U moru priznatih i poznatih vokalnih umetnika koji nastupaju na najvećim svetskim operskim scenama, malo je onih koje i profesionalni kritičari i publika jednoglasno i neupitno nazivaju najboljima. Austrijsko-nemački tenor Jonas Kaufman jedan je od njih. On je čest gost kultnih scena, poput njujorškog Metropolitena, milanske La Skale, londonskog  Kovent gardena, Pariske opere, Bečke opere i drugih, a ove jeseni po prvi put nastupiće u Beogradu, u legendarnoj Plavoj dvorani obnovljenog Sava Centra.

Ekskluzivnim koncertom Jonasa Kaufmana 1. oktobra u Sava Centru svečano će biti otvorene 56. Beogradske muzičke svečanosti – BEMUS, najznačajniji domaći festival umetničke muzike. Kaufman će pevati u pratnji Vojvođanskog simfonijskog orkestra, pod upravom nemačkog dirigenta Johana  Ridera, čestog Kaufmanovog saradnika.

Na repertoaru beogradskog koncerta naći će se nezaboravne operske arije Kavaradosija (Pučini, Toska), Don Hozea (Bize, Karmen) i drugih poznatih heroja, dok će drugi deo koncerta biti posvećen najlepšim numerana filmske muzike Enija Morikonea, Lenarda Bernštajna i drugih, koji je Kaufman objavio na svom prošlogodišnjem albumu „Moji filmovi, moji snovi“ („The Sound of Movies”).

Povezana vest:  Izložba Svetlane Jovanović

Kolege i kritika Kaufmana opisuju kao ekstrovertnog i neposrednog čoveka, punog talenta, strasti, elana i životne energije, a njegov glas kao raskošan, specifičnog tembra i izuzetnog raspona kojim oblikuje suptilne emocije operskih libreta i partitura. To mu omogućava da sa podjednakim uspehom tumači najraznovrsnije role, svejedno da li izrastaju na lirizmu Verdija i Pučinija ili Vagnerovoj dramatičnoj epici. U tumačenju uloga pomaže mu perfektno poznavanje i izgovor italijanskog, francuskog i engleskog, uz maternji nemački jezik. Kaufmanov scenski dar počiva i na potpunom predavanju ulogama i fantastičnim transformacijama, te je njegovo vokalno umeće na sceni osnaženo i glumačkom interpretacijom sa predanošču koja, po mišljenju kritičara, “kod gledalaca izaziva utisak da (Kaufman) to delo izvodi poslednji put”.

Povezana vest:  Predstava Edip gostuje u Ljubljani

Na nepreglednoj listi uloga koje je ostvario na svim velikim svetskim operskim scenama u poslednje dve decenije, nalaze se Otelo, Verter, Don Karlos, Don Hoze, Andre Šenije, Florestan, Parsifal, Loengrin i mnoge druge, a u prošloj sezoni ostvario je svoj san da se nađe u ulozi Tanhojzera, nastupivši na Uskršnjem festivalu u Salcburgu. Samo u ovoj sezoni odigrao je više puta Verdijevog Otela, nastupio u Bečkoj državnoj operi u novoj postavci Pučinijeve opere Turandot, pevao kao Mario Kavaradosi u Pučinijevoj Toski. U ovoj godini obeležavanja stogodišnjice Pučinijeve smrti, Kaufman predstavlja svoj najnoviji disk pod nazivom “Pučini: Ljubavne veze” (“Puccini: Love affairs”) koji je snimio sa najvećim operskim umetnicama današnjice, među kojima su Ana Netrepko, Asmik Grigorjan i Sonja Jončeva.

Povezana vest:  Konferencija „Neoavangarda: glas iz vremena“ u novosadskoj Svilari

Kao svaka velika operska zvezda, od Enrika Karuza, Maria Lance i Marije Kalas, do Lučana Pavarotija i Plasida Dominga, Kaufman vraća operi sjaj minulih vekova, kada je ona, pored „uživanja“ u umetničkom delu i interpretaciji, imala značaj prvorazrednog društvenog događaja i elitne svečanosti.

Beogradske muzičke svečanosti, BEMUS, opravdaće svoj naziv u punom smislu tih reči, podariti publici prisustvo svetkovini u čast muzike i učiniti da se Beograd nađe u grupi velikih svetskih centara koji su imali zadovoljstvo da prisustvuju Kaufmanovom neponovljivom umeću i njegovim interpretacijama večnih melodija.

Ulaznice za ovaj izvanredni umetnički događaj mogu se kupiti na svim prodajnim mestima Ticket Vision i preko online platforme tickets.rs

Foto: Gregor Hohenberg