Manifestacioni turizam je u velikoj ekspanziji u Evropi i svetu, a festivali su jedan od najvažnijih razloga pri donošenju odluke o putovanju. Oni su odličan vid promocije jednog grada, zemlje i njenih potencijala, mnogo bolji od direktnog reklamiranja. Festivali podstiču ekonomski razvoj, povezuju zajednicu, stvaraju jedinstvena turistička iskustva. Procena je da se od inostranih turista desetostruko vraća svaki dinar uložen u manifestacije! Značaj festivala za turizam Beograda i Srbije je višestruk i ogleda se u direktnoj materijalnoj i nematerijalnoj koristi.
ULOGA MANIFESTACIONOG TURIZMA DANAS U SVETU
Turizam je četvrta privredna delatnost u svetu po značaju i u usponu je uprkos svetskoj ekonomskoj krizi. Očekivanja turista su sve veća, kao i njihova želja za specifičnim doživljajima, i upravo tu se ogleda posebna uloga manifestacija u savremenom turizmu.
Razvoj turizma je jedan od prioriteta i države Srbije, a manifestacioni turizam ima posebno mesto jer je generator povećanja zaposlenosti stanovništva.
OČEKIVANA ZARADA DRŽAVE OD BELGRADE BEER FEST-a 2016
Samo na Belgrade Beer Festu je moguće besplatno slušati koncert svetske zvezde kao što je bend Rudimental. Organizovati ovakav koncert bio je veliki izazov, ali i pomeranje granica u organizaciji festivala. Već 14. godinu zaredom Beer Fest daje značajan doprinos razvoju manifestacionog turizma u Srbiji. Ove godine zbog besplatnog koncerta grupe Rudimental, ali i koncerata više od 40 sjajnih bendova sa domaće i regionalne scene tokom svih pet festivalskih dana, očekuje se rekordnih preko 20.000 turista iz celog sveta.
Strani turisti u Beogradu tokom festivala borave prosečno tri dana i troše oko 90 eura dnevno, tako da su procene da će ove godine zahvaljujući Beer Festu samo kroz PDV direktno u budžet države Srbije biti uplaćeno oko 1.080.000 eura (pdv na pružanje usluga transporta, hotelijerstva, ugostiteljstva itd). Kada se tome pridoda novac koji će biti potrošen na ove usluge, što je direktni doprinos privredi Beograda i Srbije, Belgrade Beer Fest će generisati privrednu aktivnost od ukupno 5.400.000 eura.
UTICAJ TURIZMA NA RAZVOJ PRIVREDNIH DELATNOSTI
Važna karakteristika turizma, u toku aktuelne ekonomske krize, je njegov potencijal da bude činilac oporavka i stabilnosti ekonomije i povećanja zaposlenosti stanovništva. Turizam je specifična grana privrede i pokretač razvoja drugih privrednih delatnosti, naročito infrastrukture i poljoprivrede.
Turizam je četvrta privredna grana uopšte (iza naftne, farmaceutske i automobilske industrije) u kojoj je zaposleno oko 10% ukupne svetske radne snage.
UTICAJ FESTIVALA NA POVEĆANJE ZAPOSLENOSTI
Beogradska kulturna mreža, producent Belgrade Beer Fest-a, kao društveno odgovorna kompanija pruža veliku šansu za prvi posao mladima u Srbiji. Na festivalu je svake godine direktno od strane festivala, kao i kompanija partnera, angažovano preko 3.000 ljudi, na poslovima logističke pripreme, promocije, ugostiteljstva i dr. Angažovani su pretežno mladi ljudi, a mnogi od njih prvi put stiču radna i poslovna iskustva. Strategijom razvoja festivala, uvođenjem novih mesta zabave (Beer Garden) i samim tim povećanjem inostranih gostiju, Belgrade Beer Fest planira u budućnosti da generiše još veću zaposlenost. Bez obzira da li će raditi na štandovima, u samoj organizaciji ili na promociji festivala, svi koju budu deo ovogodišnjeg Belgrade Beer Fest-a, pored zarade, steći će veliko iskustvo i stvoriti mnogobrojne kontakte radeći na događaju koji, po angažovanim resursima i poseti, ne zaostaje za najvećim svetskim festivalima.
UTICAJ FESTIVALA NA HOTELIJERSTVO
Po rečima prof. Georgi Genova, direktora HORES-a, 60% popunjenosti hotelskih smeštaja u Beogradu generisano je manifestacijama (kulturnim/turističkim/sportskim). Posetioci Beer Festa su različitog godišta, afiniteta i želja, tako da imaju potrebe za sve vrste hotele i hostela, od onih namenjenih omladinskom turizmu, pa do hotela najviših kategorija. Pored posetilaca usluge beogradskih hotela i hostela koriste i izvođači, gosti kompanija učesnika Belgrade Beer Fest-a, ljudi zaposleni u produkciji bendova koji stižu iz inostranstva i mnogi drugi, od čega hotelijeri prihoduju velike zarade. Na primer, za vreme Oktoberfest-a, celokupni smeštajni kapaciteti grada Minhena su rasprodati godinu dana unapred.
Belgrade Beer Fest će svakako unaprediti saradnju sa hotelijerskom privredom, kako bi se naši gosti osećali što udobnije tokom boravka u Beogradu.
UTICAJ FESTIVALA NA IMIDŽ DRŽAVE
Pored direktnih finansijskih rezultata za budžet, poruka koju će posetioci festivala iz drugih zemalja poneti sa sobom, da je Srbija gostoprimljiva zemlja, željna druženja i interakcije sa okruženjem, najvažnija je i nemerljiva vrednost Belgrade Beer Fest-a. Nematerijalna korist festivala je svakako u građenju imidža Srbije, koja treba da privlači sve veći broj turista.