sajam_knjiga_atmosfrea_2011

Sajam podbacio, smatraju mnogi izlagači
 
Ovogodišnji Sajam knjiga, koji se danas završava, podbacio je kada je reč o poseti, a samim tim i prodaji knjiga, a razlozi tome su kriza ali i visoka cena ulaznice, zajednička je ocena izlagača.
Dejan Ilić iz „Fabrike knjiga“, koja je proglašena za izdavača godine na Sajmu knjiga, prema oceni sajamskog žirija, rekao je da je ove godine bilo znatno manje posetilaca.
-Nije mi jasno kako neko može da kaže da je ovo najposećeniji sajam. Ili smo svi magarci i ne vidimo ili neko laže. Ima znatno manje ljudi – rekao je on.
Ilić smatra da je jedan od razloga slabe posete to što su prethodnih godina na Sajam knjiga dolazili ljudi iz raznih mesta iz Srbije, a ove godine opštinske vlasti nisu imale novca da organizovano pošalju ljude, što je delom uslovilo slabu posetu.
-Mislim da neko mora ozbiljno da sedne i razmisli šta sajam treba da bude – smatra on.
-Pad se nastavlja i niko nema želju da to zaustavi i da se uradi nešto pametno da se to promeni i da imamo drugi trend.
Generalni direktor „Evro Ðuntija“ Novica Jevtić smatra da je ove godine situacija na Sajmu knjiga „mogla biti bolja“, iako je njegova kuća imala čak bolje rezultate nego lane.
-Moglo je biti bolje da je ulaznica bila malo jeftinija. Organizatori Sajma nisu imali razumevanja za to i mislim da je to glavni razlog zbog čega mnogo posetilaca nije došlo na tu dugogodišnju tradiciju koja traje više od pola veka – rekao je on.
Direktor „Lagune“ Dejan Papić, čija je izdavačka kuća, prema oceni novinara, proglašena za najboljeg i izdavača koji je imao najprofesionalniji odnos s medijima rekao je da je, „prema opštoj oceni, izdavača ovogodišnji sajam nešto slabije posećen, s tim da je mnogo primetniji pad kupovne moći posetilaca“.
Papić je ocenio da je trebalo uvažiti inicijativu Udruženja izdavača i knjižara Srbije i spustiti cenu ulaznice.
-Poseta je bila manja i dobar deo novca namenjen za knjige otišao je na ulaznice – rekao je Papić.
Predrag Kovačević iz novosadskog „Prometeja“ poručio je organizatorima da razmisle i sledeće godine snize cenu ulaznica, jer je „upravo ta visoka cena problem što je ove godine Sajam toliko loše posećen“.
On je ocenio da je promet ove godine bar 30 odsto niži nego prošle, a poseta je upola lošija nego lane.
Urednik u „Dereti“ Siniša Kolarić takođe je ocenio da je poseta drastično opala u odnosu na prošle godine.
-Svake godine poseta drastično pada za 20 do 30 odsto. Najveći problem je, kao i prošle godine, cena ulaznice – rekao je Kolarić.
Sa njim se slaže i direktor „Booklanda“ Radomir Radovanac.
-Za poštovanje je što u vreme krize izdavačka delatnost pokazuje vitalnost – rekao je on, ali – što se posete tiče, ovaj sajam jedan je od slabije posećenih u poslednjih desetak godina.
Direktorka „Kreativnog centra“ Ljiljana Marinković ocenila je da je Sajam knjiga bio solidno organizovan, iako je poseta bila manja nego inače.
-Ono što je vidljivo i tendencija čitave godine je da oni koji dođu nemaju toliko novca za knjigu. Na žalost, knjiga nije među prioritetima i ljudi često odlaze sa jednom knjigom sa štanda što ranije nije bio slučaj. Ranije su mase ljudi pripremali za sajam i tu obavljali najznačajniju godišnju kupovinu knjiga – rekla je ona.
Povezana vest:  Dereta izdavaštvo predstavlja "Čarobni april" Elizabet fon Arnim