THEO PARRISH 1. JANUARA U MIKSER HOUSEU
Jedan od najuticajnijih američkih producenata, legendarni DJ Theo Parrish nastupiće po prvi put u Beogradu za repriznu novogodišnju noć, 1. januara, u Mikser Houseu. „Selektor iz Detroita“, kako ga bliski saradnici zovu, jedan je od najcenjeninih disk džokeja na planeti sa tri kontinenta na rasporedu u samo narednih mesec dana. Za prvo gostovanje u ovom delu sveta, Parrish donosi prepoznatljivi četvorosatni nastup sa širokim stilskim kretanjima kroz muziku, od džeza do hausa, od soula do tehna. Domaću podršku na početku prvojanuarske noći pružiće iskusni beogradski DJ Brka. Trenutna cena ulaznica je 990 dinara, dok će na dan nastupa biti 1290. Karte su dostupne na blagajnama Mikser House-a, Doma omladine, Bilet centra, lancu knjižara „Delfi“ i brojnim drugim prodajnim mestima Eventima.
Simbolično, 1. januara, Theo Parrish će označiti novu eru u radu Mikser House-a, čiji muzički program sada dobija i dodatnu dimenziju uz pažljivo odabrana imena svetske i domaće elektronske scene.
„Muzika bi trebalo da je više od posla. Da je strast. Da je nešto što uopšte ne doživljavate kao posao“, ovako Theo Parrish posmatra skoro tri decenije otkako je za DJ pult stao još sa trinaest godina. Rođen u Vašingtonu, odrastao i diplomirao vajarstvo u Čikagu, da bi se skrasio u Detroitu gde ga mnogi vide kao jednog od protagonista, sad već trećeg talasa specifične muzičke scene još specifičnijeg američkog industrijskog centra. Važi za beskompromisnog diskofila, čija se kolekcija ploča proteže kroz neke od najraritetnijih izdanja fanka, soula, džeza, diska, te naravno haus i tehno izdanja među kojima su i brojna izašla iz njegovog studija. Preko 50 singlova, četiri albuma i dve kompilacije uz 13 zvaničnih miks izdanja, od kojih je veoma aktuelno „Theo Parrish’s Black Jazz Signature“, čine Parrisha jednim od najuticanijih producenata bogate američke haus scene. Kultnu izdavačku kuću „Sound Signature“ osniva još 1997. godine.
„Možeš i majmuna naučiti da umiksuje dve ploče zajedno, ali možeš li ispričati priču“, pitanje je koje retorički postavlja u jednom od intervjua koji se neretko dele kao pravi priručnici o umetnosti urbane nezavisne muzike i profesije disk džokeja, koju su mnogi prema njegovom mišljenju danas potpuno obesmislili: „Problem je u nepoznavanju muzike koju biraju. Nekada je DJ znao svaku svoju ploču od početka do kraja. Potrebne su godine da se spojite sa njima. Najveći deo cele priče, daleko više od samog miksa, je selekcija muzike“.
Možda to i najbolje objašnjava zašto je Parrish danas verovatno i jedini DJ koji u ugovoru ima klauzulu da mu nastup obavezno traje bar četiri sata. Pored četiri kofera sa neverovatnim pločama sa kojima, uglavnom sâm, obilazi aerodrome, hotele i klubove širom planete, „selektor iz Detroita“ nosi i svoje igle za gramofone, te retku i skupocenu analognu miksetu (E&S DJR 400) koja ne poseduje reglere, već samo velike potenciometre sa filterima. Parrish ima komentar i na tu, nekada uobičajenu, a danas krajnje retku vrstu disk džokeja koja još uvek umetnost pronalazi u jedinstvenom zvuku analognog magnetnog zapisa na 12-inčnim pločama od vinila: „Ako vas leđa bole od nošenja ploča, tu je teretana, pomoćnik ili penzija. Meni nije udobno da konformizmom zamenim umetnost“.