mad-men-season-7Eksplozija televizijskih programa u SAD

Od svih promena u televizijskim programima ni jedna nije tako upadljiva kao ogromna ponuda materijala koji je sada na raspolaganju, piše agencija AP u analizi.
Tokom 2014. emitovano je 352 televizijske serije sa originalnim scenarijima na televizijskim mrežama, kablovskoj televiziji I striming servisima. Tu se ne računaju vesti, sport, tok-šouovi, dokumentarci, filmovi i rijaliti programi.
U SAD je 1999. godine bilo 26 originalnih serija na kablovskoj televiziju u udarno i kasno noćno vreme, a prošle godine ih je bilo 199, što je porast od 665 odsto.
Dodatne 25 serije ponuđene su 2014. na Netfliksu, Amazonu ili Huluu, servisima koji nisu ni postojali kao izvori originalnih programa pre 15 godina.
Ritam se stalno ubrzava, samo broj originalnih kablovskih serija u udarno vreme udvostručio se od 2010, prema mreži Ef-eks (FX) koja prati broj tih programa.
-Količina konkurencije je bukvalno nenormalna – rekao je DžonLangdarf, direktor FX-a.
Kablovske televizije su nekad mogle uspešno da posluju samo prikazivanjem filmova i reprize starih televizijskih serija.
-S tim je sada gotovo – rekla je Bet Hop, glavna urednica programa za televiziju Pi-Bi-Es (PBS).
Gledaoci sada mogu da naruče film kada god hoće preko striming servisa i ne moraju da čekaju da ga neka televizija emituje, rekao je Alan Vurcel, glavni istraživač na televiziji NBC Universal.
Uprkos nekim uspesima kao što je serija „Štreberi“ (The Big Bang Theory), takođe se gubi interes za reprize starih serija na televizijama, najviše zato što je dostupno toliko novog materijala. Takođe mnoge reprize mogu da se naruče preko interneta i da se sve epizode gledaju u jednom dahu.
Sada je presudno biti različit, navodi AP.
Televizijske mreže moraju da imaju sopstvene serije da ustanove svoj identitet. Šta je bila televizija Ej-Em-Si (AMC) pre „Ljudi s Menhetna“ (Mad Men), Aj-Ef-Si (IFC) pre „Portlandije“ (Portlandia) ili televizija FX pre „Rescue Me“.
Gledaoci neće da počnu da gledaju neku televiziju samo zato što je nekad imala popularnu seriju, ali kad proizvede originalnu seriju, posebno novu koja je hit, vraćaju se na tu televizijsku mrežu da vide sledeću premijeru, rekao je Tim Bruks autor knjige o televizijskim serijama.
Možda će doći do tačke zasićenja ali ona se sada ne vidi.
Landgraf sa televizije FX rekao je takođe da je zanimljivo da tržište ne kažnjava neuspehe, neuspele serije nestanu, ali televizijske mreže se retko gase.
Za gledaoce skoro uopšte ne postoji neki period zastoja. Skoro svake nedelje predstavljena je premijera neke serije, ili početak nove sezone neke serije. Zbog tolike ponude, pravi hitovi, kao što je Foks (FOX) ostvario serijom „Empire“ poslednjih nedelja sve su ređi.
Promenili su se i uslovi za televizijski marketing. Pre deset godina televizijski direktori mogli su da reklamiraju novi program i budu uvereni da će potencijalna publika biti motivisana da gleda jer su znali da mogu da propuste seriju, rekao je Landgraf.
Sada se više ne obraća pažnja na televizijski marketing, ima suviše serija, većina nisu mnogo dobre a one koje jesu će opstati I onda će se o njima saznati, tako da ljudi mogu da ih potraže I naknadno gledaju, dodao je on.
Gledaoci smatraju da mogu da uštede sebi vreme ako pristupe Darvinski, sačekaju i gledaju one najbolje emisije koje su opstale.
Konkurencija primorava stvaraoce da zaoštre ideje, i povećava pritisak da se napravi nešto jedinstveno.
-U svetu smo u kome vlada strast, gde je društveni razgovor važan I gde ljudi mogu da gledaju šta žele i kad žele – rekao je Pol Li, predsednik za zabavni program televizije Ej-Bi-Si (ABC), i dodao da će ljudi gledati samo emisije koje zaista vole, i za koje su strastveno vezani.

Povezana vest:  Oženio se glumac Dejvid Krumholc