OTKAZAN KONCERT DEJVIDA GETE NA KALEMEGDANU
Refundiranje za Getin koncert preko leđa poreskih obveznika
Kulturni centar Beograda (KCB), koji preko svog Bilet centra prodaje karte za koncerte, ukazao je danas na ogromnu štetu koju trpi zbog zakonske obaveze da refundira novac kupcima ulaznica za otkazani nastup Dejvida Gete na Kalemegdanu. Koncert, zakazan za 5. jun, prvo je odložen pa otkazan nakon što se na generalnoj probi srušio krov bine, a KCB još od tada ne uspeva da od organizatora, firme Gurmen butik (Gourmen boutique), naplati svoje troškove, nastale zato što je po Zakonu o zaštiti potrošača morao da obešteti kupce karata, rekla je direktorka KCB-a Mia David.
Ona je na konferenciji novinare rekla da je firma Gurmen butik u blokadi još od otkazivanja koncerta, da su s vlasnikom Vojislavom Nešićem „bez uspeha“ vođeni razgovori o 2,37 miliona dinara koliko KCB od njega potražuje na ime refundacija za troškove i da će epilog verovatno uslediti sledeće sedmice – u formi tužbe.
Prema rečima Mie David, iznos štete koju trpi KCB „duplo je veći od prihoda KCB-a od decembra do danas“, a „posedno su pogođeni i svi poreski obveznici“ zato što se radi o gradskoj instituciji culture koja se najvećim delom finansira iz budžeta i svejedno mora da isplati sve što je dužna po Zakonu o zaštiti potrošaca.
Davidova je rekla da je problem i u tome što je KCB-ov Bilet centar, nekadašnji Bilet servis, po ugovoru sa organizatorom svakodnevno uplaćivao pazar od prodatih ulaznica, što je trajalo sve do saznanja da je koncert odložen.
Do tog trenutka, prema rečima Davidove, Nešićevoj firmi je bilo uplaćeno 2,37 miliona dinara od ukupno 3,59 miliona dinara kolika je bila vrednost svih prodatih karata preko Bilet centra. KCB je nakon otkazivanja koncerta vratio kupcima karata iznos od 2,29 miliona dinara, a ostalo mu je da se vrati još 1,3 milion dinara.
Konferenciji za novinare prisustvovali su i predstavnici Eventima i Kard servisa, ostalih servisa za prodaju karata koji su pretrpeli štetu usled otkazivanja koncerta Dejvida Gete, budući da su morali da kupcima karata vrate novac a nisu mogli da se refundiraju od organizatora.
Predstavnik Kard Servisa Pavle Leverda je rekao da je taj servis kupcima vratio novac u iznosu od oko dva miliona dinara, i da je ostalo da im se vrati još toliko – što će morati da vrati iz sopstvenih sredstava „jer su sve pare (od pazara) prebačene organizatoru“.
Predstavnik Eventima Ivica Stajković je rekao da je Eventim obeštetio gotovo sve kupce, i to iz svojih sredstava. „Potražujemo novac od organizatora i – ništa se ne dešava“, dodao je.
Upitan zašto je pazar organizatoru uplaćivan pre koncerta a ne po njegovom održavanju, Leverda je rekao da je to uobičajeno, a da za onog ko uslove postavi drugačije „uvek postoje konkurenti“, pri čemu su izuzetak samo mali koncerti.
Predstavnik sponzora koncerta, Tvornice duvana Rovinj, nije želeo da govori o veličini štete koju je ta firma pretrpela usled otkazivanja koncerta ali je na insistiranje novinara odgovorio: „(Organizatori) više duguju nama nego svima ostalima“.
Učesnici konferenije su podsetili na slučaj otkazivanja koncerta Hozea Karerasa od pre četiri godine, kada se od firmi organizatora Dragana Vujina novac nije mogao naplatiti uprkos dobijenim sudskim presudama – u situaciji kada su servisi za prodaju karata bili prinuđeni da sami refundiraju kupce ulaznica.
Dragan Vujin iz Zrenjanina organizovao je, pre koncerta Hozea Karerasa, festival Roud fest/Pjur 007 sa svetskim muzičkim zvezdama koji nikada nije održan, a do danas se nije saznalo koliko je ljudi kupilo ulaznice za taj događaj za koji proklamovani suorganizatori, tvorci čuvenog Vudstoka, nikada nisu ni čuli.
Prema rečima ljudi iz Eventima i Kard servisa, problem je u sporosti sudova i u činjenici da se ugovor ne sklapa sa fizičkim licem već sa pravnim licem, koje može pasti u blokadu i otići u stečaj.