Bir fest očekuje rekordnih milion posetilaca
Pank muzičar Marki Ramon (Marky Ramone) nastupiće 17. avgusta, prve večeri festivala muzike i piva „Belgrejd bir fest“ (Belgrade Beer fest), a škotski rokeri „Simpl majds“ (Simple minds) 18. avgusta, najavili su danas organizatori iz „Beogradske kulturne mreže“ (BKM).
Portparolka „BKM“ Neda Kurjački rekla je danas na konferenciji za novinare u Skupštini grada Beograda da je „Zabava za sve“ ovogodišnji slogan „Bir festa“, koji će biti održan od 17. do 21. avgusta uz tradicionalno besplatan ulaz na prostor beogradskog Ušća.
-Očekujemo da će ‘Simpl majnds’ 18. avgusta slušati oko 150.000 posetilaca – rekla je Kurjački, dodavši da je potvrđen dolazak prve večeri nekadašnjeg bubnjara čuvenih pankera „Ramons“ (Ramones) Marki Ramona, i da će „BKM“ uskoro saopštiti imena regionalnih I domaćih izvođača na „Bir festu“.
Kurjački je rekla da je prošli „Bir fest“ za pet večeri posetilo do tada rekordnih 900.000 posetilaca iz Srbije, regiona i inostranstva, dok je direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac izrazila očekivanje da će festival ovog leta „prebaciti million posetilaca“.
Plamenac je podsetila da se odnedavno u poslovnoj četvrti Siti u Londonu na velikom ekranu vrti TOS-ov spot kojim se reklamiraju četiri velika srpska festivala „Bir fest“, novosadski „Egzit“ (Exit), Sabor trubača u Guči i „Nišvil“ u Nišu.
-‘Bir fest’ je dobar motiv strancima da dođu i troše. Izračunali smo da festivali sa 30.000 posetilaca počinju da vraćaju pozitivne efekte u budžete (grada i republike), a oni sa milion to uspevaju višestruko. Navijam za milionitog posetioca – rekao je državni sekretar za turizam Ministarstva ekonomije Srbije Goran Petković.
Direktor Turističke organizacije Beograda Dejan Veselinov istakao je da svojim konceptom „Bir fest“ i ove godine potvrđuje „da je Beograd rokenrol grad Balkana“.
Kako je najavljeno, od društvenih akcija na „Bir efstu“ sav novac od prodaje suvenira ići će kao podršku akciji Skupštine grada Beograda „Beogradski bebi klub“ kojom se poklanjaju paketi za majke I novorođene bebe.
U saradnji sa Ministarstvom životne sredine, kompanijom Bol pekidžing Jurop (Ball Packaging Europe) i fondom „Riken“ (Recan) biće nastavljena kampanja „Biram da recikliram“, odnosno skupljanje odbačenih limenki pića.
Novina od ove godine na „Bir festu“ biće ustanovljavanje ekološko-redarske službe, čiji će mladići i devojke pored čišćenja prostora Ušća svake noći, imati zadatak da kroz komunikaciju sa posetiocima ukažu na potrebu očuvanja životne sredine.