstavlja izbor radova studenata iz protekle dve godine. Izložba inFLUenca 3 ove godine nosi naziv „Mišljenja prekida i preloma”, koji se zasniva na propitivanju kontekstualnih praksi savremene umetnosti, što je i profil samog odseka koji vode nastavnici Zoran Todorović, Vladimir Nikolić i Žarko Aleksić.

Vanredni profesor, prof. dr Vladimir Nikolić (predstavnik Srbije na Venecijanskom bijenalu pre dve godine) ističe da je „najzahtevniji zadatak studenata da se dođe do zrelosti radova koji obuhvataju i konceptualno i medijsko-materijalno zaokruženje, jer se često dešava da rad bude konceptualno odbranjiv, ali da nije izveden do kraja, pa u realizaciji ne može da prenese svoj naboj.”

Nikolić iz svoje perspektive akcenat stavlja na samu postavku radova u galerijskom prostoru: „Posebno mi je važno da su radovi dovoljno raznovrsni u pristupu i medijski, da nisu sve projekcije, ekrani i fotografije. Različitih pristupa i tretiranja materijala i medijuma srećom ima na ovoj izložbi, ima i fotografija, instalacija, printova, i naravno video-radova.”

Povezana vest:  Neodoljiva knjiga za najmlađe: Nezgodacije

Angelina Pajković je predstavila video-instalaciju „Prelaz”, koja dokumentuje njen kritički stav prema sakralnom životu: „Ja dolazim iz kuće koja je veoma religiozna, pošto je moj otac sveštenik i htela sam da istražujem taj svet koji mi je koliko poznat toliko i nepoznat, uključujući u taj diskurs feminističku perspektivu” Pajković u radu preslikava frotaž sa pragova crkava, odakle se ulazi u crkveni prostor: „Pokušavam da materijalizujem te elemente fantazma i taj proces se odvija tako što ja učim i o sebi i o tom nekom drugom svetu koji se nalazi sa druge strane praga crkve.”

Lila Jezdović u radu „I, Cloud.” bavi se pitanjima identiteta: „Ono čime sam se bavila u ovom radu jeste uticaj okruženja na lični identitet, kako institucije oblikuju pojedinca i kako mi u Beogradu javno funkcionišemo, pa je u tom smislu moje iskustvo i moj rad izrazitlo lokalan.”

Povezana vest:  "U ovu knjigu upišite sve vaše žalbe, utiske i predloge" - još jedan dragulj Mome Kapora u prodaji

Jedan od zaključaka koje Jezdović pravi jeste da je jako teško funkcionisati u polju umetnosti bez infrastrukturne podrške: „Mislim da okruženje više negativno utiče na pojedinca nego pozitivno, jer interes pojedinca leži u masovnosti. Sam sistem umetnosti meni ovde deluje poprilično zatvoreno u smislu zajednice koja u njemu operiše: osećam se kao da proizvodimo umetnost jedni za druge, da jednostavno ne možeš da dopreš šire od toga. Mislim da fali mnogo podrške, ne samo umetnicima već i samim institucijama.” Sve ovo umetnicu ne obeshrabruje: „Ja sam se radeći ovaj rad osećala kao taj oblak, odbačeno i nesnađeno i baš sam tražila svoje mesto; nekad se osećam kao da me to mesto odbacuje, a nekad da stvarno moram da se borim za njega. Međutim mislim da nikad neću odustati od umetnosti: ono što me tu uzbuđuje jeste sagledavanje problema savremenog društva.”

Povezana vest:  „Ponoć u vrtu dobra i zla“ – svetski hit po kome je snimljen čuveni film Klinta Istvuda

Vladimir Nikolić posebno ističe saradnju FLU i Kulturnog centra Beograda, s obzirom da je KCB jedna od retkih institucija u Srbiji koja ima kapacitet da profesionalno tretira preko 15 medijskih radova na izložbi studentskih radova.

Na izložbi se predstavljaju Milica Erkić, Puhalo Nastasja, Mina Jovović, Saša Pavlović, Vuk Mandušić, Bojana Branković, Viktor Cvejić, Jovana Simanić, Lila Jezdović, Luka Joksimović, Mateja Marković, Olga Stanojević, Mina Simendić, Ivanja Todorović, Angelina Pajković i Jelena Rendulić, a izložba će biti dostupna u Galeriji Podroom KCB do 6. aprila.

Foto: Mirjana Boba Stojadinović