Muzičke biografije često su zanimljive i čitaocima koji nisu „muzički fanovi“, jer su važan izvor razumevanja društvenih trendova niza decenija, pa i vekova. Ali, zahvaljujući biografiji novinarke Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koju je nedavno objavilo Vulkan izdavaštvo, za ovaj žanr mogli bi ozbiljno da se zainteresuju i marketinški stručnjaci, biznismeni i svi oni kojima su važne teme finansija i investicija.
Tom činjenicom neće biti iznenađeni oni koji znaju da poslovne veštine i samostalnost u vođenju poslovanja svetske pop zvezde godinama prate najugledniji biznis sajtovi poput Forbsa i Blumberga. Uostalom Taylor Swift se sa nepunih 35 godina našla na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi sveta, sa imovinom procenjenom na 1,1 milijardu dolara, istovremeno kad i Sem Altman, tvorac četbota veštačke inteligencije, čije se bogatstvo procenjuje na milijardu dolara.
Prvi korak na tom putu, beleži Salivan, bilo je znalačko korišćenje društvenih mreža – od izdavanja debi albuma 2006. godine nazvanog jednostavno Taylor Swift do 2007. godine Swiftova je na tada najpopularnijoj društvenoj mreži Majspejs dostigla broj od 35.000 prijatelja. Do 2009. bilo ih je više od milion. S obzirom da je upravo te 2006. godine Fejsbuk postao dostupan starijima od 13 godina i da je zatim usledilo uspostavljanje niza drugih kanala digitalnog povezivanja, Tejlor je postala kraljica u vođenju karijere putem društvenih mreža. Pritom je sve vreme ostala verna pravilu da sa svojim fanovima, takozvanim „sviftijima“, komunicira kao da su svi do jednog njeni prijatelji. Hrabrost da rizikuje kao vrhunski profesionalac u biznisu i znalaštvo u marketingu na ovom polju potvrdila je i gaseći svoje profile u pojedinim momentima ili jednostavno nestajući sa mreža na neko vreme.
Iz biografije Tejlor: Iz ere u eru čitaoci će saznati i da bogatstvo „paperjaste i šljašteće“ megazvezde nije nastalo samo na osnovu toga što je, recimo, njen album 1989. (Tejlorina verzija) bio najprodavanija ploča 2023. godine već i zato što je već 2006. prvi novac uložila u statusni simbol kabriolet Lexus SC 430, kojim je pridobila one koji je do tada nisu smatrali „fensi“ kantri pevačicom. Na isti način ponela se godinama kasnije kada je, umesto da to prepusti ocu, inače finansijskom stručnjaku, investirala u avio-flotu, jer je, na osnovu svog iskustva sa plaćanjem privatnih letova, shvatila da je iznajmljivanje aviona dobar biznis.
Ponavljajući na stranicama Tejlor: Iz ere u eru da je jedan od osnovnih postulata vođenja karijere Tejlor Svift bilo pokazivanje ljudskog lica iza slike scenskog idola, Salivan u svojoj knjizi beleži i da je Sviftova poslodavac koji gaji dobre odnose sa svojim zaposlenima u toj meri da su čak i vozači iz ekipe za čuvenu aktuelnu turneju Era (The Eras), prema veoma pouzdanim izvorima, dobili bonuse od 100.000 dolara.
Knjigu Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koja nije samo priča o tome kako je jedna od najvećih pop zvezda od odrastanja na farmi jelki dospela do rasprodatih arena širom sveta, možete pronaći u knjižarama Vulkan širom Srbije ili na sajtu vulkani.rs.