Aleksa Jelić na neobičan način promovisao spot „JAVNA TAJNA“
„JAVNA TAJNA“ je drugi po redu album Alekse Jelića u izdanju PGP RTS-a. Posle zapaženog muzičkog spota za pesmu „Flojd“ u kojoj se pojavljuje glumac Dragan Nikolić, Aleksa je promovisao novi muzički spot za naslovnu numeru sa novog albuma koji je sniman u ekskluzivnom beogradskom Hotelu Crystal.
Umesto da napravi koktel za novinare, Aleksa je odlučio da ih povede u posetu ustanovama koje pomažu i se bave zaštitom prava grupa ljudi koji se u našem društvu tretiraju kao manjine i kao takve su na marginama interesovanja javnosti.
„Umesto da se promocija novog spota za pesmu „JAVNA TAJNA“ održi u nekom popularnom klubu u Beogradu, gde će se jesti, piti i na kraju emitovati novi spot, odlučio sam da minibusem povedem grupu novinara u nekoliko ustanova u Beogradu koje bi dobile deo medijskog prostora da podsete javnost na njihovo postojanje i borbu za priznavanje mesto u društvu“, rekao je Aleksa.
Naslov albuma i muzičkog spota – „JAVNA TAJNA“ se odnosi na sve teme i probleme u društvu koji su poznati a kojima se nerado priča i od kojih se beži, jer predstavljaju surovu realnost života koja remeti ulepšanu sliku današnjice. Od početka svoje muzičke karijere Aleksa Jelić se trudi da doprinese razbijanju tabua i obelodanjivanju problema.
„Na početku karijere dobio sam poziv od direktora Osnovne škole za decu sa posebnim potrebama „Anton Skala“, gospodina Igora Raićevića, da ih posetim i otpevam nekoliko pesama za učenike ove škole. Od tada traje moje drugarstvo sa njima. I dalje rado odlazim i pomažem koliko mogu. Ovo su divna deca, željna ljubavi i pažnje…“, kaže Aleksa Jelić. Inače, Aleksa se odrekao prihoda od prodaje albuma „Javna tajna“ u korist dece sa posebim potrebama.
To je bio razlog zašto je Aleksa poveo novinare prvo u Osnovnu školu za decu sa posebnim potrebama „Antun Skala“. Mališani su se odmah okupili da ih pozdrave, a direktor škole Igor Raićević se zahvali prisutnima: „Još jednom hvala Aleksi, ali i novinarima što su došli kod nas. Nadam se da će ovo biti još jedna prilika da skrenemo pažnju javnosti na one koji su najraniviji – na decu koja imaju posebne potrebe, kako bi im pomogli da se što lakše uključe u društvene tokove.“
Nakon toga, Aleksa i novinari su se uputili u Centar za prevenciju od narkomanije na Zvezdari. Ni to nije slučajno. U jednom od prethodnih spotova – za pesmu „U tami disko kluba“ za koji je Aleksa dobio podršku od Ministarstva za omladinu i sport, skreće se pažnja na problem narkomanije u našem društvu.
Koordinator Centra, Nenad Stevanović je izneo probleme mladih vezanih za narkomaniju: „Nekada se o problemu narkomanije više govorilo. U poslednje vreme se na to nekako zaboravlja. Zato imamo velike probleme u radu Centra, iako u poslednjih sedam godina koliko on postoji, dobijamo od deset do petnaest poziva dnevno. Na stotine mladih je iskoristilo pomoć centra i mi imamo projekte sa kojima bi mogli da budemo još efikasniji… samo da je malo više razumevanja naše zajednice“. Gospodin Stevanović je izneo frapantan podatak da u poslednjih par godina, ni jedna domaća firma nije dala novčanu donaciju, a svega dve su dale donaciju u uslugama ili robi.
„Zato smo došli ovde…“, kaže Aleksa, „Da potsetimo i pozovemo one koji mogu da pomognu – da pomognu! Nemojte čekati da problem dođe na vaša vrata da bi ste postali svesni da postoji.“
Na kraju, Aleksa je sa novinarima otišao u kancelarije Gej strejt alijanse. Tema spota „Javna tajna“ je upravo osuda gej populacije od strane društva i problemi sa kojima se oni suočavaju zbog neprihvatanja okoline.
„Ova tema je možda najstrašnija „Javna tajna“ u našem društvu, o kojoj veliki broj ljudi izbegava da govori. Valjda se misli da ako se o tome ne govori, problem ne postoji ili će sam od sebe nestati. Ova tema je stvarna i prisutna, i neće nestati. Treba da se shvati da su svi ravnopravni i da diskrimainacije po bilo kom osnovu ne sme biti…“, rekao je Aleksa.
Predstavnik Gej strejt alijanse Lazar Pavlović je skrenuo pažnju da gej populacija verovatno doživljava najveće osude i probleme u društvu. „Svake godine se oseća mali pomak i otvaranje društva prema ovoj temi. Nadamo se da za par godina, mi više nećemo biti „Javna tajna“. A kada se to bude desilo, izgubiće se i svaka potreba da se o tome dalje priča. Kada bi više ljudi išlo u susret rešavanju problema, kao što to Aleksa radi, i naše društvo bi bilo mnogo humanije i lepše za život“, rekao je Pavlović.
Cela akcija je odlično prošla. Desetak medija se odlučilo da je isprati i time je svakako dalo svoj doprinos u razotkrivanju „Javnih tajni“ u Srbiji.
I na kraju još jedan neobičan podatak: promocija spota je protekla tako da niko od prisutnih učesnika i novinara nije video spot zbog koga su se svi okupili!? Aleksa je imao objašnjenje: „Pa namerno nisam hteo da emitujem spot. Svi novinari su ga dobili na DVD-u, i mogu da ga pogledaju u svojim redakcijama. Spot je tu samo kao povod… da skrene pažnju na neke druge i važnije stvari. Ako urednici na Televizijama budu smatrali da je dobar – on će sam imati svoj put do gledalaca…“.
Promociju spota, tj. obilazak medija pomenutim ustanovama, je pomoglo i Transportno preduzeće Lasta, koje je ustupilo minibus za te potrebe. PR Laste, Marko Bogdanović, koji je sve vreme pratio novinare, je izjavio da Lasta uvek podržava sve društveno korisne akcije. „Smatramo da svi moramo da budemo odgovorni prema društvu u kojem živimo i da pomognemo koliko možemo“, rekao je Bogdanović i dodao „Ove teme su možda najosetljivije i zato pozivamo i ostale kompanije da slede naš primer i da daju svoj doprinos kad god su u mogućnosti“.