DN-Poster-001„Death Note“ u Domu omladine 29. marta

Povodom obeležavanja posebnog jubileja u svetu japanske pop-kulture, 10 godina otkako je počela da izlazi kultna manga „Death Note“ dvojice autora, scenariste Cugumija Obe i crtača Takešija Obate, udruženje Sakurabana ovaj jubilej obeležava istoimenim događajem.
Ljubitelji japanske pop kulture i serijala „Death Note“ će moći da 29. marta u Domu omladine Beograda uživaju u predavanjima, tribini, takmičenjima i predstavljanju igranih filmova sa tim nazivom.
Zaplet prati srednjoškolca po imenu Raito (odnosno Lajt) Jagami, dobrog i ambicioznog dečaka koji želi da svet učini boljim mestom.
Spletom okolnosti, zahvaljujući tome što je izvesnom šinigamiju, božanskom biću čija je dužnost da prikuplja preminule smrtnike i sprovodi ih na onaj svet, bilo dosadno na službenoj dužnosti, u Lajtove ruke dospeva takozvana sveska smrti – neobičan notes u koji kad upišete nečije ime, ta osoba u rekordnom roku ode bogu na istinu.
Lajt je najpre čvrsto rešen da svesku smrti koristi u plemenite svrhe, tako što će tu zapisivati imena raznih kriminalaca, podlaca i ostalih pokvarenjaka čije aktivnosti naružuju život na planeti.
„Death Note“ je objavljivan u prestižnom časopisu „Shounen Jump“ i spada u najuticajnije i najkontroverznije mange svoga doba.
Pokrenuo je lavinu (pseudo)intelektualnih šonena gde su scene tuča zamenjene umnim bitkama na unutrašnjem planu, a nazivaju ga kontroverznim jer je izazivao duge, ostrašćene diskusije o tome da li je Lajt Jagami samo ekstremista s dobrim namerama ili je reč o mahnitom megalomanijaku kome je opšte dobro samo izgovor da u svesku zapiše svakog ko ga je popreko pogledao.
Manga je dva puta adaptirana, najpre kao anime televizijske serija, koja prilično verno prenosi strip na male ekrane, a onda i kao niz igranih filmova.
Sakurabana, organizacija za promovisanje japanske pop-kulture u Srbiji, osnovana je 2006. godine. Tokom osam godina postojanja, izrasli su u najveću organizaciju ove vrste na području zapadnog Balkana.
Oni rade uz podršku Ambasade Japana u Beogradu, kao i u saradnji sa brojim partnerima čiji je cilj da se u našem glavnom gradu prikaže i neka malo drugačija, alternativnija pop-kultura.
Cilj ove organizacije je promovisanje različitih proizvoda japanske pop-kulture: stripa i animacije, odnosno mangi i anima, ali i video igara, mode, kosplej kulture, muzike i igranih filmova.
Najveći događaj je letnja konvencija Japanizam, koja je u julu prošle godine okupila oko sedam hiljada posetilaca. Pored ovoga, Sakurabana nudi i širok spektar svakodnevnih aktivnosti.

Povezana vest:  Treći deo "Staklenog prestola" u prodaji od ponedeljka, 17. jula