Slogan i tema Eurosonga 2010.
Slogan i tema Eurosonga 2010. predstavljeni su u petak, 4. decembra na konferenciji za novinare u Oslu, glavnom gradu Norveške koja je kao što svi znate domaćin sledeće godine. Na izuzetno posećenoj konrefenciji norveška nacionalna mreža NRK otrila je slogan 55. Eurosonga koji glasi: “Share the Moment“. Svante Stockselius je pohvalio način na koji se nacionalna televizija Norveške nosi s pripremama za Eurosong.
-Nikada do sada nisam video da je nacionalna televizija, koja je organizator Eurosonga, u ovom delu godine bila ovako dobro pripremljena i organizovana po pitanju evropskog omiljenog TV showa – izjavio je Svante.
-Mi želimo da delimo Eurosong, a ne samo da ga prenosimo – objasnio je televizijski producent Norveške za Eurosong, Hasse Lindmo i nastavio – Činjenica koja Eurosong čini jedinstvenim događajem jeste da samou tom momentu, jednom u godini, 125 milona Evropljana radi jednu te istu stvar – prati ovo veliko muzičko nadmetanje i nikome nije bitno da li je ona na Islandu, u Portugalu, u Jermeniji, ili ovde u Oslu.
Ovo je razlog zašto je slogan Eurosonga 2010. “Share the Moment“ i usko je vezan i sa samim logom na kojem su predstavljene sfere koje zapravo simbolizuju ujedinjenje ljudi i emocija tokom održavanja Eurosonga.
Novi elementi, sfere u logu, neće samo biti korišteni samo na polufinalnim večerima i finalu Eurosonga, nego i tokom sastanka delegacija u martu, žreba, zabava…
Dizajn teme Eurosong 2010 delo je nagrađivanih norveških dizajnerskih komapnija Gosu, Handverk i Snøhetta, a da bi došli do ovako sjajnog rešenja imali su neverovatnu podršku, uputstva i predloge nacinalnog emitera NRK.
55. takmičenje za Pesmu Evrovizije održaće se u Telenor Areni, gradu Bærum, gradu u blizini Osla. Polufinala su na programu 25. i 27. maja, dok je finalno veče u subotu, 29. maja
Kao što je već poznato sledeće godine će biti velikih izmena u načinu glasanja pa će tako po odluci Referentna grupa Eurosonga, gledaoci imati mogućnost da glasaju tokom celog showa, od prve do poslednje pesme.
Ova promena biće uvedena i u polufinalima kao i u samom finalu. Telefonske linije biće otvorene od prvog nastupa pa sve do isteka 15 minuta posle zadnjeg nastupa. Nakon ove promene gledaoci će putem SMS-a ili putem telefonskih linija imati priliku da glasaju 90 do 120 minuta, u zavisnosti o zemlji.
Kao razloge uvođenja novog sistema glasovanja EBU je naveo: ukupan broj pristiglih glasova kroz tri večeri Eurosonga biće veći i glasovi neće biti razasuti u 15 minuta glasaanja. Također će novi sistem dovesti do smanjenja opterećenosti telefonskih kompanija zemalja učesnika.
EBU je ovu odluku doneo nakon što se eksperimentiranje u Dečjem Eurosongu pokazalo ispravnim i uspešnim. Dečji Eurosong ovakav sistem koristi već 3 godine. Istraživanje EBU-ovog partnera, DIGAME-a, pokazalo je kako pesme koje nastupaju na početku showa bivaju zaboravljene do kraja showa pa će tako sada ljudi imati priliku da glasaju za najdražu pesmu tokom njenog izvođenja.