Darkside 24. juna uživo na Kalemegdanu
Trenutno najuzbudljiviji novoelektronski tandem Darkside nastupiće uživo 24. juna u rovu ispod Vojnog muzeja na Kalemegdanu (Depo u slučaju lošeg vremena). Duo koji čine proslavljeni njujorški producent Nicolas Jaar (Žar) i multiinstrumentalista Dave Harrington na svom prvom nastupu u Beogradu predstaviće aktuelni album „Psychic“ koji je već proglašen za izdanje koje pomera granice savremene muzike. Kapacitet prostora je ograničen, a u prodaji je ostalo još malo ulaznica po promotivnoj ceni od 1290 dinara, po čijem isteku će sledeća cena ulaznica biti 1590, a redovna 1890 dinara. Ulaznice se prodaju putem prodajnih mreža Eventim i Gigstix.
Nicolas Jaar je nedavno proglašen za najtraženijeg „live“ izvođača elektronske muzike po izboru publike relevantnog muzičkog portala „Resident Advisor“. Pored njegovih dosadašnjih koncertnih nastupa, od kojih pamtimo i onaj u Beogradu 2012. godine, posebno se izdvaja aktuelna saradnja sa talentovanim muzičarem iz Bruklina Dejvom Harringtonom. Iako su obojica studirali na Brown univerzitetu, Harrington upoznaje Jaara na neformalnoj audiciji za gitaristu u okviru prethodne turneje i istoimenog albuma „Space Is Only Noise“. Darkside i nastaje na turneji kada u hotelskoj sobi u Berlinu pišu prvu od tri numere objavljene u novembru 2011. kao „Darkside EP“. Ovaj maksi singl nailazi na izrazito dobar prijem kritike i ljubitelja Jarrovog zvuka, da bi mu čak i tradicionalno umereni „Pitchfork“ dao visoku ocenu 8.0, pre svega zbog žanrovske neodređenosti koja komunicira sa nekoliko paralelnih scena nezavisne muzike danas. Jaar muziku „sa mračne strane“ opisuje kao savremeni bluz, posebno inspirisan gitarom koju svira Harrington, čiji se stil nazire u delima gitarista kao što su David Gilmour (Pink Floyd), Robby Krieger (The Doors), Duane Allman (Allman Brothers), Jerry Garcia (The Grateful Dead) ili John McLaughlin (Mahavishnu Orchestra). Eklektični minimalizam kojim Jaar kanališe dvosmernu sklonost ka mejnstrimu i eksperimentalnoj muzici doneo mu je i laskava poređenja sa kompozitorima kao što su Erik Satie, Terry Riley ili Phillip Glass, ali i pažnju raznih festivala koji su se ove godine borili za Darkside u svom programu. Oni koji su uspeli, kreiraju prilično nestvarnu listu festivala za bilo koji bend: Coachella, Bonnaroo, Primavera, Nuit Sonores, Roskilde, Melt, Lollapalozza, Bestival, Fuji Rock, Way Out West, Pukkelpop, Sziget, Dimensions, Noth Sea Jazz, Montreaux Jazz i dr.
Pre prvog autorskog albuma, duo se sasvim spontano, iritiran konstantnim puštanjem hita „Get Lucky“ odlučio da snimi satiričnu verziju albuma „Random Access Memories“ od Daft Punka, prozvavši se za tu priliku Daftside. Iako se ne radi o zvaničnom izdanju, ovaj remiks album je dobio odlične ocene od strane kritike, da bi ga čak magazin „New Yorker“, umesto originalnog, uvrstio među najbolje albume u prošloj godini. Tu praksu Harrington nastavlja i danas u svom podkastu gde obavljuje obrade pesama drugih muzičara kao što su Nick Drake, The Knife, Tame Impala ili Laurie Anderson. Konačno, u oktobru prošle godine, Darkside objavljuju prvi album „Psychic“, objavljen na novoj Jaarovoj etiketi „Other People“, snimljen u njegovom njujorškom stanu, te delimično u ambaru na imanju Harringtonovih roditelja i apartmanu u Parizu, korišćenom za potrebe prošlogodišnjih nastupa u Evropi, poput onog na Sonaru. Album stiče nepodeljena priznanja širom sveta, potvrđujući zašto se Jaar već sa 24 godine svrstava u najveće elektronske zvezde današnjice, ali i nadža(n)rovske producente sutrašnjice.
