Izložba „Geneza – forma i funkcija“ Pavla Radovića biće otvorena u utorak, 24. septembra u 19 časova u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine.

Veliki spektar tehnika u likovnoj umetnosti utiče i na pitanja o njenoj raznovrsnosti. Kroz pažljivo posmatranje i preobražavanje, jedan umetnik je upućen na teme koje se iznova konstituišu i pomeraju granice u vajarstvu. Samostalna izložba skulptura Geneza – forma i funkcija mladog umetnika Pavla Radovića prikazuje takva sučeljavanja, gde se upoznajemo sa njegovom poetikom i intenzitetom istraživanja u stasavanju trajnih i dubinskih vrednosti. Sa ciljem da se pod pojmom geneze (grč. genesis) predstavi ono što ona i jeste, postanak i proces nekog razvitka, i zatim isto prenese na umetnička dela, Radović redukovanim i ubedljivim jezikom uzima sve što ona pruža, celovito obznanjujući da nijedan element koji je prikazan na njegovoj izložbi nije slučajan ili usputan.

Povezana vest:  "Kako razgovaramo" - priručnik za bolju komunikaciju!

U nastavku naziva ove izložbe, odnosno u sagledavanju forme i funkcije, shvatamo da su obe reči u dugoj filozofskoj upotrebi i da se tiču oblika, rasporeda, konture itd. Za jednog od najpoznatijih starogrčkih filozofa i besednika Aristotela, sve što postoji je jedinstvo forme i materije, odnosno čovek ne može da zamisli građu bez ikakve forme jer je ona tada samo potencijalna, a ne i stvarna. Umetnost je stoga podložna stalnim promenama, a mesta takvih značenja su ono što najbolje opisuje Radovićev rad, jer on u svojim delima spontano rasvetljava sva stečena iskustva iz pomenutih načela i skulptorske prakse. Zato, ideja memorije upisuje prisutnost prošlih trenutaka, ali ih nijednom ne poništava, već nanovo uziđuje u autorovom identitetu pozivajući na slobodu i otkrivanje novih mrežnih struktura. Umetnik se u njoj detaljno odnosi, a svi izloženi radovi prikazuju uzdizanje i rast bivstvom – izbalansirano i iskreno, nadilazeći ono što je površinsko. Najzad, tu se pozicionira i pitanje aktivne i pasivne funkcije skulpture, tj. njeno regularno metafizičko akcentovanje.

Povezana vest:  Beogradski mesec fotografije

Sumirano, jedno umetničko delo stvara prostor u sebi i oko sebe artikulišući ono što je i snažno i gestualno i nežno, a skulpture koje Radović prikazuje su za javnost baš takav podesan i siguran hod: raščlanjenost u kojoj je sve udobno i budno…

Dunja Ožegović

Izložba će biti otvorena do 5. oktobra radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.

Povezana vest:  4. Godišnja izložba udruženja stripskih umetnika Srbije u galeriji Doma omladine Beograda