Do sada neobjavljene muzičke teme slavnog kompozitora Kornelija Kovača (1942. – 2022.) za Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine upravo su odštampane na vinilu za izdavačku kuću Fox & His Friends Records, čime su se pridružile obeležavanju godišnjice jedne od najuspešnijih sportskih igara u svojoj istoriji. Prvobitno komponovane za dokumentarni i reklamni film „Raport iz Sarajeva“ reditelja Miodraga Zdravkovića 1982. godine, ove muzičke teme prethode zvaničnim pesmama i audio logotipima koje je komponovao za ceremoniju otvaranja XIV Zimskih olimpijskih igara.
Snimanje je počelo 1982. godine na tadašnji zvanični poziv organizacionog olimpijskog komiteta i trajalo do 1984. godine, kada je Kornelije Kovač u studiju u Beogradu stvarao pesme koje su isprva zvučno pratile pripreme Sarajeva za Igre, polako pretvarajući grad u međunarodno središte, do kraja Igara uz završnu hit pesmu „Bilo je lijepo u Sarajevu, vidimo se u Kalgariju“. U međuvremenu je nastala i kod publike omiljena „Ne zaboravi Sarajevo“, koja je samo dio ukupne produkcije Kornelija Kovača za potrebe ZOI ’84.
XIV Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine imale su nemerljiv status u istoriji Jugoslavije, a Svetski olimpijski komitet ih je ocenio najboljima u novijoj istoriji Igara. Pored sporta, bili su i pop-kulturni fenomen tog vremena, sa plakatima Andyja Warhola i poznatih domaćih dizajnera, kulturnim predstavama i izložbama. Muzika Kornelija Kovača predvodila je najbolje kompozitore tog vremena – među angažovanim autorima bili su Zoran Hristić, Nikica Kalogjera, Frano Parać i Slobodan A. Kovačević.
Snimci na izdanju „Raport iz Sarajeva (XIV Zimske olimpijske igre 1984)” dele isti muzički pristup melodiji i strukturi Kornelija Kovača početkom i sredinom osamdesetih: istraživao je mogućnosti sintisajzera, svež iz saradnje u Londonu sa čuvenim kompozitorom Hansom Zimmerom i skoro deceniju otkako su on i njegova Korni grupa delili Evrovizijsku binu sa ABBA-om u Brightonu. Takođe je sarađivao sa Berniejem Marsdenom (Whitesnake), Paulom Jonesom (Manfred Mann) i Andyjem Paskom (Landscape). I ovde je Kornelije Kovač insistirao na svežini harmonskih slojeva u kombinaciji sa plesnim, gotovo klupskim ritmom.
Za izdanje „Raport iz Sarajeva (XIV Zimske olimpijske igre 1984)” izabran je format analognog maksi-singla koji se izdvaja u današnjem digitalnom svetu: njegov duboki vinilni „rez“ je sećanje na sve izgubljene i postojeće diskoteke u Sarajevu i širom sveta, dok je sam Kornelije bio pionir takvih formata u Jugoslaviji. Njegove produkcije bile su među prvim 12-inčnim singlovima u bivšoj zemlji, jednom od najslabije zastupljenih formata u diskografskoj industriji u to vreme, za razliku od sveta 1980-ih.
„Raport iz Sarajeva (XIV Zimske olimpijske igre 1984)” nastao je od originalnih master traka Kornelija Kovača, sadrži naslovnicu i ilustracije američkog dizajnera Erica Adriana Leea, te poseban insert sa fotografijama iz privatne kolekcije Kornelija Kovača i uvodne napomene Željka Luketića. Distribuiraju ga Clone NL (Holandija), Light In The Attic (SAD) i Believe SAS (Francuska). Dostupan je direktno od izdavača na foxandhisfriends.bigcartel.com.