Njihovi nastupi uživo sadrže dosta improvizacije i sadržaja koji nećete pronaći na albumu, ovom ili sledećem, u čemu im pomažu i, kako ih Jaar naziva, članovi benda, tehničari za svetlo i ton kojima se kao posebno vizuelno iskustvo pridružuje rotirajuće ogledalo, deo scenografije koju potpisuje umetnički kolektiv „Children of the Light“.
Nicolas Jaar je nedavno proglašen za najtraženijeg „live“ izvođača elektronske muzike po izboru publike relevantnog muzičkog portala „Resident Advisor“. Pored njegovih dosadašnjih koncertnih nastupa, od kojih pamtimo i onaj u Beogradu 2012. godine, posebno se izdvaja aktuelna saradnja sa talentovanim muzičarem iz Bruklina Dejvom Harringtonom. Iako su obojica studirali na Brown univerzitetu, Harrington upoznaje Jaara na neformalnoj audiciji za gitaristu u okviru prethodne turneje i istoimenog albuma „Space Is Only Noise“. Darkside i nastaje na turneji kada u hotelskoj sobi u Berlinu pišu prvu od tri numere objavljene u novembru 2011. kao „Darkside EP“. Ovaj maksi singl nailazi na izrazito dobar prijem kritike i ljubitelja Jarrovog zvuka, da bi mu čak i tradicionalno umereni „Pitchfork“ dao visoku ocenu 8.0, pre svega zbog žanrovske neodređenosti koja komunicira sa nekoliko paralelnih scena nezavisne muzike danas. Jaar muziku „sa mračne strane“ opisuje kao savremeni bluz, posebno inspirisan gitarom koju svira Harrington, čiji se stil nazire u delima gitarista kao što su David Gilmour (Pink Floyd), Robby Krieger (The Doors), Duane Allman (Allman Brothers), Jerry Garcia (The Grateful Dead) ili John McLaughlin (Mahavishnu Orchestra). Eklektični minimalizam kojim Jaar kanališe dvosmernu sklonost ka mejnstrimu i eksperimentalnoj muzici doneo mu je i laskava poređenja sa kompozitorima kao što su Erik Satie, Terry Riley ili Phillip Glass, ali i pažnju raznih festivala koji su se ove godine borili za Darkside u svom programu. Oni koji su uspeli, kreiraju prilično nestvarnu listu festivala za bilo koji bend: Coachella, Bonnaroo, Primavera, Nuit Sonores, Roskilde, Melt, Lollapalozza, Bestival, Fuji Rock, Way Out West, Pukkelpop, Sziget, Dimensions, Noth Sea Jazz, Montreaux Jazz i dr.
Pre prvog autorskog albuma, duo se sasvim spontano, iritiran konstantnim puštanjem hita „Get Lucky“ odlučio da snimi satiričnu verziju albuma „Random Access Memories“ od Daft Punka, prozvavši se za tu priliku Daftside. Iako se ne radi o zvaničnom izdanju, ovaj remiks album je dobio odlične ocene od strane kritike, da bi ga čak magazin „New Yorker“, umesto originalnog, uvrstio među najbolje albume u prošloj godini. Tu praksu Harrington nastavlja i danas u svom podkastu gde obavljuje obrade pesama drugih muzičara kao što su Nick Drake, The Knife, Tame Impala ili Laurie Anderson. Konačno, u oktobru prošle godine, Darkside objavljuju prvi album „Psychic“, objavljen na novoj Jaarovoj etiketi „Other People“, snimljen u njegovom njujorškom stanu, te delimično u ambaru na imanju Harringtonovih roditelja i apartmanu u Parizu, korišćenom za potrebe prošlogodišnjih nastupa u Evropi, poput onog na Sonaru. Album stiče nepodeljena priznanja širom sveta, potvrđujući zašto se Jaar već sa 24 godine svrstava u najveće elektronske zvezde današnjice, ali i nadža(n)rovske producente sutrašnjice.
Njihovi nastupi uživo sadrže dosta improvizacije i sadržaja koji nećete pronaći na albumu, ovom ili sledećem, u čemu im pomažu i, kako ih Jaar naziva, članovi benda, tehničari za svetlo i ton kojima se kao posebno vizuelno iskustvo pridružuje rotirajuće ogledalo, deo scenografije koju potpisuje umetnički kolektiv „Children of the Light“.