the7 39jpg

Drama „7.39“ – „Kratak susret“ za 21. vek

Ako ste voleli film „Kratak susret“ ili ste samo romantik „navučen“ na ljubavne priče, onda će nova Bi-Bi-Sijeva drama iz dva dela „7.39“ biti savršena za vas.
Scenario za „7.39“ napisao je Dejvid Nikols, pisac i scenarista najpoznatiji po romanu „Jedan dan“ (u Srbiji ga je objavila „Laguna“) koji je britanskim medijima rekao da je želeo da ova mini serija bude „čista, staromodna ljubavna priča, jer ih ima veoma malo na televiziji, a ne razumem zašto je to tako“.
„Mislim da je zaljubljivanje češće iskustvo nego upoznavanje sa serijskim ubicom“, rekao je on.
Ova ljubavna priča, ipak, nije toliko čista. U „7.39“ Dejvid Morisej i Šeridan Smit igraju Karla – posrednika u prodaji i iznajmljivanju nekretnina i Sali – menadžerku teretane koji se slučajno sreću u vozu.
On je oženjen sa dvoje tinejdžera, ona je razvedena i verena za instruktora fitnesa. „7.39“ odnosi se na prigradski voz koji svakog jutra kreće u to vreme i u kome se oni upoznaju posle svađe oko jedinog slobodnog mesta u kupeu.
Aluziju na Dejvid Linov klasik „Kratak susret“ je nemoguće izbeći ali, kako kaže Nikols, ovo je „Kratak susret“ za 21. vek budući da su se Britanija i njeni stanovnici mnogo promenili za 67 godina od Linovog filma.
Te 1945. Lin je jednočinku Noela Kauarda smeštenu u čekaonicu železničke stanice preneo na veliko platno. Trevor Hauardov Alek je bio nesrećno oženjen lekar, a Lora Silije Džonson udata za nežnog, ali dosadnog čoveka.
Iako se radnja u filmu događa 1938. film se pojavio po završetku Drugog svetskog rata kada su se muškarci posle dugog odsustva vratili kućama. Za neke je važila ona „daleko od očiju daleko od srca“ i Alek i Lora su naprosto morali da se odupru osećanjima.
U filmu, borba između želje i bračnih dužnosti vodi do nekonzumirane strasti koja ovaj film i danas čini jednim od najromantičnijim filmovima ikada, a u to vreme je, prema rečima kritičara, uhvatila nešto od nacionalnog karaktera – „suzdržani Britanci sa vatrometom u gaćama“.
To je magična linija koju se Nikols sada usudio da pređe. „Nemoguće je ignorisati ‘Kratki susret’, ali smo mi bili odlučni da krenemo u drugom smeru i pozabavimo se posledicama afere“.
U „Kratkom susretu“ sve je protiv supružnika dvoje ljubavnika – muž je stalno iza novina, deca večito vrište. Često sam se pitao kako bih gledao „Kratak susret“ da je Alekova žena sjajan lik. Bio bi to potpuno drugačiji film, rekao je Nikols „Telegrafu“.
Zapravo u Nikolsovoj drami Karlova supruga Megi (Olivija Kolman) je najsimpatičiji lik, nevina žrtva afere.
„Ono što je dobro je što vidimo posledice, za razliku od ‘Kratkog susreta’ gde su one samo ovlaš dodirnute na kraju“, kaže Nikols.
Kritičar „Telegrafa“ smatra da se situacija značajno promenila od 1945. do 2014. kada je reč o poimanju ljubavi – naučili smo da se smejemo ljubavi.
Romantične komedije su postojale još od Šekspira, ali na filmu, romansa se uvek servirala uz komediju. Prave romanse su postale retkost, a kada bi se i pojavile delovale su potpuno kičasto kao što je smrt Leonarda DiKaprija u „Titaniku“. „Možda smo jednostavno prestali da verujemo u ljubav?“, pita se kritičar.
Nikols, koji je karijeru počeo na TV-u, objašnjava da „7.39“ ima komične elemente i aluzije na svakodnevna pitanja od ekoloških veš mašina do lokalnih šala, ali kako se afera zahuktava situacija postaje napeta.
„Najpre mislite, ‘nemoj to da uradiš’, ali onda kada vidite zašto će to uraditi navijate za njih“, kaže Olivija Kolman.

Povezana vest:  Premijere na kanalu Discovery Channel: Brzi i glasni i Zlatna groznica