„Klio“: Lektira za savremenog intelektualca
Izdavačka kuća „Klio“ preživela je dve decenije od prve objavljene knjige, a da se ni u jednom času nije odrekla svojih osnovnih izdavačkih načela da ponudi modernom intelektualcu najbolje iz domena humanističkih nauka, uz veoma pažjivo odabranu prevedenu beletristiku, a jedino što se menja to je obim produkcije koja je između dva poslednja beogradska sajma knjiga nešto manja nego ranijih e.
Za ovaj Sajam je pripremila u okviru edicija „Gral“, rezervisane za svetsku beletristiku, i to po mogućnosti iz nama malo poznatih sredina, jezika i civilizacija, nekoliko naslova.
Tu je roman Sulejmana Fajada „Glasovi“ preveden sa arapskog (Nevenka Korica i Srpko Leštarić) u kome se na duhovit i živopisan način govori o kulturnim razlikama evropske i arapske civilizacije.
Centralni lik je Simona, moderna Francuskinja koja dolazi da poseti rodni kraj svog muža, Egipćanina. Sliku o Simoni i njenoj sudbini pisac gradi na osnovu pripovedanja nekoliko protagonista – njenog muža Hamida, članova njegove porodice i nekoliko seljana.
Odužujući se Poljskoj koja je ove godine počasni gost Beogradskog međunarodnog sajma knjiga, „Klio“ je u ovoj ediciji objavio roman „Traktat o čišćenju pasulja“ uglednog poljskog pisca Vjeslava Mislivskog.
Roman Mislivskog predstavlja neku vrstu meditacije o ulozi sudbine i sreće u ljudskom životu. To je, prema profesoru Dejanu Ajdačiću, teoretičaru književnosti „divna, veoma mudra knjiga, koja čitaoce mami da joj se neprestano vraćaju“.
Ovogodišnji gost na sajmu knjiga, nemački autor Mihael Martens, napisao je zanimljivu i složenu istorijsko-detektivsku priču, koja ga vodi po celoj Evropi i to u rasponu od sedam decenija, od sredine prošlog veka do danas i naslovio je “ U potrazi za junakom“.
„Ova uzbudljiva knjiga od gotovo 400 strana briljantno je detektivsko književno delo velike istorijske i informativne vrednosti, u kojem su sve vreme prepoznatljivi autorov neumoran rad i preciznost“, zabeležio je o ovom delu Florijan Hunger („Jidiše cajtung“, Berlin).
Reč je o, nama u Srbiji, dobro poznatom slučaju nemačkog vojnika Jozefa Šulca koji je odbio da učestvuje u streljanju grupe partizana u Smedervskoj palanci, zbog čega je i sam bio pogubljen.
Edicija „Klepsidra“ pokrenuta da se u njoj objavljuju dela koja bi se mogla svrstati u međužanrovska literarna istraživanja, pisanje između faktografije i fikcije.
Edicija je bogatija ove godine za knjigu Roberta Makartera „Frenk Lojd Rrajt“ o pioniru moderne američke arhitekture koji već više od veka predstavlja uzor i inspiraciju generacijama graditelja širom sveta.
Makarterova knjiga se izdavaja od brojnih dela o slavnom arhitekti time što uzima u obzir ideje i verovanja koji su oblikovali njegov rad i širi intelektualni kontekst u kojem je stvarao, predočavajući nam i važne detalje iz njegovog uzbudljivog privatnog života.
Najpopularnija edicija ovog izdavača „Polis“ rezevisana za najbolja dela strane i domaće istoriografije sada, pred 100. godišnjicu od početka Prvog svetskog rata donosi izvrsnu knjigu Anike Mombauer „Uzroci Prvog svetskog rata“ .
Mombauerova posebnu pažnju posvećuje istraživanju nemačkog istoričara Frica Fišera i debatu koja je usledila, kao reakcija na njegove teze o Nemačkoj kao glavnom krivcu za globalni sukob.
Radoznale čitaoce koji vole istorijske misterije privući će knjiga „Tajna istorija 20. veka“ Ivonik Denoel koja predstavlja jedinstvenu antologiju svedočanstava bivših velikih obaveštajaca koja se ne mogu naći ni u jednom udžbeniku na svetu.
Zahvaljujući ovogodišnjem počasnom gostu edicija Polis biće obogaćena znamenotim delom Adama Zamojskog “Istorija Poljske“.
U ediciji „Agora“ zanimljiva studija Maje Vukadinović “ Zvezde supermarket kulture“ već je izazvala veliko interesovanje javnosti, budući da analizira aktuelni sistem vrednosti građana Srbije, njihov odnos prema slavi i prema medijskim zvezdama.
Ivan Krastev je autor knjige „S verom u nepoverenje“ koja je kod nas posebno aktulna, jer se bavi pitanjem zašto na izbore u demokratskim zemljama izlazi sve manje glasača jer su izugubili veru da njihov glas zaista nešto znači.
Pisana kao ?muzički komad u stilu džeza?, knjiga bugarskog istraživača Krasteva analizira savremenu demokratiju, posmatrajući je ne kao ideal ili skup institucija nego kao kolektivnu s(a)vest.
U ediciji „Ars“ pojavila se knjiga „Televizijske serije -budućnost filma“?
Žan Pjer Eskenazija u kojoj se autor objašnjava fenomen popularnosti tv serija u svim sredinama i koje su postale važan deo našeg kulturnog identiteta i istražuje budućnost filma.
Pokrenuta da popuni nedostatak literature koja se odnosi na medijske studije, edicija „Multimedia“ donosi knjigu Džozefa Tjuroua „Mediji danas – uvod u masovne komunikacije“ drugi tom u kome se autor bavi istorijom i razvojem elektronskih medija.
Knjiga „Novinarstvo“ (drugo dopunjeno izdanje) Štefana Rus-Mola i Ane Zagorac Keršer bavi se novinarskim zanatom i praksom, ali ona uspešno povezuje novinarsko iskustvo i naučna saznanja u oblasti publicistike i komunikacija.
Kniga „Zanimljivi gradovi“ Grega Ričardsa i Roberta Palmera bavi se pitanjima menadžmenta u kulturi i revitalizacijom gradova i zato je uvrštena u ediciju „Marketing i menadžment“.
Jedinstven udžbenik za gradonačelnike i rukovodeće ljude u ustanovama kulture, knjiga od izuzetne važnosti za upravljanje ekonomijom kulture i turizma grada.
Studiozno pisana sinteza Stjuarta Tabsa “Komunikacija“ – Principi i kontekst, prva je knjiga iz psihološke edicije „Imago“ objavljena ove godine, a upravo započinje i objavljivanje trotomne “Psihologije u obrazovanju“, Anite Vulfolk, Malkolma Hjuza i Vivijen Volkap.
Posebnu pažnju čitalaca izazvaće provokativna studija Džona Kačiopa i Viliama Patrika “Usamljenost“.
Knjigu „Nova muzejska teorija i praksa“ u ediciji „Museum“ čine opširan uvod i 12 eseja kojima je zajedničko to što se zalažu da muzej od mesta koje izaziva divljenje i strahopoštovanje, postane mesto u kojem publika kritički preispituje ponuđeni sadržaj i učestvuje u njegovom kreiranju.
Dve knjige Milene Dragićević Šešić „Indijsko pozorište: tradicija i aktivizam“ i “Umetnost i alternativa“ objavljene su u suizdavaštvu sa Fakultetom dramskih umetnosti.