Resonate_Day

„RESONATE“ I DOM OMLADINE BEOGRADA PREDSTAVLJAJU MUZIČKI PROGRAM FESTIVALA „RESONATE“
 
Ulaznice su već u pretprodaji na Blagajni DOB, po specijalnoj pretprodajnoj ceni: pojedinačna 800 dinara, dvodnevna 1400 dinara!
 
Petak, 16. mart od 21
Anbb
(Alva Noto i Blixa Bargled)
 
Ime sastava se zaista piše malim slovima, ali su članovi veličine u svakom pogledu. Fantastična saradnja Blixe Bargelda i Carsten Nikolaia, dva vizionara iz dve generacije – Blixa je svima poznat kao lider i pevač Einsturzende Neubauten, mitske berlinske industrial-rock grupe koja je rodonačelnik ovog žanra, godinama je bio gitarista uz Nick Cavea i jedan od osnivača njegovih Bad Seeds; sa druge strane Karsten, brilijantni kompozitor nove elektronske muzike, rodom iz nekadašnje Istočne Nemačke, autor mnogih remiksa (od Bjork do Ryuichi Sakamotoa), kao i inteligentnih DJ nastupa. Ova nesvakidašnja kolaboracija koja nadilazi svačija očekivanja, zasnovana je na dva izdanja iz 2010: EP “Red Maruk Handshake” i LP “Mimikry” – ona čine celinu na osnovu koje se odvija jednoipočaspovni spektakl (ili antispektakl), u kome se muški glas dovodi do granica svojih mogućnosti, praćen apokaliptičnim zvečanjem elektronskih ritmova i ambijenata.
Posebna napomena: Blixa i Karsten su ljubitelji najboljih vina. Očekujte da ih vidite na nekom skrovitom mestu u Beogradu, na kome je izbor najbolji.

 

Subota, 17. mart od 21
DJ Spooky, That Subliminal Kid
(uz gudački kvartet Diferente)
 
Paul D Miller nipošto nije samo DJ, nego zabavni filozof elektronskog zvuka. Jedan od skrivenih intelektualnih heroja savremene muzike – DJ Spooky, That Subliminal Kid (puno umetničko ime) – devedesetih je svojeručno stvarao američku školu “trip hopa”, da bi do sad uspeo da se druži i blisko sarađuje sa desetinama sjajnih autora, praveći muziku ili remikse svih umetničkih pravaca, od nove klasike preko hip hopa do avangardnog jazza.
DJ Spooky je ključni primer modernog umetnika – osvešćenog nomada u stalno promenljivom svetu. Ovaj model umetničke prakse nekako je upravo on preneo u popularnu muziku i do danas je ostao njegov najuverljiviji protagonista. Karakteristično poigravanje i studije svih žanrova crnačke muzike i stalno otkrivanje novih načina da se izrazi, kao i uspešni teoretski tekstovi koji su pratili svaku fazu u njegovom razvoju objašnjavajući i epohalne promene koje su zadesile popularnu kulturu (kapitalna knjiga “Rhythm Science”), privukli su pažnju najširih umetničkih krugova. Njegove teorije koje muziku stalno posmatraju u širem okruženju, kao deo ekološkog sistema, dovele su ga u priliku da izlaže kako u Andy Warhol muzeju, tako i na Venecijanskom bijenalu. Kompozicije posvećene sredini u kojoj živimo, kao što je “Terra Nova: Simfonia Antarctica”, od pre nekoliko godina, lansirale su novi trend sučeljavanja elektronike, jakih vizuelnih atrakcija i prirodnog zvuka gudačkih instrumenata.
Jedan od poslednjih, neumornih, istinskih mislećih revolucionara popularne muzike, Spooky se ne plaši da proba ništa – glavni novitet kog nam je doneo u prethodnih godinu dana jeste svirka zasnovana na mogućnostima iPhonea, sučeljena sa gudačima, i to je ono što ćemo slušati i gledati u Beogradu, u isto vreme kad je i ostatak sveta počeo da obraća pažnju na ovaj novi ludi koncept.

 

Povezana vest:  Odloženo proglašenje finalista srpskog izdanja burn Residency, žurka zagrevanja u Pančevu će se ipak održati