Aktuelna fraza „Ide gas“ predstavlja izraz adrenalina, koji se ispoljava kroz različite podvrste hip-hop muzike, ali vredi i za sve one koji se bave nekom umetnošću ili nekim kreativnim poslom, a da je „gaserska“ kultura – kultura koju su donele nove generacije, kao što su i sve generacije pre njih donosile svoju kulturu, rečeno je na tribini „Goriva domaće muzičke scene – оd dizela do gasa“ u Petrovaradinu.
Muzičar Ivan Ivanović Djus (Juice) rekao je da će on uvek snimati rep muziku i da će ga uvek raditi na svoj način.
„Ja se gasiram konstantno, brate… Ja ću uvek da snimam rep, i uvek ću ga raditi na svoj način… Klinci su u fazonu: ‘sad, odmah i j..e mi se za sutra’. Nemaju svoju ličnost, nemaju ideju, nemaju ništa. A ja sam sebe zamišljao do kraja života na sceni, ja ne verujem u ta povlačenja“, rekao je Ivanović.
On je kritikovao današnje pravce u hip-hop muzici u Srbiji i ocenio da u poslednjih pet godina oni u pesmama samo nabrajaju novac, firme automobila i garderobe, pa „malo geografija, pa hemija“.
„Sada se muzika nekako svela na isključivo isticanje marihuane. Kokain je sada ispao iz fazona, ne u smislu količine konzumiranja, već u pevanju. Sada nabrajaju neke vrste trave za koje ne znam odakle su se pojavile u Srbiji. I sada je to kao novi gas. Svi repuju o nekom dilovanju. Svi mašu nekim plastičnim oružjem. Ko je sponzor? Pertini? Oni pevaju o svemu onome što nemaju, što je njihov kompleks, njihova želja. Ja ne znam više šta rep uopšte znači, da li je to trep, da li je to dril, ili ne znam šta“, ocenio je Ivanović.
Kako je dodao, on je na računu imao 100.000 evra sa 29 godina i zaradio ih je u rijalitiju, dok mnogi reperi nemaju ni 100 evra.
Muzičar Kene Beri ocenio je da svako ko se bavi muzikom, ili bilo kojom umetnošću ili kreativnošću, može da bude „gaser“.
„A nebitno je da li je gas, ugalj, ili metan. Neka radi ko šta hoće. Ne osudjujem ovo danas, ali meni lično to nije fazon. Svako ima svoj fazon kako da zaradi pare. Ali, možda ćeš negde da zaradiš pare ali ćeš izgubiti nešto drugo“, kazao je Kene Beri.
Prema njegovim rečima, rep muzika i jeste da govoriš o onome što nemaš a želeo bi da imaš.
„Kad si najgladniji i najbedniji, tada se i najviše kurčiš“, ocenio je Kene Beri.
Teoretičar hip-hop muzike Lu Beni (Lou Benny) rekao je da su ljudi koji su repovali osamdesetih godina 20. veka bolje prenosili „američku priču“, dok devedesetih reperi „gomilu stvari nisu znali, nego su čitali u novinama“.
„Mi smo devedesetih godina bili prepušteni sami sebi u Srbiji. Ljudi koji su bili u dizel fazonu ložili su se na kriminalce, i to na klince kriminalce. A te klince da istreseš iz gaća, izbacićeš 20 maraka. Njihov trip je bio da naprave ime i za to su stavljali glavu u torbe. To su isto radili sedamdesetih godina klinci crnci, Portorikanci u Americi. A zašto su devedesetih godina dizelaši uvlačili majice u trenerke? Da im ne ispadne pištolj i da bi izgledali više muški“, rekao je Lu Beni.
Prema njegovim rečima, svaka generacija donese neku svoju kulturu a isti je slučaj i sa aktuelnom „gaserskom“ kulturom.
On se oštro suprotstavio Ivanovićevoj tezi da su guslari zapravo preteča repera i rekao da to nema baš nikakve veze sa repom.
Njih dvojica su se u još nekoliko navrata oštro verbalno sukobljavali.
Tribinu je vodila rediteljka Milana Nikić u Prostoru u Petrovaradinu. Program je deo projekta „Budimo Gradić 2021“ podržanog od strane Grada Novog Sada.