MTV predstavlja Late Summer fest Livnica u Kragujevcu
MTV sa ponosom najavljuje da će u petak, 10. septembra u 21h u Kragujevcu na događaju pod nazivom Livnica – Late Summer Fest, nastupiti bendovi Sevdah Baby, Zemlja Gruva, Flip & MKDSL. Radi se o open air događaju koji je organizovan u okviru kampanje „Otvoreno o javnim prostorima“ koju organizuju Građanske inicijative. Događaj će se održati na prostoru Kneževog Arsenala u Kragujevcu 10. septembra sa početkom u 21h. Cena ulaznice je 150 dinara.
Ideja Livnice je da se aktivira zapušteni javni prostor novim kulturnim sadržajem i time se daju smernice za ciljeve i namenu buduće revitalizacije tog kompleksa. Mladi Kragujevčani u toku letnjih meseci su ostavljeni bez ikakvih kulturnih sadržaja i nova ideja naišla bi na veliki odjek. Postoji i konkretan primer da mladi žele da aktiviraju pomenuti prostor, a to su samoinicijativno napravljene skejt rampe.
Ako bi se uspelo u ovoj nameri kvalitetan i osmišljen program uticao bi pozitivno na mlade ljude, uprošteno rečeno tih dana ne bi mogli da kažu onu staru frazu koja kruži našim gradom, a to je – nemamo gde da izadjemo. Aktivacija jedne atraktivne javne površine u svrhu promocije urbane kulture, a koristiće svima koji budu želeli da uzmu učešće u projektu, bilo kao autori, izvođači ili kao posetioci letnje scene.
O KAMPANJI OTVORENO O JAVNIM PROSTORIMA:
Pitanje javnih prostora i njihove dostupnosti, kao i dostupnosti infomacija jedno je od ključnih ukoliko se govori o sistematičnom građanskom organizovanju i aktivizmu. Ovo je posebno značajno u slučaju omladinskog organizovanja, jer uprkos postojanju potrebe, većina omladinskih inicijativa, projekata i grupa nema pristup prostoru za organizovanje zbog nejasnih procedura i uslova konkurisanja, nejasnih nadležnosti institucija, nedostatka informacija i često, nepostojanja volje.
Program za mlade Građanskih inicijativa se intezivnije angažovao na ovom polju upravo zbog činjenice da značajan segment omladinskog aktivizma u Srbiji čine grupe mladih neformalnog tipa, koje nemaju resurse koji se zahtevaju za komunikaciju sa predstavnicima vlasti, kao i zbog toga što se postojeći prostorni resursi koji su u vlasništvu Republike i opština ne koriste u dovoljnoj meri za zadovoljavanje potreba širih društvenih grupa. Isto tako kroz dosadašnji rad pokazalo se da je nedostatak prostora jedna od većih boljki civilnog sektora uopšte.
Poseban segment kampanje je upoznavanje šire javnosti sa pojmom javnog prostora, senzibilisanje i upoznavanje predstavnika omladinskih i subkutlurnih grupa sa praksama zagovaranja za dobijanje prostora, osvajanje i korišćenje prostora od strane različitih inicijativa građana.