klikni za podrsku

Telenor aktivirao prvi onlajn SOS servis

Telenor je u saradnji sa UNICEF-om i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pokrenuo prvi onlajn SOS servis specijalizovan za pružanje stručne podrške mladima koji su doživeli uznemiravanje putem digitalnih medija. Sa druge strane, ovaj servis takođe omogućio je mladima da prijave sve oblike digitalnog nasilja u realnom vremenu i na taj način pomognu da se digitalno nasilje suzbije i spreči.
Servis je svakodnevno dostupan mladima u vremenu od 7 do 24h na Facebook stranici „Biraj reči, hejt spreči“. Pristup je moguć i izvan ovog perioda, kada korisnici mogu da iznesu problem ili postave pitanje.
Stručna pomoć mladima je obezbeđena od strane dvadeset posebno edukovanih studenata završne godine psihologije Fakulteta za medije i komunikaciju Univerziteta Singidunum. Žrtve digitalnog nasilja mogu jednostavno da se obrate za pomoć slanjem poruke direktno preko aplikacije. Tu će im pored psihološke pomoći i podrške, biti pružena pomoć u vidu informisanja i edukacije o neophodnim koracima koje treba preduzeti kako bi se nasilje u potpunosti zaustavilo. Bitno je napomenuti da su sve informacije i podaci strogo poverljivi i sve ostaje između korisnika Servisa i osoba koje im pružaju pomoć, osim u izuzetnim slučajevima, ukoliko se proceni da je ugrožena lična bezbednost korisnika usluge (kada se kontaktiraju nadležne ustanove). Sve vreme tokom trajanja projekta sprovodiće se kontinuirana stručna supervizija od strane profesorki kliničkih predmeta Departmana za psihologiju.
Aplikacija je deo projekta „Zaustavimo digitalno nasilje“ pokrenutog 2012. godine sa ciljem da se među učenicima, nastavnicima i roditeljima poveća svest o novim oblicima nasilja i rizicima koji dolaze sa upotrebom interneta, da se mladi upoznaju sa adekvatnim načinima zaštite i dobiju veštine za pravovremeno reagovanje u situacijama kada se nasilje desi.
U okviru projekta „Zaustavimo digitalno nasilje“ sprovedeno je istraživanje na 3.876 učenika, 1.379 nastavnika i 3.078 roditelja, sa ciljem da se utvrdi prisustvo digitalnog nasilja među učenicima. Podaci govore da je izlaganje sebe i drugih rizicima od digitalnog nasilja raste sa porastom vremena provedenim na internetu, sa uzrastom, sa sklonošću ka rizičnom ponašanju uopšte, a dečaci su skloniji rizičnoj komunikaciji. Stariji učenici i devojčice pokazuju veću zainteresovanost da se informišu o rizicima na internetu i načinima zaštite nego mlađi učenici i dečaci.
Rezultati istraživanja su pokazali da se 84 procenta učenika srednje škole bar jednom u toku godine izloži nekom od rizika na internetu. Rezultati sprovedenog istraživanja pokazuju da su dve trećine ispitanog uzorka bile žrtve nekog oblika digitalnog nasilja, dok je jedna trećina bila direktan ili indirektan svedok digitalnog nasilja. Reakcije su im bile različite, od pokazivanja drugarske solidarnosti ili nekonstruktivne odbrane korišćenjem sile, do pasivnog posmatranja.
Oko 15% učenika je izjavilo da su svoje vršnjake izlagali nekoj vrsti rizika na internetu, više osnovci koji su prikrivali identitet u komunikaciji, otvarali i koristili tuđe naloge ili profile na društvenim mrežama bez pristanka vlasnika, stavljali slike ili snimke i uvredljive komentare
Posebnu pažnju privukao je nalaz da je vrlo mali broj učenika koji su trpeli nasilje zatražio neku vrstu pomoći, od kojih je samo jedan posto pomoć zatražilo od odraslih u školi, dok je većina njih, pomoć potražila od svojih drugova vršnjaka.
Zbog toga je kompanija Telenor u saradnji sa UNICEF-om i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja kreirala onlajn SOS servis po meri mladih.
Kompanija Telenor, zajedno sa svojim partnerima, nastoji da kroz razne inicijative i projekte podrži zdrav i siguran razvoj dece i ohrabruje ih da unaprede svoje obrazovanje i na taj način iskoriste svoje potencijale. Postupajući odgovorno u svim aspektima našeg poslovanja, Telenor će nastaviti da predvodi dalji razvoj bezbednih digitalnih tehnologija u Srbiji.

Povezana vest:  SZO: Nema povratka u normalu u doglednoj budućnosti