Jean Luc-Ponty_1Počeo booking za niški jazz festival – Jean-Luc Ponti na Nišvilu 2011
Jedan od najznačajnijih jazz i jazz rock muzičara od šezdesetih godina na ovamo, francuski violinista i kompozitor Jean Luc Ponty (Žan Lik Ponti) biće jedan od headliner-a XXVIII Nišville jazz festivala koji će se održati od 11. do 14. avgusta 2011. godine – najavio je direktor festivala Ivan Blagojević.

Za ovog vanserijskog muzičara, koji će sa svojim bendom nastupiti prvog dana festivala, jedan od najpoznatijih jazz publicista svih vremena Joakim Berent je rekao da je upravo sa Pontijem počela nova era kada je reč o violini u džezu, a njegov fraziranje uporedio sa stilom improvizacija Džona Koltrejna (John Coltrane). Pontijev (rodjen je 1942) vrtoglav uspon počinje 1964. godine kad objavljuje prvi solo album, a već dve godine kasnije snima „Violin Summit“ sa legendama jazz violine (Svend Asmussen, Stéphane Grappelli i Stuff Smith). Na spisku muzičara sa kojima je Žan Lik Ponti svirao i snimao tokom karijere koja traje skoro pola veka su i , John Lewis, Gerald Wilson, George Duke, Niels-Henning Orsted Pedersen, John McLaughlin i Mahavishnu Orchestra, Herbie Hancock, Al Di Meola, Stanley Clarke, Miroslav Vitous, Lalo Schifrin, Vadim Repin, Regina Carter, Billy Cobham, Bela Fleck, Allan Holdsworth,  Philip Catherine… Krajem šezdesetih Ponti je započeo saradnju sa Frenkom Zapom i preselio se u Ameriku.  Zapa je komponovao muziku za Pontijev solo album “King Kong” (objavljen za “Blue Note” 1969. godine), a Ponti se pridružio bendu Frenka Zape na nekoliko antologijskih albuma i svirao na turnejama grupe Mothers of Invetion.  Početkom sedamdesetih Elton John je pozvao Pontija da učestvuje u snimanju albuma  “Honky Chateau”. U tom periodu Ponti potpisuje za diskografsku kuću Atlantic i objavljuje 12 uzastopnih albuma koji su ušli medju Top 5 Bilbordove jazz liste.

Povezana vest:  Ljetno kino: plesni ritmovi s ruba hrvatskog Jadrana stižu na INmusic festival

Oprezno u booking

Direktor Nišvilla Ivan Blagojević naglašava da će booking za naredno izdanje festivala biće rađen veom pažljivo zbog nagomilanih dugova za dva poslednja izdanja u ukupnom iznosu od 9,3 miliona dinara, čime je ozbiljno ugroženo sledeće izdanje Nišvila.

– Bilo bi dobro kada bi, kao što je to slučaj sa Ministarstvom kulture sa kojim smo potpisali protokol o pokroviteljstvu na tri godine – nešto slično mogli da uradimo i sa drugim donatorima i sponzorima – kaže Blagojević. Samo tako, zaključuje on, Nišville može da ima razvojnu liniju, jer u protivnom, želeći da obezbedimo što kvalitetnije i atraktivnije učesnike upadamo u zamku da paralelno sa booking-om tragamo i za sponzorima, ne znajući tačno kolikim budžetom raspolažemo sve do mesec dana do početka festivala. A tada je prekasno raskinuti već potpisane ugovore – kaže direktor Nišville jazz festivala Ivan Blagojević.

Povezana vest:  Herbiju Henkoku nagrada Gremi za životno delo