Istrazivanje kompanije Discovery Networks o buducnosti TV oglasavanja

Istraživanje kompanije Discovery Networks „Budućnost TV oglašavanja“ otkriva trendove u CEEMEA regiji

Kompanija Discovery Networks u saradnji sa agencijom za istraživanje globalnih potrošačkih trendova, Future Foundation, sprovela je istraživanje pod nazivom „Budućnost TV oglašavanja“ u okviru koga su analizirane navike TV gledalaca u centralnoj i istočnoj Evropi, Bliskom istoku i Africi (CEEMEA). Istraživanje je obuhvatilo 3,000 ljudi u deset zemalja: Bugarskoj, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Rusiji, Južnoj Africi, Turskoj, Ukrajini i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Osim toga, istraživanje je obuhvatilo i podrobne intervjue sa ekspertima iz TV industrije ovih zemalja. CEEMEA tržište, inače obuhvata 26,1% svetske populacije, odnosno 1,9 milijardi koji pokrivaju 16,5% ukupne svetske potrošnje.

Istraživanje je pokazalo da više od polovine ispitanika i dalje gleda televiziju više od tri sata dnevno, a ustanovljeno je i da je uticaj TV oglašavanja na prosečnog gledaoca i dalje veći nego uticaj onlajn oglašavanja.

Veća kontrola nad sadržajima koji se gledaju, život u „multi-screen“ okruženju i pristup uslugama „na zahtev“ imali su uticaja na gledanost TV-a, a gledaoci u CEEMEA regiji pokazali su jasno razumevanje veze između lako dostupnog kvalitetnog sadržaja i oglašavnja kojim se takav sadržaj finansira. Čak 70% ispitanika potvrdilo je da nemaju ništa protiv advertajzinga ili sponzorisanja određenih programa, naglašavajući da shvataju da bi bez toga kvalitet sadržaja bio doveden u pitanje

Povezana vest:  Odgovor Nebojše Žugića na napade

„U „multi-screen“ okruženju, TV ostaje dominantni deo medijske mešavine. Tehnološki napredak imao je uticaja na to kako konzumiramo medijske sadržaje, no ipak, kanali kao brendovi su samim tim ojačali, zbog toga što je ljudima potrebno da imaju pouzdanja u izvor koji im može ponuditi pažljivo odabrani i pripremljeni program koji mogu jednostavno pratiti, s obzirom na težinu odabira u doba ove „eksplozije“ izvora i mogućnosti. Istraživanje je pokazalo da gledaoci razumeju vezu između oglašavanja i kvaliteta sadržaja i prihvataju nove formate oglašavanja. Postoji mnogo razloga da verujemo u svetlu budućnost TV oglašavanja, jer pred TV ekranima imamo pronicljive gledaoce koji će pozdraviti kvalitetne reklame i čak se upustiti u dublje konverzacije o brendovima.“, izjavila je Dorota Curkovska-Bajtner (Dorota Zurkowska-Bytner), potpredsednica odeljenja za razvoj oglašavanja pri kompaniji Discovery Networks CEEMEA.

Osnovni zaključci istraživanja:
TV oglašavanje funkcioniše!
• Preko 50% gledalaca iz CEEMEA regije gleda televiziju najmanje 3 sata dnevno, dok 1 od 6 gleda preko 5 sati dnevno
• Preko 70% (80% u Rumuniji i Južnoj Africi) gledalaca širom regiona se slaže u tome da bi kvalitet TV programa bio ugrožen bez oglašavanja
• 3 od 10 se slažu da će zbog sponzorstva pre kupiti neki brend

Povezana vest:  Serijal "PARTNER PO IZBORU RODITELJA" na TLC kanalu

Optimalna dužina pauze između reklama nije još uvek nađena

• Gledaoci iz CEEMEA regije bi generalno preferirali duže, manje česte reklamne blokove
• TV provajderi moraju da izbalansiraju želje potrošača sa onim što je ispravno za brendove – ovo je posebno važno, pošto izveštaj pokazuje da se 70% potrošača seti 5 ili manje reklama u toku jednog dana
Kvalitet i efekat
• Skoro 60% gledalaca širom CEEMEA regije (70% u Južnoj Africi) povezuju kvalitet programa sa brendom,
• 1 od 3 gledalaca iz CEEMEA regije aktivno se slaže da je reklamiranje na kvalitetnim kanalima efektivnije, iako je pozitivan efekat često podsvestan

TV oglašavanje je efektnije kada je povezano i sa drugim platformama

Povezana vest:  Premijera serije "Nečuveni porođaji" na TLC kanalu

• Gledaoci se slažu da je reklamiranje putem više različitih platformi efektnije (preko 70% potrošača u Južnoj Africi, Turskoj, Rumuniji, UAE i Bugarskoj)
• Istraživanje pokazuje da „multi-screen“ način života pozitivno utiče na efektivnost TV oglašavanja i ne umanjuje njegov značaj. 50% ispitanika je onlajn da potražilo informacije o proizvodu ili servisu samo zbog reklame koju su videli na televiziji (u Bugarskoj je to učinilo 70% ispitanika)
Budućnost je personalizovana
• 80% ispitanika u CEEMEA regiji zainteresovano je za mogućnost preskakanja reklama kako bi odabrali i pogledali reklame koje su za njih najrelevantnije
• Preko 50% ispitanika u regiji zainteresovano je za mogućnost gledanja reklama specijalno odabranih za njih
• Polovina potrošača u regiji bi želela da ima mogućnost direktnog kupovanja onoga što su videli na ekranu,
• Preko 50% potrošača u Poljskoj, UAE i Južnoj Africi smatraju da su reklame koje se direktno odnose na njih najlakše za pamćenje, pokazujući prednost specijalno krojenih sardžaja i za gledaoce i za brendove