Izlozba POLETIzložba POLET – Ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine

Kraj šezdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji obeležio je pokušaj velike privredne reforme, odnosno odlučnog i odlučujućeg uvođenja tržišta u socijalističku ekonomiju. Promene u privrednom sistemu dovele su do prave revolucije u odnosu privrede prema potrošačima. Preduzeća i banke počinju da se bore za svoju poziciju na tržištu, tražeći svoj prostor u javnosti. Uspostavljanje nove tržišne ekonomije iznedrilo je i novu estetiku. Za opstanak i ostvarenje u novom poretku jedan medij ispostavio se kao najdominantniji – novinska reklama.
Na izložbi POLET biće prikazane najreprezenatativnije reklame objavljene u nedeljniku „Ekonomska politika“ u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom oslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.
Izložba će biti postavljena u dva galerijska prostora: u Likovnoj galeriji i u galeriji PODROOM u Kulturnom centru Beograd. Bogata vizuelna građa sistematično je kategorizovana na preko 100 svetlećih panoa uklopljenih sa konkretnim podacima, tako da cela izložba funkcioniše kao jedna velika infografika koja na najbolji način prenosi duh vremena i svedoči o društvenom ustrojstvu tog doba.
Nesvakidašnji spoj zapadnih tekovina advertajzinga, s jedne, i socijalistickog estetizma, s druge strane. Progresivna likovnost, duhovitost, visoki konceptualni dometi i lajfstajl u pokušaju!
Osetite advertajzing na jugoslovenski način!
Izložbu Polet podržao je NIS kao društveno odgovorna kompanija u okviru programa pod nazivom Kultura bez granica. Organizator izložbe je studio Metaklinika.
Otvaranje izložbe 27.marta će biti u okviru 4. međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik

Povezana vest:  Epska dela Dostojevskog i njegovi likovi kroz oči vladike Maksima

Kulturni centar Beograd, Likovna galerija i PODROOM
27.mart-13.april 2013.