ODRŽANA KONFERENCIJA O NACIONALNOM BRENDIRANJU – REBRAND SERBIA 2
Exit festival, koji s ponosom nosi priznanje Najboljeg velikog evropskog festivala, u partnerstvu sa kompanijom NIS, organizovao je danas u sedištu ove kompanije, drugu po redu, Konferenciju o nacionalnom brendiranju – REBRAND SERBIA 2, sa ciljem da se, upravo kroz dugoročno delovanje, jasan koncept i zajedničko zalaganje čitave nacije, kao i svih društvenih činilaca, učini pomak i poboljša slika Srbije u svetskim okvirima!
Misija Konferencije o nacionalnom brendiranju Srbije – „Rebrand Serbia“ je da se kroz predavanja eminentnih stručnjaka na temu nacionalnog-državnog brendiranja, kao i kroz primere iz oblasti nauke, umetnosti, sporta i preduzetništva, naših najistaknutijih pojedinaca i institucija, ukaže na važnost i značaj sistemskog razvoja pozitivnog imidža Srbije.
Na svečanom otvaranju manifestacije, prisutnima se obratio direktor Exit festivala, Dušan Kovačević, koji je istakao da imidž koji Exit festival ima u svetu – zbog koga ga je britanski list „Economist“, kao najuticajniji svetski ekonomski magazin, nazvao jednom od „neprocenjivih sprskih investicija“, uz nezaobilaznog Novaka Đokovića – proizilazi upravo otuda što je Exit od svojih početaka bio jedan pažljivo vođeni društveno korisni projekat.
– Svakako, jedan od razloga uspeha Exita u svetskim okvirima, i ugleda koji on ima, posledica je toga što je Exit nastao kao projekat društvene odgovornosti, te se može reći da je društvena odgovornost samo srce Exit festivala. Može se govoriti o dva ključna segmenta doprinosa Exita poboljšanju i promeni imidža Srbije, i celokupnog regiona. S jedne strane, činjenica je da Exit festival svake godine okupi na desetine hiljade stranih turista iz celog sveta, i gostiju iz regiona, i u tom smislu njegov turistički značaj je neprocenjiv, kao i podatak da Exit godišnje Novom Sadu i državi donese više od 15 miliona eura prihoda.
To je jedna percepcija značaja Exita, dok je drugi njegov doprinos možda naizgled neprimetniji, ali je još značajniji, a to je promena imidža zemlje. Na današnji dan, kao doprinos celokupnom pozicioniranju zemlje, zvanično je počela sa radom i organizacija „BRAND SERBIA“, koja će okupiti domaće i svetske stručnjake iz za to nadležnih oblasti i sigurni smo da ćemo zajednički poboljšati imidž naše države koji je ozbiljno narušen 90-ih godina prošlog veka.“- rekao je direktor Exit festivala, Dušan Kovačević, najavivši pri tom kao gošću, na oduševljenje prisutnih, iznenađenje „Rebrand“ konferencije, disko divu – Gloriju Gejnor, koja je izrazila svoje divljenje što je deo ovog skupa, ali i jedna od zvezda ovogodišnje Exit avanture na Petrovaradinskoj tvrđavi.
– Meni je izuzetna čast što sam jedan od učesnika ovogodišnjeg Exit festivala, danas i zvanično Najboljeg velikog festivala u Evropi, koji ima veliki ugled u celom svetu. Takođe, iskreno mi je drago što sam, zahvaljujući srdačnom pozivu Exit fondacije, danas tu, i što ću biti po prvi put deo Exit festivala, o kome sam čula toliko pozitivnih utisaka – kazala je Glorija Gejnor, čiji se čuveni disko hit „I will survive“, za mnoge i nezvanična himna Srbije, željno očekuje na ovogodišnjoj Exit avanturi, što potvrđuje i veliko interesovanje za njen nastup zakazan za petak, 11. jula.
Glavni cilj ovogodišnje konferencije „Rebrand Serbia 2″ jeste podizanje svesti srpskog javnog mnjenja, medija i donosilaca odluka o važnosti nacionalnog (re)brendiranja Srbije.
Organizacija „Brand Serbia“ osnovana je na dan rođenja Nikole Tesle, kao logična posledica činjenice da je EXIT festival, uz najboljeg tenisera sveta Novaka Đokovića, trenutno najbolji promoter Srbije u svetu. EXIT fondacija je kontinuirano, kroz organizaciju Konferencija o nacionalnom brendiranju – Rebrand Serbia, a zahvaljući magnetizmu EXIT brenda, već okupila poznate inostrane i domaće stručnjake za brendiranje destinacija, i ugledne pojedince, koji će dati doprinos radu „Brand Serbia“ organizacije. Na samom startu rada, organizacija „Brand Serbia“, u saradnji sa partnerima iz Indije, počela je sa implementacijom prvog projekta javne diplomatije – „India-Serbia“, sa ciljem da bliže poveže narode ove dve prijateljske zemlje.
Drugo izdanje konferencije o nacionalnom brendiranju – „Rebrand Serbia“, donelo je i stratešku panel diskusiju: „Kako Istok i Zapad vide Srbiju 2014. godine?“ – u kojoj su učešće uzeli Nj.E. ambasadorka Republike Indije, Narinder Čauhan, Nj.E. zamenik ambasadora Sjedinjenih američkih država, Gordon Duguid, kao i prof. dr. Ana S. Trbović, dekanka Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju – FEFA. U sklopu ovog panela bili smo u prilici da čujemo i više o zvaničnom startu novog programa – „India- Serbia“ (www. indiaserbia.com).
U nastavku, usledila je jedinstvena prezentacija pod nazivom „Mogući putevi formiranja brenda Srbija“, putem koje smo bili u prilici da saznamo više o važnosti turističkog brendiranja Srbije, potencijalu njenih kreativnih industrija, značaju promena na ličnom nivou za promenu imidža cele nacije, kao i kako mladi talenti koji su deo NIS programa „Energija znanja“ šalju pozitivnu sliku o Srbiji u svet.
Učesnici prezentacije bili su: Slavica Squire, Direktorka, NLP Instituta – govorivši na temu: „Od unutrašnjih promena do promene imidža cele nacije“; Miša Lukić, Predsednik UO, „Publicis Group“ – sa temom „Kreativne industrije i Rebrendiranje Srbije“; Miroslav Dragićević, Senior Partner, „Horwath Consulting“ – govorivši o „Važnosti turističkog brendiranja za sveukupni imidž Srbije“, kao i Marina Švabić, direktorka Naučne Fondacije „Nikola Tesla“, Nju Jork (SAD) – sa predavanjem na temu: „Tesla kao srpski brend?“
Konferencija o nacionalnom brendiranju Srbije simbolično se, po drugi put, održava upravo na rođendan slavnog Nikole Tesle, umnog Prometeja savremene nauke i modernog doba, ali, takođe, i jednim od najprepoznatljivih brendova ovog podneblja, koji, kako je ovom priliko naznačeno, može postati okosnica nove javne diplomatije Srbije.
Exit, kao jedan od prepoznatljivih brendova Srbije i regiona, koji danas uživa poštovanje širom sveta, nosilac je ideje o ponovnom pozicioniranju brenda Srbija i stvaranju pozitivnog imidža zemlje.